Lewis Hamilton dojel v Miami až osmý a jeho závod poznamenaly napjaté rádiové výměny i nejistota v taktice. Podle novináře Ferreta však vztahy ve Ferrari zůstávají harmonické a napětí mezi jezdci je přirozené vzhledem k jejich ambicím.
Lewis Hamilton nezačal svou sezónu u Ferrari nejlépe, když v Miami skončil až na osmé příčce, více než minutu za vítězným Oscarem Piastrim z McLarenu. Jeho závod byl poznamenán napjatými výměnami na týmovém rádiu s inženýrem Riccardem Adamim, kdy Ferrari váhalo s výměnou pozic mezi ním a týmovým kolegou Charlesem Leclercem.
Po závodě byl Hamilton zachycen při setkání s šéfem Ferrari, Fredem Vasseurem, kde přiznal, že mu řekl, aby se „uklidnil“ a „nebyl tak přecitlivělý“ po návštěvě svého pokoje v týmové jednotce. Hamilton také uvedl, že se s Vasseurem setkal už před závodem, aby probrali strategii pneumatik.
Ferret v podcastu F1 Nation objasnil, že mezi Lewisem Hamiltonem a Ferrari není žádný vážný konflikt. Poukázal na to, že Hamilton měl podobné výměny názorů i v Mercedesu, zejména se svým inženýrem Peterem Bonningtonem. „Lewis přišel za Fredem během pauzy na kávu a řekl: ‚Chci si promluvit o pneumatikách,‘“ uvedl Ferret.
Dále vysvětlil, že Hamiltonův rozhovor s Vasseurem nebyl stížností, ale spíše snahou pomoci. „Bylo to v 9 hodin ráno v den závodu. Snažil se pomoci, ne si stěžovat,“ dodal. Ferret také zdůraznil, že vztahy mezi Hamiltonem a Ferrari jsou pozitivní: „Hamilton byl tvrdý na Bona, když měli problémy, ale to není problém. Je to složitější, než se píše.“
I přes náročný začátek sezóny Ferret potvrdil, že v Ferrari panuje zdravá atmosféra. „Je to 100 procent harmonické. Neříkám to jen tak,“ řekl. Vysvětlil, že napětí mezi Hamiltonem a Leclercem je přirozené, protože oba jsou silní jezdci, kteří mají ambice být nejlepší. „Není způsob, jak tomu zabránit,“ doplnil Ferret.
Ferret souhlasil s Leclercovými stížnostmi na kvalifikační tempo Ferrari. „Problém není v tempu během závodu, ale v kvalifikaci,“ řekl. Podle něj ani Hamilton, považovaný za nejlepšího kvalifikačního jezdce, neprožívá jinou výzvu než Leclerc. „Neříkáte přece, že Charles neví, jak se kvalifikovat,“ uzavřel.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.