Lewis Hamilton pokračuje v poznávání techniky Ferrari, a podle informací byl již stanoven termín, kdy poprvé usedne za volant vozu F1 2025.
Sedminásobný mistr světa nebude ani čekat dlouho, protože podle autoracer.it Ferrari plánuje odhalení svého modelu SF-25 na trati ve Fioranu 19. února.
Lewis Hamilton využil svou dlouhou kariéru u Mercedesu k tomu, aby si splnil svůj dětský sen a připojil se k Ferrari.
V rámci přípravy na svůj debut pro nadcházející sezonu již intenzivně testoval vozy z let 2023 SF-23 a 2024 SF-24. Sezóna 2025 se rychle blíží, přičemž všechny týmy F1 mají 18. února představit své nové vozy a barvy na první akci tohoto druhu, která se uskuteční v londýnské O2 aréně.
Ferrari tak představí svůj nový vůz SF-25 následující den po představení ostatních týmů, přičemž Hamilton a Leclerc usednou za volant na týmové trati ve Fioranu. Během jednoho z dvou povolených instalačních dnů, kde platí limit 200 kilometrů, budou oba jezdci Ferrari rovnoměrně sdílet čas za volantem.
Předsezónní testování Ferrari se však na chvíli přerušilo, když Hamilton havaroval s vozem SF-23 během druhého dne třídenního testu na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, což znamenalo, že Leclerc nemohl odpoledne vyjet na trať.
Jezdci Ferrari se v úterý a středu vrátili na trať, aby se zúčastnili testování pneumatik Pirelli pro rok 2026, přičemž k tomu využili mulový vůz SF-24. Podle informací z autoracer.it tým přivezl také model SF-23, aby Leclerc měl možnost dohnat ztracený čas po předchozím přerušení testování, když havaroval Hamilton.
Ferrari po napínavé bitvě ve finálovém závodě v Abú Dhabí těsně přišlo o titul konstruktérů F1 2024 ve prospěch McLarenu. Tým se však rozhodl, že pro nadcházející sezónu je správnou cestou změna, přičemž šéf Fred Vasseur slíbil zcela přepracovaného vyzyvatele Ferrari v podobě vozu SF-25.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.