Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Andrea Kimi Antonelli opouštěl Nizozemsko s vědomím, že mohl dosáhnout mnohem lepšího výsledku. Mladý pilot Mercedesu zkusil v poslední části závodu odvážně zaútočit na Charlese Leclerca, jenže jejich souboj skončil kontaktem a pro jezdce Ferrari i předčasným koncem závodu. „Rozhodl jsem se to zkusit, protože na této trati je předjíždění extrémně složité,“ uvedl Antonelli, který nakonec vyfasoval desetisekundový trest.
K nešťastné situaci došlo krátce poté, co Mercedes poslal svého mladíka pro čerstvé měkké pneumatiky. Ferrari okamžitě reagovalo a obulo stejnou směs Leclercovi, který se vrátil těsně před Antonelliho. Ital cítil, že má možná jedinou reálnou šanci k útoku a přestože sám připouští, že si nebyl jistý úspěchem, rozhodl se to zkusit. „Čím déle jedete v špinavém vzduchu, tím víc tím trpí gumy a tempo. Zkusil jsem to, ale bylo to prostě moc,“ uznal.
S odstupem Antonelli přiznal, že by se zachoval jinak. „Teď, když to znovu analyzuju, uvědomuju si, že jsem to měl pustit. Snažil jsem se, ale nestačilo to. Je mi to vůči Charlesovi líto. Příště si to dvakrát rozmyslím, pokud si nebudu stoprocentně jistý, že ten manévr vyjde,“ dodal.
K incidentu se navíc přidal i další trest a tentokrát pětisekundová penalizace za překročení rychlosti v boxové uličce. „Omezení rychlosti je věc, kterou už nesmím dopustit. Myslím, že se to stalo při prvním pitstopu, ale musím si dát větší pozor,“ řekl Antonelli, který víkend odstartoval i výletem mimo trať v prvním tréninku.
Výsledkem byl závod bez bodů, přestože Antonelli věří, že bez incidentů mohl bojovat o šesté nebo sedmé místo. „Je to škoda, protože tempo jsme měli. Myslel jsem, že to byla nejlepší šance, protože Charles měl studenější gumy a já byl opravdu blízko. Ale nakonec jsem to přehnal,“ zhodnotil.
Po nizozemské Grand Prix zůstává Antonelli sedmý v šampionátu jezdců se 64 body, stejným počtem jako Alex Albon z Williamsu. Díky třetímu místu v Kanadě však drží lepší výsledek než jeho soupeř a zatím tak zůstává v čele jejich souboje o pořadí.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.
Oscar Piastri po dramatickém závodě v Zandvoortu zůstává nohama na zemi, přestože vede šampionát o 34 bodů. Australský jezdec upozorňuje, že sezóna je ještě dlouhá a jakékoli podcenění soupeřů by ho mohlo stát body i vítězství.
Charles Leclerc v Zandvoortu nedokončil závod kvůli kolizi s Kimim Antonellim. Pro Ferrari to byla další bolestná ztráta bodů a pro Leclerca frustrující vyústění víkendu, který začal slibně.
Lando Norris zažil velkou ránu, když musel v Zandvoortu odstoupit z Velké ceny Holandska. Přesto zůstává optimistický ohledně svých šancí na zisk titulu v letošní sezóně.
Pro Lewise Hamiltona se Velká cena Nizozemska změnila v noční můru, když narazil do zdi a musel závod předčasně ukončit. Incident znamenal další ztrátu bodů pro Ferrari.
Oscar Piastri měl v Zandvoortu navrch nad Landem Norrisem, ale vítězství si musel vybojovat při dvou restartech za Safety Carem. Jeho triumf stvrdil až šokující motorový výpadek týmového kolegy. Překvapením závodu se stal Isack Hadjar
Lewis Hamilton přiznal, že závěr před letní přestávkou byl pro něj noční můrou, ale kvalifikace na Zandvoortu mu vrátila optimismus.
Oliver Bearman z týmu Haas dokázal proměnit problémy v kvalifikaci na Velké ceně Nizozemska ve svůj prospěch. Britský nováček vyměnil novou motorovou jednotku od Ferrari, což mu dává větší volnost v nadcházejících závodech, ale bude startovat z pit lane.
Kimi Antonelli ukončil páteční trénink v Zandvoortu předčasně, když zaparkoval svůj Mercedes v kačírku. Pro nováčka to znamenalo ztrátu cenných kol a dat na náročné trati u Severního moře.