Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Felipe Drugovich dal jasně najevo, že jeho hlavní prioritou zůstává Formule 1. Pokud by Aston Martin potřeboval náhradníka za zraněného Lance Strolla, je připraven vynechat svůj plánovaný start na prestižním závodě 24 hodin Le Mans s týmem Cadillac.
Stroll odstoupil z Velké ceny Španělska kvůli bolestem ruky a zápěstí, které si poranil už loni při cyklistickém tréninku. Protože k jeho odstoupení došlo až po kvalifikaci, tým nemohl podle pravidel Formule 1 nasadit náhradního jezdce. Aston Martin tak do závodu poslal jen Fernanda Alonsa, který nakonec dojel devátý.
Není zatím jisté, jak dlouho potrvá Strollova rekonvalescence, on sám však dělá vše pro to, aby byl fit na svůj domácí závod v Montrealu, který se uskuteční už mezi 13. a 15. červnem. Ve stejném termínu se ale jede i slavný vytrvalostní podnik 24 hodin Le Mans, kde měl Felipe Drugovich nastoupit ve třídě Hypercar společně s Jackem Aitkenem a Frederikem Vestim.
„Momentálně ani nevím, jak se věci budou dál vyvíjet,“ řekl Drugovich v rozhovoru pro brazilskou televizi Band, informuje Motorsport.cz. „V první řadě přejeme Lanceovi brzké uzdravení. Co se týče Le Mans, moje priorita byla vždy Formule 1 a to platí i nadále.“
Ani další rezervní jezdec Aston Martinu, Stoffel Vandoorne, není k dispozici, protože se zúčastní Le Mans s Peugeotem. Vývojový jezdec Jak Crawford zatím nemá potřebnou superlicenci, která by mu umožnila závodit ve Formuli 1.
Jako další řešení se nabízí možnost využít rezervního pilota Mercedesu Valtteriho Bottase, který nemá pro víkend v Kanadě žádné jiné závodní povinnosti.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.