Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari měl být novou kapitolou plnou ambicí a návratu na výsluní. Místo toho se devítinásobný vítěz Velké ceny Španělska ocitl v bodě, kdy po jednom z nejtěžších závodů sezony neměl chuť ani na tradiční rozhovory. „Chci prostě domů,“ prohlásil vyčerpaně po dojezdu na šestém místě, které získal jen díky penalizaci pro Maxe Verstappena.
Ačkoliv v kvalifikaci porazil Charlese Leclerca, závod ukázal jiný obrázek. Ferrari mu v 10. kole nařídilo pustit Leclerca před sebe, a ten nakonec získal třetí místo díky chytře zvolené strategii i chybě Verstappena po restartu. Hamilton naopak postupně propadl až za Russella a Hülkenberga. „Něco je s tím autem špatně, bylo to nejhorší, co jsem kdy zažil,“ stěžoval si inženýrovi Riccardu Adamimu už během chladicího kola.
V rozhovoru pro Sky Sports F1 působil Hamilton frustrovaně a uzavřeně. „Co chcete, abych řekl? Měl jsem hrozný den. Tým udělal dobrou práci, strategie byla v pořádku, ale já se trápil. Není co vysvětlovat,“ uzavřel bez emocí, informuje The Race. Když reportérka Rachel Brookes poznamenala, že doufá, že Ferrari najde řešení, Hamilton suše odpověděl: „Jsem si jistý, že ne. Asi to bylo prostě mnou.“
Šéf týmu Fred Vasseur se snažil situaci mírnit. „Není fér dělat závěry po prvních větách jezdce. Lewis odjel většinu závodu před Russellem, nebylo to úplně špatné,“ komentoval s odkazem na neupřesněný technický problém v závěru závodu. Přesto byl kontrast s Leclercovým výkonem znovu do očí bijící.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenachází pevnou půdu pod nohama. Chvíle naděje, jako byla sprintová výhra v Šanghaji, rychle střídají závody plné zklamání a technických nejistot. V Imole sice předčil Leclerca, ale s odstupem času to vypadá spíše jako výjimka než začátek vzestupu.
Po slabém výkonu ve Španělsku, kde se propadl polem a po závodě rezignovaně prohlásil, že „chce jen domů“, se ukazuje, že cesta k harmonii mezi jezdcem a týmem bude ještě dlouhá. Zda se zlomový okamžik dostaví už v Kanadě, není jasné – ale Hamilton sám dal najevo, že odpovědi zatím nemá.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.