Mercedes se od začátku éry ground effect potýká s nevyzpytatelnou formou a vítězství George Russella v Singapuru otázky ohledně konzistence týmu jen prohloubilo.
Toto Wolff označil současnou generaci vozů Formule 1 za „překvapivou krabičku“, která podle něj vysvětluje i šokující vítězství George Russella v Singapuru. „Tyto auta jsou prostě plná překvapení,“ poznamenal šéf Mercedesu. „Kdybyste se zeptali McLarenu, proč se jim poslední tři závody vůbec nepovedly, asi by těžko hledali odpověď. Stejně tak Max dnes ztratil výkon a Ferrari střídá úspěch se selháním.“
Mercedes v éře ground effectu zažívá více výkyvů než většina týmů. Střídají se u něj období frustrace s občasnými dominantními vítězstvími. Právě druhé letošní vítězství Russella v Singapuru ale překvapilo i samotný tým. „Kdybych měl vypsat všechny závody, které jsme letos mohli vyhrát, tenhle by byl úplně dole,“ přiznal po závodě Russell, který dominoval od startu až do cíle. „Zítra a v úterý si budeme muset sednout a pochopit, proč byla naše výkonnost tak dobrá.“
Týmový šéf Toto Wolff přiznal, že Mercedes nikdy nečekal, že by v Singapuru mohl takto excelovat. „Kdybyste mi řekli, že dnes budeme dominovat, nevěřil bych vám,“ uvedl, informuje Motorsport.com. Vítězství částečně napomohly i okolnosti závodu, protože Russell si udržel vedení na středně tvrdých pneumatikách proti Verstappenovi na měkké směsi a poté odolal i náporu Landa Norrise, který se zdál být nejrychlejším jezdcem na trati.
Jedním z hlavních faktorů byla souhra podmínek na trati a teplot. Noční závod v tropickém Singapuru se jel při přibližně 33 stupních, což představovalo ideální rovnováhu mezi teplem a přilnavostí. „Od samotného začátku panovala dokonalá harmonie mezi pneumatikami, jezdcem a autem,“ uvedl Toto Wolff.
Okruh v Singapuru má sice vysokou úroveň přítlaku, ale kvůli absenci dlouhých rychlých zatáček nedochází k tak velkému bočnímu zatížení pneumatik. Právě tento profil trati je podobný Montrealu, kde Russell rovněž vyhrál z pole position.
Dalším faktorem byla výkonnost konkurence. Red Bull byl sice rychlý, ale na trati, která mu nevyhovuje, nedokázal dominovat. Verstappen skončil druhý, což tým potěšilo, ale ukázalo to, jak výrazně se mohou rozdíly mezi vozy měnit podle podmínek. McLaren i Ferrari se naopak trápily a nedokázaly najít správné nastavení.
Wolff upozornil, že zvládnout současná auta a pneumatiky Pirelli je nesmírně obtížné. „Rozdíly jsou minimální. Auto musí být přesně v aerodynamickém okně, musí mít mechanický grip, ale zároveň nesmí ničit pneumatiky,“ vysvětloval. „To, co vidíte v simulacích, se ne vždy projeví na trati. Tentokrát se nám ale všechno sešlo.“
Russellovo vítězství tak bylo výsledkem dokonalé souhry strategie, výkonu i okolností. „V Singapuru byla od začátku harmonie mezi pneumatikami, jezdcem a autem, a nebylo možné nás porazit,“ uzavřel Wolff. Tento triumf podle něj jen potvrzuje, že v éře ground effectu není nic předem dané a každý závod může přinést nové překvapení.
Toto Wolff naznačil, že by rád viděl návrat Formule 1 do země, kde se naposledy závodilo v roce 2013. Podle šéfa Mercedesu by taková zastávka mohla být zajímavým zpestřením kalendáře a přinést nové výzvy pro týmy i jezdce.
Martin Brundle po závodě v Singapuru vyslal McLarenu varovný signál. Podle něj je konec sezony stále otevřenou hrou.
Mercedes se od začátku éry ground effect potýká s nevyzpytatelnou formou a vítězství George Russella v Singapuru otázky ohledně konzistence týmu jen prohloubilo.
Oscar Piastri označil „papaya rules“ McLarenu za jednoduchou zásadu pro bezpečnost jezdců, ale po Singapuru se jejich význam opět stal diskutovaným tématem.
Ferrari čelí náročnému období a výsledky posledních závodů naznačují, že tým z Maranella ztrácí tempo. Charles Leclerc se k aktuální situaci vyjádřil otevřeně.
Jenson Button byl po závodě v Singapuru překvapen rozhodnutím komisařů ohledně Lewise Hamiltona. Podle něj bylo neobvyklé, jak se situace vyřešila.
Fernando Alonso a Isack Hadjar na dráze předvedli nejaktivnější souboj závodu. Poté se ale souboj strhl i po závodě.
Fernando Alonso opět ukázal, proč ho fanoušci milují. Během Velké ceny Singapuru byl jeden z mála aktérů, který se staral o zábavu na dráze.
Velká cena Singapuru přinesla McLarenu nejen titul, ale i nové otázky ohledně vnitřní dynamiky týmu. Šéf McLarenu Andrea Stella se k celé situaci vyjádřil.
Lewis Hamilton čelil v závěru GP Singapuru problémům s brzdami, které mu výrazně zkomplikovaly dojezd. Jak se ukázalo, následky těchto technických potíží pokračovaly i po dojezdu a zásadně ovlivnily jeho konečné umístění.
Oscar Piastri po singapurské Grand Prix zaujal velmi opatrný postoj. Při rozhovorech s médii se k otázkám ohledně střetu s Landem Norrisem stavěl vyhýbavě.
George Russell triumfoval v Singapuru před Maxem Verstappenem a připsal Mercedesu cenné vítězství. O největší pozornost se však postaral McLaren, který získal pohár konstruktérů.