Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Felipe Drugovich dal jasně najevo, že jeho hlavní prioritou zůstává Formule 1. Pokud by Aston Martin potřeboval náhradníka za zraněného Lance Strolla, je připraven vynechat svůj plánovaný start na prestižním závodě 24 hodin Le Mans s týmem Cadillac.
Stroll odstoupil z Velké ceny Španělska kvůli bolestem ruky a zápěstí, které si poranil už loni při cyklistickém tréninku. Protože k jeho odstoupení došlo až po kvalifikaci, tým nemohl podle pravidel Formule 1 nasadit náhradního jezdce. Aston Martin tak do závodu poslal jen Fernanda Alonsa, který nakonec dojel devátý.
Není zatím jisté, jak dlouho potrvá Strollova rekonvalescence, on sám však dělá vše pro to, aby byl fit na svůj domácí závod v Montrealu, který se uskuteční už mezi 13. a 15. červnem. Ve stejném termínu se ale jede i slavný vytrvalostní podnik 24 hodin Le Mans, kde měl Felipe Drugovich nastoupit ve třídě Hypercar společně s Jackem Aitkenem a Frederikem Vestim.
„Momentálně ani nevím, jak se věci budou dál vyvíjet,“ řekl Drugovich v rozhovoru pro brazilskou televizi Band, informuje Motorsport.cz. „V první řadě přejeme Lanceovi brzké uzdravení. Co se týče Le Mans, moje priorita byla vždy Formule 1 a to platí i nadále.“
Ani další rezervní jezdec Aston Martinu, Stoffel Vandoorne, není k dispozici, protože se zúčastní Le Mans s Peugeotem. Vývojový jezdec Jak Crawford zatím nemá potřebnou superlicenci, která by mu umožnila závodit ve Formuli 1.
Jako další řešení se nabízí možnost využít rezervního pilota Mercedesu Valtteriho Bottase, který nemá pro víkend v Kanadě žádné jiné závodní povinnosti.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.