Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
Na Velké ceně Itálie se McLaren ocitl v nepříjemné situaci, která znovu otevřela téma týmových příkazů a spravedlnosti mezi jezdci. Rozhodující moment nastal při zastávce Landa Norrise, kdy pomalý pit stop připravil Brita o lepší pozici a posunul jej těsně za jeho týmového kolegu Oscara Piastriho.
A právě zde přišel nečekaný pokyn ze strany týmu. Z boxové zdi zazněla slova inženýra Toma Stallarda: „Oscare, tohle je podobné jako Maďarsko minulý rok, z týmových důvodů jsme zastavovali v tomto pořadí. Prosím, pusť Landa před sebe, pak můžeš závodit dál.“
Reakce Australana byla zdrženlivá, ale jasná: „Říkali jsme, že pomalý pit stop je součástí závodění, takže nechápu, co se změnilo. Ale pokud opravdu chcete, abych to udělal, tak to udělám.“ Piastri nakonec Norrise skutečně před sebe pustil, což vyvolalo debaty nejen mezi fanoušky, ale i mezi samotnými jezdci. Max Verstappen se nechal slyšet, že ho takové rozhodnutí překvapilo.
Bývalý mistr světa Nico Rosberg upozornil, že McLaren si bude muset tuto situaci interně vyjasnit. „Časy pit stopů jsou prostě součástí závodění, někdy má jeden rychlejší, jindy druhý. Je to pro tým složité téma a určitě si to bude vyžadovat rozhovor, protože Oscar s tím nebude spokojený,“ řekl na Sky F1. Podle Rosberga sice Norris předváděl o víkendu lepší výkony, ale spravedlnost není vždy tak jednoznačná.
Podobně situaci zhodnotila i Jamie Chadwick. Podle ní se McLaren dostává do nešikovných pozic opakovaně, stejně jako loni v Maďarsku. „Je to zásluha obou jezdců, že reagují, jak reagují, a že v týmu i přes rivalitu panuje dobrá atmosféra. Z pohledu týmu to ale byla nutnost, protože Lando byl celý víkend rychlejší a pit stop mu závod zkomplikoval,“ uvedla.
Rozhodnutí nakonec přineslo Norrisi cenné druhé místo a 18 bodů do šampionátu, zatímco Piastri si připsal body za třetí příčku. Osm závodů před koncem sezony tak mezi oběma McLareny dělí 31 bodů a napětí v boji o titul rozhodně neklesá.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.