Argentinský talent Franco Colapinto věří, že náročné monacké uličky mu pomohou znovu najít potřebnou sebedůvěru. Před víkendem v Monte Carlu si klade za cíl lépe porozumět hranici možností vozu i sebe samotného právě na technicky neúprosné trati, kde se chyby neodpouštějí.
Franco Colapinto, nováček v barvách týmu Alpine, vstupuje do svého druhého závodního víkendu v sezoně Formule 1 s jasným cílem: získat větší důvěru ve svůj vůz na jedno rychlé kolo. A to rovnou na jedné z nejtěžších tratí v celém kalendáři v ulicích Monte Carla.
Premiéru si odbyl před týdnem na Grand Prix Emilia-Romagna, kde po nehodě v kvalifikaci a smolně načasované žluté vlajce v závodě skončil šestnáctý. Výsledek, který sice nenadchl, ale jasně ukázal, že cesta za stabilními výkony bude vyžadovat čas a hlavně kilometry.
„Myslím, že tratě jako Monako, Baku nebo Singapur jsou o sebevědomí. A to se během víkendu musí postupně budovat, není to jednoduché,“ uvedl Colapinto. „Zvlášť pro mě, protože mám za sebou zatím jen jeden víkend. Je normální, že ještě úplně necítím auto na limitu. Ale věřím, že s každým odjetým tréninkem se to bude zlepšovat.“
Colapinto přiznal, že i přes testování ve starších vozech a práci na simulátoru je ostré tempo s letošním monopostem Alpine stále velkou výzvou. V Monaku, kde každé zaváhání končí často ve zdi, bude muset najít odvahu i přesnost.
„V Monaku se otíráte o zdi v každé zatáčce. Potřebujete jistotu a já věřím, že ji získám po prvním i druhém tréninku. Podobně jako v Imole jsem začal pomalu, ale do třetího tréninku jsem se zlepšoval každým kolem.“
Zároveň dodává, že za jeho výkony nestojí konkrétní slabina, spíš prostý fakt, že má oproti ostatním méně času na trati. „Chybí mi odjeté závody. Ostatní už mají sedm velkých cen za sebou, já teprve jednu. Nemám za sebou ještě žádnou městskou trať, takže to beru krok po kroku. Potřebuju odjet víc kol, zvyknout si na auto, poznat, kde je jeho limit. A to přijde jen jízdou.“
Zajímavé postřehy přinesl i k přestupu z Williamsu do Alpine. „Každý tým má něco, co se mi líbilo. Učím se z těch rozdílů. To se děje i jezdcům jako Carlos Sainz nebo Lewis Hamilton, je to o sbírání různých zkušeností.“
Vedle ryze závodních témat ale Colapinto narazil i na méně příjemné zákulisí současné F1, konkrétně na útoky části argentinských fanoušků na jeho kolegy Jacka Doohana a Yukiho Tsunodu. Připojil se k výzvám k většímu respektu mezi fanoušky.
„Snažím se udělat maximum, abych je uklidnil. Mohou samozřejmě vyjádřit svůj názor, ale musí zůstat v rámci respektu. Jsou velmi vášniví, někdy až moc. Chápu, že Juki byl naštvaný, být v jeho situaci, asi bych reagoval podobně. Ale nenávist nemá v motorsportu místo.“
„Lidé by si měli užívat sport, sledovat ho v televizi nebo přímo na trati, ale bez urážek. I my, co jsme jeho součástí, musíme přispět k tomu, aby se vášeň nezměnila v agresi,“ uzavřel Colapinto s nadhledem, který by člověk možná od nováčka ve Formuli 1 nečekal.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.