Jack Doohan vyzval fanoušky F1, aby přestali obtěžovat jeho rodinu, a označil útoky na sociálních sítích za bolestivé a nepřijatelné. Tým Alpine se za něj postavil a důrazně odsoudil jakoukoli formu online zneužívání.
Jack Doohan prožívá složité období. Poté, co ho tým Alpine po šesti závodech letošní sezóny nahradil argentinským jezdcem Francem Colapintem, se australský pilot stal terčem nenávistné kampaně na sociálních sítích. Podle jeho slov pochází většina útoků právě z okruhu Colapintových fanoušků.
„Prosím, přestaňte obtěžovat mou rodinu. Nemyslel jsem si, že to vůbec někdy budu muset říct,“ napsal Doohan na Instagramu. Sdílel také příklady falešných příspěvků, které podle něj šířily lži a záměrně vykreslovaly jeho i jeho blízké v negativním světle. „Tento příspěvek je zcela vymyšlený. Argentinské fanoušky ho upravili tak, aby to vypadalo, že ho napsal můj otec, což je naprostá lež.“
Později upřesnil: „Zdroj příspěvku nebyl argentinský, ale několik argentinských médií falešný obsah převzalo a tím odstartovalo vlnu nenávistných reakcí.“
Situace se vyhrotila během víkendu Velké ceny Emilia-Romagna, kdy se terčem podobných útoků stal i Yuki Tsunoda. Ten během volného tréninku gestikuloval směrem ke Colapintovi, protože měl pocit, že mu překážel. Reakce na sociálních sítích však podle něj překročila únosnou mez.
„Vím, že podporují svého krajana, ale existuje určitá hranice,“ reagoval Tsunoda. „Nejde jen o mě, zasáhlo to i Jacka, a ten přitom nic špatného neudělal. Je v pořádku mít vášeň, ale je třeba ji mít pod kontrolou.“
Franco Colapinto se od útoků distancoval a také vyzval své fanoušky k umírněnosti. „Vím, že jsou velmi vášniví, ale respekt je důležitý. Tohle už je příliš.“
Na vývoj reagoval také tým Alpine, který v oficiálním prohlášení vyzval fanoušky, aby byli laskaví a ohleduplní. Připomněl, že za každou helmou se skrývá člověk s emocemi, rodinou i vlastní zranitelností.
Do situace se vložil i prezident FIA Mohammed Ben Sulayem. „Žádný jezdec by neměl čelit nenávisti, hrozbám ani diskriminaci. Motorsport nás má spojovat, nikoli rozdělovat.“
Toxická atmosféra na sociálních sítích se stává stále vážnějším problémem ve světě F1. A jak ukazují hlasy samotných jezdců, je nejvyšší čas stanovit jasné hranice.
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.
Lewis Hamilton v úvodu závodu v Montrealu srazil sviště, který se objevil na trati. Kolize způsobila poškození jeho vozu a prakticky zmařila šanci na dobrý výsledek.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.
Ferrari ovládlo Le Mans potřetí v řadě, a pokaždé s jinou jezdeckou sestavou – letošní triumf podtrhl Robert Kubica. Italská stáj tím potvrzuje, že její návrat do vytrvalostního závodění je začátkem nové éry dominance.