George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Mercedes zažil další frustrující sérii závodů ve vysokých teplotách, ze které si odnesl jen 18 bodů pro oba své jezdce. Týmový šéf Toto Wolff přiznal, že i po třech závodech v teplejším počasí (Imola, Monako, Barcelona) zůstává klíčový problém stále nevyřešený – špatné fungování vozu, jakmile stoupne teplota tratě.
„Je to prostě velmi zvláštní,“ řekl Wolff pro rakouskou televizi ORF po VC Španělska. „Jsme obrovská organizace s tisíci lidmi a přesto nedokážeme pochopit, jak udržet pneumatiky ve správném teplotním rozmezí, když je horko. A když je zima, jako třeba v Las Vegas, jsme extrémně rychlí. Možná bychom měli závodit v Grónsku nebo na Aljašce…“
Mercedes zažívá od roku 2022 složitější období. Zatímco v éře hybridních motorů byl absolutně dominantní, po zavedení nových pravidel se potýká s kolísavými výkony. Největším problémem zůstává neschopnost udržet pneumatiky v optimálním teplotním rozmezí při vysokých teplotách – zvlášť ty zadní se rychle přehřívají. Naopak v chladných podmínkách auto funguje výborně, informuje Motorspport.com.
George Russell sice zahájil sezonu slibně a čtyřikrát z šesti závodů dojel na stupních vítězů, ale třeba i v Bahrajnu mu pomohly nezvykle chladnější večerní podmínky. Podobně Andrea Kimi Antonelli využil mírnějších teplot při sprintu v Miami, kde získal pole position.
V horkém trojzávodovém sledu, který vyvrcholil Velkou cenou Španělska s teplotou tratě atakující 50 °C, se Mercedes potýkal s problémy. George Russell sice dojel čtvrtý, ale po většinu závodu ztrácel na vedoucí skupinu a posunul se vpřed až díky pozdnímu zásahu safety caru. Andrea Kimi Antonelli musel kvůli poruše motoru odstoupit.
„Každé auto má nějaké vnitřní nastavení, které je dané už návrhem,“ vysvětlil šéf týmu Toto Wolff. „Občas ani netušíte, proč se chová, jak se chová. A myslím, že ani McLaren úplně neví, proč jsou tak rychlí. Jsou to drobnosti, technické detaily, dobré inženýrství. My se už roky pereme s přehříváním zadních pneumatik. Když je chladno, jsme velmi rychlí, Las Vegas to ukázalo dokonale. Naši piloti si chválili přilnavost, ostatní si stěžovali, že kloužou jako na ledě.“
Letos navíc Pirelli dodalo nové směsi, které mají být odolnější proti přehřátí. Tím víc překvapuje, že právě Mercedes s tím dál bojuje, zatímco konkurence se přizpůsobila.
Tým zkoušel v Imole nové zadní zavěšení, ale po slabém výkonu se vrátil k předchozí specifikaci. Technický ředitel James Allison přiznal, že při nastavování vozu v prvních dvou závodech udělali chyby.
„Zbytečně jsme zatížili zadní nápravu a špatně jsme za to zaplatili. Do Barcelony jsme šli s jinou filozofií a díky tomu jsme se na náročné trati trochu víc přiblížili tomu, co jsme chtěli,“ řekl Allison.
Otázkou zůstává, zda Mercedes našel klíč k trvalému zlepšení, nebo jen dočasně zakryl hlubší problém. Jisté je, že udržet pneumatiky ve správném teplotním rozmezí není jednoduché. McLaren to zvládá výborně – do té míry, že Red Bull už spekuluje o možném využití speciálních materiálů v brzdových systémech.
Mercedes ale zatím sází na pečlivou práci a sběr dat. „Teď musíme zjistit, jestli jsme odemkli část potenciálu, nebo vyřešili aspoň kousek problému,“ uzavřel Wolff. Zatím to ale vypadá, že se stříbrné šípy dál hledají.
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.
Lewis Hamilton v úvodu závodu v Montrealu srazil sviště, který se objevil na trati. Kolize způsobila poškození jeho vozu a prakticky zmařila šanci na dobrý výsledek.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.
Ferrari ovládlo Le Mans potřetí v řadě, a pokaždé s jinou jezdeckou sestavou – letošní triumf podtrhl Robert Kubica. Italská stáj tím potvrzuje, že její návrat do vytrvalostního závodění je začátkem nové éry dominance.