Jack Doohan vyzval fanoušky F1, aby přestali obtěžovat jeho rodinu, a označil útoky na sociálních sítích za bolestivé a nepřijatelné. Tým Alpine se za něj postavil a důrazně odsoudil jakoukoli formu online zneužívání.
Jack Doohan prožívá složité období. Poté, co ho tým Alpine po šesti závodech letošní sezóny nahradil argentinským jezdcem Francem Colapintem, se australský pilot stal terčem nenávistné kampaně na sociálních sítích. Podle jeho slov pochází většina útoků právě z okruhu Colapintových fanoušků.
„Prosím, přestaňte obtěžovat mou rodinu. Nemyslel jsem si, že to vůbec někdy budu muset říct,“ napsal Doohan na Instagramu. Sdílel také příklady falešných příspěvků, které podle něj šířily lži a záměrně vykreslovaly jeho i jeho blízké v negativním světle. „Tento příspěvek je zcela vymyšlený. Argentinské fanoušky ho upravili tak, aby to vypadalo, že ho napsal můj otec, což je naprostá lež.“
Později upřesnil: „Zdroj příspěvku nebyl argentinský, ale několik argentinských médií falešný obsah převzalo a tím odstartovalo vlnu nenávistných reakcí.“
Situace se vyhrotila během víkendu Velké ceny Emilia-Romagna, kdy se terčem podobných útoků stal i Yuki Tsunoda. Ten během volného tréninku gestikuloval směrem ke Colapintovi, protože měl pocit, že mu překážel. Reakce na sociálních sítích však podle něj překročila únosnou mez.
„Vím, že podporují svého krajana, ale existuje určitá hranice,“ reagoval Tsunoda. „Nejde jen o mě, zasáhlo to i Jacka, a ten přitom nic špatného neudělal. Je v pořádku mít vášeň, ale je třeba ji mít pod kontrolou.“
Franco Colapinto se od útoků distancoval a také vyzval své fanoušky k umírněnosti. „Vím, že jsou velmi vášniví, ale respekt je důležitý. Tohle už je příliš.“
Na vývoj reagoval také tým Alpine, který v oficiálním prohlášení vyzval fanoušky, aby byli laskaví a ohleduplní. Připomněl, že za každou helmou se skrývá člověk s emocemi, rodinou i vlastní zranitelností.
Do situace se vložil i prezident FIA Mohammed Ben Sulayem. „Žádný jezdec by neměl čelit nenávisti, hrozbám ani diskriminaci. Motorsport nás má spojovat, nikoli rozdělovat.“
Toxická atmosféra na sociálních sítích se stává stále vážnějším problémem ve světě F1. A jak ukazují hlasy samotných jezdců, je nejvyšší čas stanovit jasné hranice.
Lídr šampionátu Lando Norris odstartoval víkend v São Paulu ve velkém stylu, když si na legendárním okruhu Interlagos zajistil pole position pro sobotní sprint.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.