Fernando Alonso nezvítězil ve Formuli 1 už 12 let, od svého posledního triumfu v roce 2013. Přesto zůstává konkurenceschopným a respektovaným jezdcem na trati.
Fernando Alonso strávil velkou část druhé etapy své kariéry ve Formuli 1 přemítáním o štěstí a smůle, která ho provázela. „Dvacet let v F1, více než deset let od posledního vítězství… nepůsobí to nejlépe,“ přiznal španělský veterán, který naposledy zvítězil v roce 2013 ve Španělsku, pro Motorsport.com.
Od té doby se Alonso potýkal s monoposty, které nebyly schopné bojovat o vítězství. Ferrari v roce 2014 po přechodu na V6 turbo-hybridní motory znamenalo krok zpět, a přestup k McLarenu se slibem továrního týmu Honda skončil katastrofou. Ani přechod na motory Renault v roce 2018 nepřinesl výrazné zlepšení, protože šasi týmu ztratilo konkurenceschopnost.
Po těchto zkušenostech Alonso na čas opustil F1 a dal si dvouletou pauzu. V roce 2021 se vrátil jako náhrada za Daniela Ricciarda v týmu Alpine, kde sice neměl šanci na vítězství, ale přispěl k prvnímu triumfu Estebana Ocona v Maďarsku.
S postupem času však rostla Alonsova frustrace z Alpine. „Několik problémů s pohonnou jednotkou v sezóně 2022 mě přimělo přestoupit k Aston Martinu, když Sebastian Vettel odešel do důchodu,“ vysvětloval. I když začátek sezony 2023 vypadal nadějně, a monopost AMR23 byl schopen konkurovat Red Bullu RB19, časté pódiové umístění vítězství nepřineslo.
Největší šanci Aston Martin podle mnohých nabídl v Monaku, kde Alonso směřoval k vítězství, ale předčasná výměna pneumatik před deštěm mu naděje zhatila. „Musel jsem se smířit se druhým místem za Verstappenem,“ vzpomíná Alonso, který se od té doby označuje za možná nejméně šťastného jezdce F1.
Alonso se snaží na věci nahlížet realisticky a méně dramaticky. „Štěstí, smůla, myslím, že je to zhruba padesát na padesát. Když odjedete přes 400 závodů, některé vyjdou, jiné ne, ale nakonec se to vyrovná,“ vysvětluje. Jako příklad uvádí své vítězství ve druhém ročníku Le Mans 2019, které sice částečně přišlo díky štěstí, ale celkově vyrovnalo jeho kariérní výkyvy.
Rok 2025 je pro Alonsa směsicí menších zklamání a momentů, kdy cítil, že strategie týmu mu uškodila. „V Zandvoortu mě tým v první polovině závodu úplně zapomněl,“ stěžoval si po incidentu s safety carem. „Pak mě vždycky posadili do provozu, což mi ubírá body.“ Podle něj přišlo letos o 22 bodů kvůli nešťastným okolnostem, ačkoliv sezona nebyla bojem o titul.
Alonso dodává: „Ztratit 22 bodů by nemělo znít jako mnoho, ale když auto dokáže získat jen jeden nebo dva body za víkend, každý ztracený bod bolí. Takový je sport. A pokud příští rok budeme mít dobré auto, budu spokojený s normálním štěstím.“
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.
Sezona 2025 vstupuje do finále a napětí v McLarenu nikdy nebylo vyšší. Oscar Piastri prochází obtížným obdobím a musí se pokusit zvrátit vývoj proti svému týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Lando Norris vede před Oscarem Piastrim o 24 bodů, ale Andrea Stella odmítá řeči o tom, že by měl titul jistý. Podle něj jsou podobné úvahy jen akademické a nic nemění na pokračujícím boji o prvenství.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.
Cadillac se tento týden konečně představuje na závodní dráze, když Sergio Pérez usedá do dva roky starého Ferrari na okruhu v Imole.
Audi odhalilo koncept R26, který naznačuje podobu jejich vozu pro vstup do Formule 1 v roce 2026. Značka zároveň stanovila pětiletý cíl.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.