Jack Doohan vyzval fanoušky F1, aby přestali obtěžovat jeho rodinu, a označil útoky na sociálních sítích za bolestivé a nepřijatelné. Tým Alpine se za něj postavil a důrazně odsoudil jakoukoli formu online zneužívání.
Jack Doohan prožívá složité období. Poté, co ho tým Alpine po šesti závodech letošní sezóny nahradil argentinským jezdcem Francem Colapintem, se australský pilot stal terčem nenávistné kampaně na sociálních sítích. Podle jeho slov pochází většina útoků právě z okruhu Colapintových fanoušků.
„Prosím, přestaňte obtěžovat mou rodinu. Nemyslel jsem si, že to vůbec někdy budu muset říct,“ napsal Doohan na Instagramu. Sdílel také příklady falešných příspěvků, které podle něj šířily lži a záměrně vykreslovaly jeho i jeho blízké v negativním světle. „Tento příspěvek je zcela vymyšlený. Argentinské fanoušky ho upravili tak, aby to vypadalo, že ho napsal můj otec, což je naprostá lež.“
Později upřesnil: „Zdroj příspěvku nebyl argentinský, ale několik argentinských médií falešný obsah převzalo a tím odstartovalo vlnu nenávistných reakcí.“
Situace se vyhrotila během víkendu Velké ceny Emilia-Romagna, kdy se terčem podobných útoků stal i Yuki Tsunoda. Ten během volného tréninku gestikuloval směrem ke Colapintovi, protože měl pocit, že mu překážel. Reakce na sociálních sítích však podle něj překročila únosnou mez.
„Vím, že podporují svého krajana, ale existuje určitá hranice,“ reagoval Tsunoda. „Nejde jen o mě, zasáhlo to i Jacka, a ten přitom nic špatného neudělal. Je v pořádku mít vášeň, ale je třeba ji mít pod kontrolou.“
Franco Colapinto se od útoků distancoval a také vyzval své fanoušky k umírněnosti. „Vím, že jsou velmi vášniví, ale respekt je důležitý. Tohle už je příliš.“
Na vývoj reagoval také tým Alpine, který v oficiálním prohlášení vyzval fanoušky, aby byli laskaví a ohleduplní. Připomněl, že za každou helmou se skrývá člověk s emocemi, rodinou i vlastní zranitelností.
Do situace se vložil i prezident FIA Mohammed Ben Sulayem. „Žádný jezdec by neměl čelit nenávisti, hrozbám ani diskriminaci. Motorsport nás má spojovat, nikoli rozdělovat.“
Toxická atmosféra na sociálních sítích se stává stále vážnějším problémem ve světě F1. A jak ukazují hlasy samotných jezdců, je nejvyšší čas stanovit jasné hranice.
McLaren představil speciální zbarvení svých vozů inspirované atmosférou francouzské a monacké riviéry, které nasadí při Velkých cenách Monaka a Španělska. Design ve světlých pastelových tónech má podpořit image týmu a zaujmout fanoušky během nejikoničtějších závodů sezóny.
Ferrari prožívá náročnou sezónu a propadlo se na čtvrté místo v pořadí konstruktérů. Výkony týmu zatím nesplňují očekávání a Maranello musí rychle najít řešení, aby se mohlo vrátit do boje o titul.
Andrea Kimi Antonelli označil víkend v Imole za krásný, ale vyčerpávající, protože silná podpora domácích fanoušků ho emocionálně i fyzicky vyždímala. Přesto ho považuje za jeden z nejvýjimečnějších momentů své dosavadní kariéry.
Jack Doohan vyzval fanoušky F1, aby přestali obtěžovat jeho rodinu, a označil útoky na sociálních sítích za bolestivé a nepřijatelné. Tým Alpine se za něj postavil a důrazně odsoudil jakoukoli formu online zneužívání.
Damon Hill, který dříve často kritizoval Maxe Verstappena, nyní po jeho vítězství v Imole otevřeně přiznává, že Verstappen může být nejlepší jezdec všech dob. Tento obrat v názoru odráží Maxův vývoj z agresivního a nevyzpytatelného jezdce v zkušeného a chladnokrevného šampiona.
Christian Horner varuje před možným napětím v McLarenu, kde podle něj Norris a Piastri mohou v honbě za prvním titulem upřednostnit sebe před týmem. Podle šéfa Red Bullu by jejich ambice mohly narušit vnitřní rovnováhu stáje.
Lewis Hamilton si z Imoly odváží novou motivaci a chuť experimentovat. Pozitivní průběh závodu v Emilia Romagna ho povzbudil k tomu, aby před nadcházejícím Monakem vyzkoušel několik nových strategií. Po náročné sérii závodů tak britský šampion hledá cesty, jak posunout svůj výkon a znovu zaútočit na špičku.
Franco Colapinto po náročném debutu v Imole, zakončeném šestnáctým místem a havárií v kvalifikaci, přiznal, že se zatím necítí být na potřebné úrovni. Přesto víkend bere jako důležitou zkušenost a věří, že trpělivostí se dokáže prosadit.
Šéf týmu McLaren Andrea Stella otevřeně přiznal, že během Velké ceny Emilia-Romagna tým nikdy nedisponoval dostatečným tempem na závodní trati. Podle něj McLaren nikdy nedokázal naplno konkurovat soupeřům a postrádal rychlost, která by mu umožnila bojovat o přední pozice.
Lando Norris po závodě v Imole uznal, že svět Formule 1 se může během několika dní dramaticky změnit. Zatímco v Miami slavil vítězství, tentokrát nestačil na Verstappena. Přesto zůstává přesvědčený, že McLaren směřuje správnou cestou.
Alex Albon vzal kontakt s Charlesem Leclercem v Imole sportovně a přiznal, že by na jeho místě jednal stejně. Tvrdý souboj označil za součást závodění a nepovažuje ho za důvod ke stížnostem.
Charles LeclercFerrari kritizuje výkonnost týmu po zklamání v kvalifikaci, které ho v Imole odsoudilo k těžkému závodu a soubojům ve středu pole s Albonem a Gaslym.