Na pódia se vrací šampaňské: Staronový dodavatel je zpět

Nejlepší jezdci na pódiu po závodě na Monze
Nejlepší jezdci na pódiu po závodě na Monze, foto: Red Bull Content Pool
Michael Zelinka 6. února 2025 19:10
Sdílej:

Moet & Chandon se stalo oficiálním dodavatelem šampaňského pro Formuli 1, čímž francouzský sekt po čtyřech letech na pódiu nahradil italské šumivé víno Ferrari. Společnost LVMH uzavřela s Formulí 1 desetiletý sponzorský kontrakt, který zahrnuje i značky Louis Vuitton a TAG Heuer.

Značka Moët & Chandon se po čtyřleté pauze vrací na pódia Formule 1, což bylo vzhledem k desetiletému partnerství mezi F1 a francouzským gigantem LVMH logickým krokem. Podobná změna nastává i v oblasti časomíry – ikonickou značku Rolex od letošní sezony střídá TAG Heuer, která rovněž spadá pod impérium Bernarda Arnaulta, jednoho z nejbohatších lidí světa, informuje Reuters.

„Tradice přípitku na stupních vítězů patří mezi ikonické momenty našeho sportu a jsme nadšeni, že můžeme opět přivítat Moët & Chandon jako oficiální šampaňské formule 1. Oslavujeme tímto historii, emoce a dokonalost, které formuli 1 a Moët & Chandon spojují,“ sdělil šéf F1 Stefano Domenicali. 

Tradice šampaňského v motorsportu začala v roce 1950, kdy vítěz GP Francie Juan Manuel Fangio obdržel láhev Moët & Chandon. Ikonický rituál vznikl v roce 1969, když Jackie Stewart omylem vystříkl šampaňské, a Dan Gurney na Le Mans 1967 záměrně zatřásl lahví, čímž vytvořil slavný moment oslav.

Témata:
Stalo se