Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Od přestupu do Ferrari přes zimní přestávku se Lewis Hamilton potýká s velkými problémy při adaptaci na nové prostředí a zatím často prohrává souboje s Charlesem Leclercem. I když dokázal v Číně vybojovat pole position a zvítězit ve sprintu, to jsou jeho jediné výrazné úspěchy v sezóně.
Frustrace Hamiltona byly patrné i v komunikaci s jeho inženýrem Riccardem Adamim a opakovaly se i během Grand Prix Španělska. Přestože ho v kvalifikaci porazil poprvé od začátku sezóny, v závodě mu chyběla rychlost hlavně na začátku. Ferrari mu nařídilo pustit Leclerca, který odjel a skončil třetí, zatímco Hamilton klesl na šesté místo a v závěru ho předjel i Nico Hülkenberg.
Po závodě Hamilton řekl: „Neuvěřitelné, chlapi. Něco s tím autem není v pořádku, je to to nejhorší, co jsem kdy zažil.“ Je jasné, že jeho cesta ve Ferrari je zatím plná komplikací a napětí.
Hamilton po závodě přiznal: „Prostě to nebyl můj den. Strategie byla dobrá, tým odvedl skvělou práci, ale já měl špatný den a nemám co dodat. Bylo to těžké, prostě strašné.“ Na otázku, zda Ferrari najde řešení jeho problémů, odpověděl: „Jsem si jistý, že ne. Asi to jsem prostě já.“
David Coulthard popsal Hamiltona jako „punch drunk“, tedy zmateného a otřeseného obtížnou adaptací na Ferrari, ale přesto našel i světlé stránky. „Tým správně pustil rychlejší vůz před Hamiltona a řešil situaci až během závodu. Lewis sice začal pomaleji, ale v polovině závodu držel krok s Leclercem a začal si jezdit s větším komfortem. Takže důvody k optimismu tu jsou, i když je teď ještě trochu otřesený,“ řekl Coulthard.
Šéf Ferrari Fred Vasseur potvrdil, že vůz měl během závodu technické potíže, ale konkrétní detaily nesdělil. „Jste dost zkušený, abyste si udělal názor z prvních slov jezdce. Můžete z toho dělat drama, ale není to tak. Lewis odjel většinu závodu před Russellem, který ale také neřekl, že to byl katastrofální závod. Problém se objevil až v posledním kole před Safety Carem,“ uvedl.
Po španělské Grand Prix je Hamilton na šestém místě v šampionátu, za vedoucím Leclercem zaostává o 23 bodů a od lídra Oscara Piastriho má manko 115 bodů.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.