Mercedes se od začátku éry ground effect potýká s nevyzpytatelnou formou a vítězství George Russella v Singapuru otázky ohledně konzistence týmu jen prohloubilo.
Toto Wolff označil současnou generaci vozů Formule 1 za „překvapivou krabičku“, která podle něj vysvětluje i šokující vítězství George Russella v Singapuru. „Tyto auta jsou prostě plná překvapení,“ poznamenal šéf Mercedesu. „Kdybyste se zeptali McLarenu, proč se jim poslední tři závody vůbec nepovedly, asi by těžko hledali odpověď. Stejně tak Max dnes ztratil výkon a Ferrari střídá úspěch se selháním.“
Mercedes v éře ground effectu zažívá více výkyvů než většina týmů. Střídají se u něj období frustrace s občasnými dominantními vítězstvími. Právě druhé letošní vítězství Russella v Singapuru ale překvapilo i samotný tým. „Kdybych měl vypsat všechny závody, které jsme letos mohli vyhrát, tenhle by byl úplně dole,“ přiznal po závodě Russell, který dominoval od startu až do cíle. „Zítra a v úterý si budeme muset sednout a pochopit, proč byla naše výkonnost tak dobrá.“
Týmový šéf Toto Wolff přiznal, že Mercedes nikdy nečekal, že by v Singapuru mohl takto excelovat. „Kdybyste mi řekli, že dnes budeme dominovat, nevěřil bych vám,“ uvedl, informuje Motorsport.com. Vítězství částečně napomohly i okolnosti závodu, protože Russell si udržel vedení na středně tvrdých pneumatikách proti Verstappenovi na měkké směsi a poté odolal i náporu Landa Norrise, který se zdál být nejrychlejším jezdcem na trati.
Jedním z hlavních faktorů byla souhra podmínek na trati a teplot. Noční závod v tropickém Singapuru se jel při přibližně 33 stupních, což představovalo ideální rovnováhu mezi teplem a přilnavostí. „Od samotného začátku panovala dokonalá harmonie mezi pneumatikami, jezdcem a autem,“ uvedl Toto Wolff.
Okruh v Singapuru má sice vysokou úroveň přítlaku, ale kvůli absenci dlouhých rychlých zatáček nedochází k tak velkému bočnímu zatížení pneumatik. Právě tento profil trati je podobný Montrealu, kde Russell rovněž vyhrál z pole position.
Dalším faktorem byla výkonnost konkurence. Red Bull byl sice rychlý, ale na trati, která mu nevyhovuje, nedokázal dominovat. Verstappen skončil druhý, což tým potěšilo, ale ukázalo to, jak výrazně se mohou rozdíly mezi vozy měnit podle podmínek. McLaren i Ferrari se naopak trápily a nedokázaly najít správné nastavení.
Wolff upozornil, že zvládnout současná auta a pneumatiky Pirelli je nesmírně obtížné. „Rozdíly jsou minimální. Auto musí být přesně v aerodynamickém okně, musí mít mechanický grip, ale zároveň nesmí ničit pneumatiky,“ vysvětloval. „To, co vidíte v simulacích, se ne vždy projeví na trati. Tentokrát se nám ale všechno sešlo.“
Russellovo vítězství tak bylo výsledkem dokonalé souhry strategie, výkonu i okolností. „V Singapuru byla od začátku harmonie mezi pneumatikami, jezdcem a autem, a nebylo možné nás porazit,“ uzavřel Wolff. Tento triumf podle něj jen potvrzuje, že v éře ground effectu není nic předem dané a každý závod může přinést nové překvapení.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.
Lewis Hamilton sice na Charlese Leclerca v celkovém pořadí ztrácí 66 bodů, přesto je to právě britský jezdec, jehož hlas by měl mít ve Ferrari při formování budoucí strategie zásadní váhu, hlásá insider.