McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
McLaren se během Velké ceny Itálie ocitl pod drobnohledem poté, co tým rozhodl o dočasné výměně pozic mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim. Po pomalé zastávce Brita se tým rozhodl vrátit jej zpět do druhé pozice, zatímco Piastri se propadl na třetí.
Australan sice na pokyn týmu vyhověl, ale nebyl zcela spokojený. „Pomalý pitstop je součástí závodění,“ poznamenal Piastri a připomněl, že podobné situace patří k běžnému dění ve Formuli 1.
Díky této taktice získal Norris tři body zpět na Piastriho místo toho, aby je ztratil, a rozdíl mezi oběma piloty ve šampionátu se snížil na 31 bodů.
Šéf týmu Andrea Stella po závodě vysvětlil, že výměna pozic odpovídala principům McLarenu. „Pit stop není jen otázkou férovosti, jde o dodržení našich zásad,“ řekl. „Důležité je, aby šampionát probíhal v souladu s principy a hodnotami, které jsme v McLarenu společně s jezdci nastavili.“
Stella vysvětlil, že pořadí pit stopů bylo plánováno tak, aby tým chránil své pozice a byl připraven na případný zásah safety caru. „Chtěli jsme, aby to nepovedlo k výměně pozic, ale pomalý pitstop Landa situaci změnil, a proto jsme je vrátili do původního pořadí, aby mohli jezdci závodit,“ řekl.
Šéf McLarenu také potvrdil, že tým prověří příčiny pomalé zastávky. Taktika s prodloužením stintu na středně tvrdých pneumatikách měla zajistit, že při případném bezpečnostním voze bude možné získat náskok na Verstappena s měkčími pneumatikami.
Na otázku, zda tým přehodnotí své principy, Stella odpověděl: „Naše procesy stále přehodnocujeme, ale to neznamená, že něco měníme. Kontrola a revize jsou nezbytné, a to platí jak v inženýrství, tak při závodění s jezdci.“
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.