McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
McLaren se během Velké ceny Itálie ocitl pod drobnohledem poté, co tým rozhodl o dočasné výměně pozic mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim. Po pomalé zastávce Brita se tým rozhodl vrátit jej zpět do druhé pozice, zatímco Piastri se propadl na třetí.
Australan sice na pokyn týmu vyhověl, ale nebyl zcela spokojený. „Pomalý pitstop je součástí závodění,“ poznamenal Piastri a připomněl, že podobné situace patří k běžnému dění ve Formuli 1.
Díky této taktice získal Norris tři body zpět na Piastriho místo toho, aby je ztratil, a rozdíl mezi oběma piloty ve šampionátu se snížil na 31 bodů.
Šéf týmu Andrea Stella po závodě vysvětlil, že výměna pozic odpovídala principům McLarenu. „Pit stop není jen otázkou férovosti, jde o dodržení našich zásad,“ řekl. „Důležité je, aby šampionát probíhal v souladu s principy a hodnotami, které jsme v McLarenu společně s jezdci nastavili.“
Stella vysvětlil, že pořadí pit stopů bylo plánováno tak, aby tým chránil své pozice a byl připraven na případný zásah safety caru. „Chtěli jsme, aby to nepovedlo k výměně pozic, ale pomalý pitstop Landa situaci změnil, a proto jsme je vrátili do původního pořadí, aby mohli jezdci závodit,“ řekl.
Šéf McLarenu také potvrdil, že tým prověří příčiny pomalé zastávky. Taktika s prodloužením stintu na středně tvrdých pneumatikách měla zajistit, že při případném bezpečnostním voze bude možné získat náskok na Verstappena s měkčími pneumatikami.
Na otázku, zda tým přehodnotí své principy, Stella odpověděl: „Naše procesy stále přehodnocujeme, ale to neznamená, že něco měníme. Kontrola a revize jsou nezbytné, a to platí jak v inženýrství, tak při závodění s jezdci.“
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.