Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Novozélandský jezdec týmu Racing Bulls Liam Lawson se po závodě v Monze vyjádřil k souboji s Yukim Tsunodou z Red Bullu, ke kterému došlo v 30. kole na čtvrté zatáčce. Během souboje se oba jezdci třikrát dotkli, když Lawson při pokusu o předjetí zablokoval kola a došlo ke kontaktu, přičemž oba projeli zatáčku zároveň. Lawson se krátce dostal před Tsunodu, ale pozici mu téměř okamžitě vrátil.
„Závod byl frustrující, zkoušeli jsme start na soft pneumatikách a trochu riskovali, ale moc to nevyšlo, takhle to někdy prostě je,“ řekl Lawson po závodě. Dodal, že jeho vůz byl po celý víkend rychlý, ale je škoda odcházet bez bodů. „Je to ale pozitivní signál do dalších závodů, že máme rychlé auto.“
Lawson popsal situaci následovně: „V první zatáčce mě předjel, já jsem se ho pokusil dostat zpět ve čtvrté, ale na pravé straně už nebylo místo. Došlo ke kontaktu, projeli jsme šikanou a já mu pak pozici vrátil.“
Tsunoda však vidí incident jinak. „Lawson mě rozptýlil a při kontaktu došlo k velkému poškození, které mě hodně zpomalilo. Bylo to velmi frustrující a zbytečné,“ řekl.
„Nevím přesně všechny detaily, ale nešlo jen o pár bodů, šlo o hodně zásadní věc. Ztrácel jsem asi sekundu na kolo, zatímco on startoval úplně vzadu a ani nebojoval o body. Kdyby šlo o body, pochopil bych to, ale tady existuje hranice, kterou nesmíš překročit,“ dodal.
Tsunoda je navíc pod tlakem Red Bullu, aby prokázal svou hodnotu pro smlouvu na sezonu 2026, protože od svého nástupu před Velkou cenou Japonska 2025 získal jen devět bodů. Incident s Lawsonem tak situaci kolem jeho budoucnosti v týmu ještě více zkomplikuje.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.