Kimi Antonelli začal svou debutovou sezónu ve Formuli 1 silně a ukazoval velký potenciál. Po příchodu evropské části sezóny však přišla série slabších výsledků.
Mercedes je přesvědčen, že působivý začátek kariéry Kimiho Antonelliho byl ovlivněn náročností moderních kvalifikací ve Formuli 1. Ital debutoval v Austrálii až šestnáctý kvůli poškozenému spodku vozu, přesto jeho výkony postupně rostly a v kvalifikacích dosahoval stále lepších výsledků, od osmého místa v Číně až po třetí v Miami.
V Miami si Antonelli vyjel pole position pro sprint závod a stal se nejmladším jezdcem s polem v historii F1. I když v Kanadě startoval ze čtvrté pozice, během evropské části sezóny jeho výsledky postupně klesaly a vyvrcholily až devatenáctým místem v Belgii.
Po letní přestávce se však forma začala vracet. Antonelli obsadil jedenácté místo v Nizozemsku, šesté v Itálii a čtvrté v Ázerbájdžánu, což ukazuje, že se postupně oklepává.
Šéf inženýrů Andrew Shovlin uvedl, že Ital byl zpočátku zmaten neúspěšným vylepšením zadního zavěšení, které bylo nasazeno na Imole a později odstraněno. „Jsme přesvědčeni, že to auto činilo obtížně ovladatelné,“ přiznal Shovlin médiím, informuje RacingNews365.
„Tento díl zvyšoval výkon pouze na specifických tratích, jako je Montreal, ale na okruzích typu Rakousko a Silverstone způsoboval více problémů než užitku. Jeho odstranění proto prospělo oběma jezdcům a pro Kimiho to bylo zpočátku matoucí jako pro mladého pilota,“ vysvětlil Shovlin.
Shovlin také upozornil, že rychlý vstup do F1 přináší nevyhnutelné překážky. „Během evropské části sezóny se mu v kvalifikacích dařilo hůře. Pole je dnes velmi vyrovnané a kvalifikace jsou kruté a nemilosrdné. Přidaly se také drobné chyby, ztráta času ve volném tréninku a jízdy do štěrku.“
„Přesto se můžeme podívat na první polovinu sezóny, kdy předváděl silné kvalifikační výkony a výjimečné závody, například čtvrté místo ve vlhkém závodě v Melbourne. Teď s ním musíme pracovat, aby získal zpět pocit jistoty v autě. Kvalifikace jsou dnes velmi náročné, dostat se z Q1, Q2 a mít pneumatiky pro Q3 je obrovská výzva,“ dodal.
Lewis Hamilton oznámil smutnou zprávu o úmrtí svého psa Roscea, který mu byl věrným společníkem od jeho debutu u Mercedesu. K tragédii se vyjádřil také televizní moderátor a dlouholetý kritik Hamiltona, Jeremy Clarkson.
Kimi Antonelli začal svou debutovou sezónu ve Formuli 1 silně a ukazoval velký potenciál. Po příchodu evropské části sezóny však přišla série slabších výsledků.
Fernando Alonso nezvítězil ve Formuli 1 už 12 let, od svého posledního triumfu v roce 2013. Přesto zůstává konkurenceschopným a respektovaným jezdcem na trati.
Max Verstappen věří, že stabilnější nastavení vozu RB21 pomůže nejen jemu, ale i Yukimu Tsunodovi. Po obtížném startu v Red Bullu dosáhl Tsunoda svého nejlepšího výsledku sezony v Baku, což může posílit jeho šance na setrvání v týmu.
Max Verstappen si odbyl premiéru v GT3 na legendární Nordschleife, kde si dojel pro suverénní vítězství. Svět motorsportu je jeho výkonem uchvácen.
Cadillac F1 tým, který se chystá na svůj debut v sezóně 2026, oznámil významnou posilu v čele obchodní strategie.
Shovlin upozorňuje, že i při stejném nátěru vozů bude možné rozlišit jednotlivé týmy. Některé detaily se mohou zdát podobné, ale postupně se odhalí, kdo dokáže vytěžit maximum z dostupných možností.
Max Verstappen by mohl sehrát klíčovou roli v boji o titul a případně posunout Landa Norrise do výhodnější pozice.
Lewis Hamilton oznámil smutnou zprávu o svém psu Rosceovi, který podlehl krátké nemoci. Jezdec se dojemně rozloučil se svým věrným společníkem.
I přes ujištění Freda Vasseura, že Lewis Hamilton se letos dostane na pódium, britský jezdec zůstává realistický. Podle něj jedno nebo dvě pódia nemají zásadní vliv na šance v boji o mistrovský titul.
Lewis Hamilton sice ovládl sprint v Číně, ale v klasických závodech zatím na stupně vítězů nevystoupil. Carlos Sainz mezitím ve Williamsu potvrzuje svou formu a pravidelně sbírá body. Güenther Steiner otevřeně komentoval, jak situaci vidí ze svého pohledu.
Max Verstappen znovu vyjádřil přání dokončit celou kariéru ve Formuli 1 v barvách Red Bullu. Jeho manažer Raymond Vermeulen ale upozorňuje, že k tomu dojde jen za určitých okolností.