Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Šéf Ferrari týmu Fred Vasseur poskytl podrobnosti o strategickém risku, který Scuderia nasadila, aby Lewis Hamilton překonal George Russella během Velké ceny Itálie 2025. Sedminásobný mistr světa nakonec závod dokončil na šestém místě poté, co startoval z desáté pozice, a strategie overcutu se ukázala jako neúspěšná.
I přes pětimístný trest na startu se Hamilton rychle propracovával vpřed a brzy se ocitl za svým bývalým týmovým kolegou z Mercedesu, Georgem Russellem. Hamilton zajel do boxů až v 38. kole, zatímco Russell zastavil mnohem dříve a těžil z nečekaně nízké degradace pneumatik, která panovala po celé trati.
Vasseur vysvětlil, proč strategie nevyšla. „Tempo se nesnížilo, dokázali jsme se dotáhnout na Russella na konci prvního stintu. Pak jsme riskli a snažili se získat výhodu pneumatik na závěr, ale degradace byla příliš nízká, takže to nefungovalo,“ řekl šéf týmu, informuje Motorsport.com.
„Ale myslím, že to byla nejlepší cesta, jak se pokusit předjet Russella na trati. Kdybych měl volit znovu, možná bych zajel do boxů trochu dříve, ale stále si myslím, že to byla nejlepší možnost zkusit něco odlišného,“ dodal Vasseur.
Když byl dotázán na nastavení vozů a možné změny zpětně, Vasseur uvedl, že tým si celý víkend podrobně zhodnotí na debriefingu. „To platí pro nás i pro ostatní. Po závodním víkendu přemýšlíte, že to mohlo jít různými způsoby. Co se týče přítlaku a čistého výkonu, je to ale celkem vyrovnané,“ řekl.
Vasseur dále upřesnil, že rozdíly v časech na kolo byly minimální a spíše závisely na rozložení výkonu po trati. „Celkově mluvíme o několika setinách. Určitě je to také spojeno s vývojem trati. Ale tady jsme nic nepřehlédli. Zítra se na to podíváme, ale jsem si jistý, že Red Bull provede podobnou analýzu,“ uvedl.
I přes neúspěch s předjetím Russella byl Hamilton během domácí Velké ceny Ferrari patrně spokojenější. „Myslím, že to začalo v Zandvoortu minulý týden. Byl lepší od začátku víkendu než Charles. Energie, kterou mu tifosi v Miláně dali, byla pro něj něco výjimečného. Myslím, že mu to celý víkend dodalo extra motivaci. Tempo bylo dobré od prvního kola tréninku až po poslední kolo závodu,“ uzavřel Vasseur.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.