Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Mercedes si stále nechává čas na doladění detailů smlouvy George Russella pro sezónu 2026, než oficiálně potvrdí složení svého jezdeckého dua. Šéf týmu Toto Wolff zdůraznil, že i když je jasné, že oba piloti zůstanou, je potřeba doladit drobnosti kolem cestování a marketingových povinností.
„S Georgem musíme doladit pár věcí, například cestování a dny věnované marketingu. Je zkušený a je pro nás důležité o tom otevřeně mluvit,“ vysvětloval Wolff. Cílem je podle něj zajistit, aby oba jezdci podávali co nejlepší výkony, a zároveň je odlehčit od náročných mediálních a marketingových povinností.
Russell sám již dříve uvedl, že během letní přestávky nechce podepisovat novou smlouvu, protože jeho hlavní prioritou je odpočinek a nabití sil před zbytkem sezóny. Toto rozhodnutí ale nepředstavuje překážku pro budoucí dohodu, která je stále na stole.
Wolff opakovaně zdůraznil, že složení Russell–Antonelli je pro Mercedes správné a že není třeba čekat na velké oficiální oznámení. „Vždy říkám, že nebude žádná velká zpráva, protože my to děláme. Pokračujeme s oběma, samozřejmě,“ řekl rakouský manažer.
Co se týče samotného oznámení, Wolff upřesnil: „Bude oznámení v Monze? Ne, ale ani to nebude velké oznámení. Jen vám dáme vědět, že jsme smlouvu podepsali.“ Tým tak ponechává formalitu spíše interní, bez velkého mediálního cirkusu.
Mercedes aktuálně drží třetí místo v Poháru konstruktérů, se ztrátou 12 bodů na Ferrari a náskokem 34 bodů před Red Bullem. Russell přitom přispěl k týmovému zisku 74 % bodů, což potvrzuje jeho klíčovou roli v týmu.
Naopak Antonelli má za sebou složitější období, kdy nasbíral jen jeden bod z posledních pěti závodů. I přesto ho však Wolff a Russell stále brání, zdůrazňují jeho potenciál a učí se z nováčkovských chyb. „Je mladý, učí se a věřím, že jeho výkony se zlepší,“ dodal Wolff.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.
Oscar Piastri po dramatickém závodě v Zandvoortu zůstává nohama na zemi, přestože vede šampionát o 34 bodů. Australský jezdec upozorňuje, že sezóna je ještě dlouhá a jakékoli podcenění soupeřů by ho mohlo stát body i vítězství.
Charles Leclerc v Zandvoortu nedokončil závod kvůli kolizi s Kimim Antonellim. Pro Ferrari to byla další bolestná ztráta bodů a pro Leclerca frustrující vyústění víkendu, který začal slibně.
Lando Norris zažil velkou ránu, když musel v Zandvoortu odstoupit z Velké ceny Holandska. Přesto zůstává optimistický ohledně svých šancí na zisk titulu v letošní sezóně.
Pro Lewise Hamiltona se Velká cena Nizozemska změnila v noční můru, když narazil do zdi a musel závod předčasně ukončit. Incident znamenal další ztrátu bodů pro Ferrari.
Oscar Piastri měl v Zandvoortu navrch nad Landem Norrisem, ale vítězství si musel vybojovat při dvou restartech za Safety Carem. Jeho triumf stvrdil až šokující motorový výpadek týmového kolegy. Překvapením závodu se stal Isack Hadjar
Lewis Hamilton přiznal, že závěr před letní přestávkou byl pro něj noční můrou, ale kvalifikace na Zandvoortu mu vrátila optimismus.
Oliver Bearman z týmu Haas dokázal proměnit problémy v kvalifikaci na Velké ceně Nizozemska ve svůj prospěch. Britský nováček vyměnil novou motorovou jednotku od Ferrari, což mu dává větší volnost v nadcházejících závodech, ale bude startovat z pit lane.