Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Šéf Ferrari týmu Fred Vasseur poskytl podrobnosti o strategickém risku, který Scuderia nasadila, aby Lewis Hamilton překonal George Russella během Velké ceny Itálie 2025. Sedminásobný mistr světa nakonec závod dokončil na šestém místě poté, co startoval z desáté pozice, a strategie overcutu se ukázala jako neúspěšná.
I přes pětimístný trest na startu se Hamilton rychle propracovával vpřed a brzy se ocitl za svým bývalým týmovým kolegou z Mercedesu, Georgem Russellem. Hamilton zajel do boxů až v 38. kole, zatímco Russell zastavil mnohem dříve a těžil z nečekaně nízké degradace pneumatik, která panovala po celé trati.
Vasseur vysvětlil, proč strategie nevyšla. „Tempo se nesnížilo, dokázali jsme se dotáhnout na Russella na konci prvního stintu. Pak jsme riskli a snažili se získat výhodu pneumatik na závěr, ale degradace byla příliš nízká, takže to nefungovalo,“ řekl šéf týmu, informuje Motorsport.com.
„Ale myslím, že to byla nejlepší cesta, jak se pokusit předjet Russella na trati. Kdybych měl volit znovu, možná bych zajel do boxů trochu dříve, ale stále si myslím, že to byla nejlepší možnost zkusit něco odlišného,“ dodal Vasseur.
Když byl dotázán na nastavení vozů a možné změny zpětně, Vasseur uvedl, že tým si celý víkend podrobně zhodnotí na debriefingu. „To platí pro nás i pro ostatní. Po závodním víkendu přemýšlíte, že to mohlo jít různými způsoby. Co se týče přítlaku a čistého výkonu, je to ale celkem vyrovnané,“ řekl.
Vasseur dále upřesnil, že rozdíly v časech na kolo byly minimální a spíše závisely na rozložení výkonu po trati. „Celkově mluvíme o několika setinách. Určitě je to také spojeno s vývojem trati. Ale tady jsme nic nepřehlédli. Zítra se na to podíváme, ale jsem si jistý, že Red Bull provede podobnou analýzu,“ uvedl.
I přes neúspěch s předjetím Russella byl Hamilton během domácí Velké ceny Ferrari patrně spokojenější. „Myslím, že to začalo v Zandvoortu minulý týden. Byl lepší od začátku víkendu než Charles. Energie, kterou mu tifosi v Miláně dali, byla pro něj něco výjimečného. Myslím, že mu to celý víkend dodalo extra motivaci. Tempo bylo dobré od prvního kola tréninku až po poslední kolo závodu,“ uzavřel Vasseur.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.