Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.
Liam Lawson přiznává, že jeho start do sezóny 2025 je daleko od ideálu, když po čtyřech odjetých Grand Prix stále nemá na svém kontě žádné body. „Docela šokující,“ hodnotí své výsledky novozélandský jezdec, který nedávno přišel o místo v hlavním týmu Red Bull, aby pokračoval jako jezdec Racing Bulls. Po závodě v Miami, kde opět neuspěl, Lawson lakonicky poznamenal: „Nemáme žádné body. Samozřejmě, že Formule 1 je plná proměnných, a složitý je už jen samotný komplet závod. Rychlost byla většinou tam, jen se nám to bohužel zatím nepodařilo dát dohromady.“
Ve veřejné diskuzi o jezdcích Racing Bulls se zatím více skloňuje Isack Hadjar, francouzský nováček, který si vede lépe. Hadjar pravidelně bojuje o body a výrazně dominuje v kvalifikacích, kde vedl nad Lawsonem poměrem 4:1, včetně sprintových kvalifikací. Ale Lawson si stále hledá svou formu, přičemž ho v několika závodech trápily technické problémy, konkrétně s DRS v Bahrajnu a problémy s baterií v Miami. „Dá se říct, že ve dvou standardních kvalifikacích, kde jsem neměl žádné problémy, jsem měl o 0,048 sekundy lepší čas než Isack,“ dodal s lehkým úsměvem.
Tato statistika, ač na první pohled nepatrná, nicméně poukazuje na to, že rozdíl mezi oběma jezdci není tak zásadní. Přesto si však Lawsonova pozice na startovním roštu stále stojí za zmínku. Zatímco Hadjar má průměrnou pozici 11. místo, Lawson vyjíždí většinou ze 14. pozice, což logicky ztěžuje jeho šance na bodování. Tento rozdíl v kvalifikacích se projevuje i v samotných závodech, kde má Lawson stále problémy se závodními incidenty a penalizacemi.
Závodní víkend v Japonsku byl pro Lawsonovi náročný. Startoval ze 13. pozice, ale hned na začátku se propadl na 14. místo, a nakonec dokončil závod až na 17. pozici. Překonal ho Jack Doohan, Nico Hülkenberg i Carlos Sainz. Mezitím Hadjar dokončil závod na skvělém 8. místě. "Je to těžké, ale máme ještě co zlepšovat," komentoval svůj výkon Lawson. Ačkoliv měl v Bahrajnu lepší tempo, dva kontakty, které vedly k penalizacím, ho stáhly ze slibného 13. místa až na 16. pozici, což také znamenalo ztrátu na Hadjara.
V Saudské Arábii získal Lawson své první kvalifikační vítězství nad Hadjarem, ale kvůli chaosu v prvním kole závodu přišel o lepší výsledek. „Měl jsem pár manévrů, ale penalizace za předjetí mimo trať mě posunula na 12. místo, zatímco Isack získal bod,“ vysvětlil Lawson. V Miami se mu opět nepodařilo získat body, když po kolizi s Jackem Doohanem poškodil svůj vůz a přišel o šanci na bodované umístění. „Auto bylo opravdu hrozné,“ popisoval Lawson svůj problémový vůz po incidentu.
Navzdory těmto neúspěchům zůstává Lawson optimistický. „Pohodlí v autě je opravdu dobré, rychlost byla celkem solidní většinu času, ale bohužel není co ukázat,“ přiznal. Věří však, že když vše správně zapadne, výsledky přijdou. „Reset, jak vždy. Tak to ve sportu bývá. Musíme dál pracovat a zlepšovat se,“ dodal. Lawson je odhodlaný pokračovat ve své práci a věří, že pokud bude pokračovat ve stejném přístupu, úspěch se dostaví. „Náš přístup k víkendům je opravdu dobrý, jak jsem říkal, auto bylo rychlé, takže to nakonec musí klapnout.“
Lawson nakonec přiznal, že klíčem k zlepšení bude vyhnout se dalším kolizím a penalizacím. Pokud se mu to podaří, může se rychle posunout vpřed. Ať už v nadcházejících závodech, nebo v celkové perspektivě sezóny, Lawson ví, že stabilita na trati je tím, co skutečně potřebuje k dosažení lepších výsledků.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.