Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari měl být novou kapitolou plnou ambicí a návratu na výsluní. Místo toho se devítinásobný vítěz Velké ceny Španělska ocitl v bodě, kdy po jednom z nejtěžších závodů sezony neměl chuť ani na tradiční rozhovory. „Chci prostě domů,“ prohlásil vyčerpaně po dojezdu na šestém místě, které získal jen díky penalizaci pro Maxe Verstappena.
Ačkoliv v kvalifikaci porazil Charlese Leclerca, závod ukázal jiný obrázek. Ferrari mu v 10. kole nařídilo pustit Leclerca před sebe, a ten nakonec získal třetí místo díky chytře zvolené strategii i chybě Verstappena po restartu. Hamilton naopak postupně propadl až za Russella a Hülkenberga. „Něco je s tím autem špatně, bylo to nejhorší, co jsem kdy zažil,“ stěžoval si inženýrovi Riccardu Adamimu už během chladicího kola.
V rozhovoru pro Sky Sports F1 působil Hamilton frustrovaně a uzavřeně. „Co chcete, abych řekl? Měl jsem hrozný den. Tým udělal dobrou práci, strategie byla v pořádku, ale já se trápil. Není co vysvětlovat,“ uzavřel bez emocí, informuje The Race. Když reportérka Rachel Brookes poznamenala, že doufá, že Ferrari najde řešení, Hamilton suše odpověděl: „Jsem si jistý, že ne. Asi to bylo prostě mnou.“
Šéf týmu Fred Vasseur se snažil situaci mírnit. „Není fér dělat závěry po prvních větách jezdce. Lewis odjel většinu závodu před Russellem, nebylo to úplně špatné,“ komentoval s odkazem na neupřesněný technický problém v závěru závodu. Přesto byl kontrast s Leclercovým výkonem znovu do očí bijící.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenachází pevnou půdu pod nohama. Chvíle naděje, jako byla sprintová výhra v Šanghaji, rychle střídají závody plné zklamání a technických nejistot. V Imole sice předčil Leclerca, ale s odstupem času to vypadá spíše jako výjimka než začátek vzestupu.
Po slabém výkonu ve Španělsku, kde se propadl polem a po závodě rezignovaně prohlásil, že „chce jen domů“, se ukazuje, že cesta k harmonii mezi jezdcem a týmem bude ještě dlouhá. Zda se zlomový okamžik dostaví už v Kanadě, není jasné – ale Hamilton sám dal najevo, že odpovědi zatím nemá.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.