George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Mercedes zažil další frustrující sérii závodů ve vysokých teplotách, ze které si odnesl jen 18 bodů pro oba své jezdce. Týmový šéf Toto Wolff přiznal, že i po třech závodech v teplejším počasí (Imola, Monako, Barcelona) zůstává klíčový problém stále nevyřešený – špatné fungování vozu, jakmile stoupne teplota tratě.
„Je to prostě velmi zvláštní,“ řekl Wolff pro rakouskou televizi ORF po VC Španělska. „Jsme obrovská organizace s tisíci lidmi a přesto nedokážeme pochopit, jak udržet pneumatiky ve správném teplotním rozmezí, když je horko. A když je zima, jako třeba v Las Vegas, jsme extrémně rychlí. Možná bychom měli závodit v Grónsku nebo na Aljašce…“
Mercedes zažívá od roku 2022 složitější období. Zatímco v éře hybridních motorů byl absolutně dominantní, po zavedení nových pravidel se potýká s kolísavými výkony. Největším problémem zůstává neschopnost udržet pneumatiky v optimálním teplotním rozmezí při vysokých teplotách – zvlášť ty zadní se rychle přehřívají. Naopak v chladných podmínkách auto funguje výborně, informuje Motorspport.com.
George Russell sice zahájil sezonu slibně a čtyřikrát z šesti závodů dojel na stupních vítězů, ale třeba i v Bahrajnu mu pomohly nezvykle chladnější večerní podmínky. Podobně Andrea Kimi Antonelli využil mírnějších teplot při sprintu v Miami, kde získal pole position.
V horkém trojzávodovém sledu, který vyvrcholil Velkou cenou Španělska s teplotou tratě atakující 50 °C, se Mercedes potýkal s problémy. George Russell sice dojel čtvrtý, ale po většinu závodu ztrácel na vedoucí skupinu a posunul se vpřed až díky pozdnímu zásahu safety caru. Andrea Kimi Antonelli musel kvůli poruše motoru odstoupit.
„Každé auto má nějaké vnitřní nastavení, které je dané už návrhem,“ vysvětlil šéf týmu Toto Wolff. „Občas ani netušíte, proč se chová, jak se chová. A myslím, že ani McLaren úplně neví, proč jsou tak rychlí. Jsou to drobnosti, technické detaily, dobré inženýrství. My se už roky pereme s přehříváním zadních pneumatik. Když je chladno, jsme velmi rychlí, Las Vegas to ukázalo dokonale. Naši piloti si chválili přilnavost, ostatní si stěžovali, že kloužou jako na ledě.“
Letos navíc Pirelli dodalo nové směsi, které mají být odolnější proti přehřátí. Tím víc překvapuje, že právě Mercedes s tím dál bojuje, zatímco konkurence se přizpůsobila.
Tým zkoušel v Imole nové zadní zavěšení, ale po slabém výkonu se vrátil k předchozí specifikaci. Technický ředitel James Allison přiznal, že při nastavování vozu v prvních dvou závodech udělali chyby.
„Zbytečně jsme zatížili zadní nápravu a špatně jsme za to zaplatili. Do Barcelony jsme šli s jinou filozofií a díky tomu jsme se na náročné trati trochu víc přiblížili tomu, co jsme chtěli,“ řekl Allison.
Otázkou zůstává, zda Mercedes našel klíč k trvalému zlepšení, nebo jen dočasně zakryl hlubší problém. Jisté je, že udržet pneumatiky ve správném teplotním rozmezí není jednoduché. McLaren to zvládá výborně – do té míry, že Red Bull už spekuluje o možném využití speciálních materiálů v brzdových systémech.
Mercedes ale zatím sází na pečlivou práci a sběr dat. „Teď musíme zjistit, jestli jsme odemkli část potenciálu, nebo vyřešili aspoň kousek problému,“ uzavřel Wolff. Zatím to ale vypadá, že se stříbrné šípy dál hledají.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.