Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly se současná specifikace vozu MCL39 potýká s výraznou slabinou, která komplikuje práci Landa Norrise i Oscara Piastriho.
Šéf McLarenu Andrea Stella v posledních dnech přiznal, že i jinak dominantní monopost MCL39 má své slabiny. Přestože tým z Wokingu v sezoně 2025 dlouho udával tempo a zdálo se, že titul v Poháru konstruktérů získá s předstihem, poslední závody ukázaly, že auto není neporazitelné.
Zlomem byl víkend v Baku. McLaren zde nenavázal na své dosavadní výkony. Oscar Piastri závod nedokončil a Lando Norris dojel až sedmý. Tím se rozplynula možnost oslavit titul už na Kaspickém pobřeží a šampionát se protáhl minimálně do Singapuru.
Problémy se ale neobjevily poprvé. Už v Monze se ukázalo, že Red Bull dokáže na tratích s nízkým přítlakem využít své přednosti. Max Verstappen tam slavil vítězství, zatímco McLaren musel uznat, že ne všude bude mít dostatečnou rychlost na čele.
Podle Stelly je slabinou MCL39 jeho charakteristika. „Auto je skvělé v dlouhých a středně rychlých zatáčkách, kde plynule projíždí stopou. Naopak při prudkém brzdění z vysokých rychlostí ztrácí. Právě to je typické pro okruhy v Baku nebo Las Vegas."
„Kdybych měl říct, kde to pro nás bude nejtěžší, vyberu Baku a Las Vegas,“ uvedl Stella. „Tyto tratě nemají tolik zatáček střední a vyšší rychlosti, kde jsme silní. Naopak je zde spousta brzdění z plného plynu, což není naše silná stránka.“
Stella jako ideální příklad uvedl první zatáčku v Zandvoortu, která perfektně sedí charakteru vozu. Podobné pasáže ale v Baku ani v Las Vegas chybí, a právě proto tam soupeři dokážou smazat náskok McLarenu.
Pozitivní zprávou je, že i přes tyto limity se tým v Baku dokázal zapojit do boje o pole position. To potvrzuje univerzálnost MCL39 i schopnost inženýrů přizpůsobit nastavení vozu i méně příznivým podmínkám. McLaren tak ví, že ani na svých slabších tratích není bez šance.
Do Las Vegas proto míří s realistickým očekáváním. Stella počítá s tím, že soupeři budou minimálně na stejné úrovni a tým čeká náročný víkend. Přesto věří, že jeho jezdci budou schopni bojovat o vítězství, i když už ne s takovou lehkostí, na jakou byli fanoušci v první části sezony zvyklí.
Nově zvolený papež Lev XIV. přivítal ve Vatikánu šéfa Ferrari Johna Elkanna, který, jak už bývá tradicí nepřišel k hlavě církve s prázdnou.
Güenther Steiner se nechal slyšet o možném návratu Christiana Hornera do F1, ale jeho plány zůstávají zahalené tajemstvím.
Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly se současná specifikace vozu MCL39 potýká s výraznou slabinou, která komplikuje práci Landa Norrise i Oscara Piastriho.
Mick Schumacher se brzy posadí do kokpitu zcela odlišného nového závodního vozu, než na které byl doposud zvyklý. Bývalý pilot F1 je nadšený z příležitosti poznat odlišný styl závodění a těší se na fyzické i technické výzvy, které ho čekají.
Max Verstappen v posledních závodech znovu ukázal svou sílu a stahuje ztrátu na lídra šampionátu, přičemž Helmut Marko zůstává opatrný a varuje před předčasným optimismem, zatímco McLaren uznává konkurenceschopnost Red Bullu.
Romain Grosjean se při návratu za volant F1 dočkal dojemného momentu, když pro páteční TPC jízdu s Haasem použil přilbu z roku 2020 navrženou jeho dětmi. Ta se kvůli jeho vážné nehodě v Bahrajnu nikdy nedostala na trať a nyní symbolicky dostala svou šanci.
Lewis Hamilton oznámil, že jeho milovaný pes Roscoe je v kómatu poté, co se mu krátce zastavilo srdce v důsledku zápalu plic. V důsledku této situace vynechal test pneumatik v Mugellu.
Max Verstappen přiznal, že během sezony někdy pochyboval, zda Red Bull dokáže obrátit nepříznivý vývoj. Po nedávných vítězstvích cítí, že tým postupně nachází správný směr.
Ferrari oznámilo, že rezervní jezdec Zhou Guanyu nahradí Lewise Hamiltona při pátečním testu pneumatik Pirelli na okruhu Mugello.
Japonský jezdec Yuki Tsunoda sice čelí čím dál většímu tlaku ohledně své budoucnosti v Red Bullu, ale na okruhu v Baku předvedl výkon, který naznačil posun správným směrem a rozhodně nezůstal bez povšimnutí.
Liam Lawson dosáhl v Ázerbájdžánu nejlepšího výsledku kariéry, ale cesta zpět do hlavního týmu Red Bullu mu zůstává zavřená.
V Baku Hamilton neuposlechl pokyn a neustoupil Leclercovi, který situaci označil za „hloupou“ a „nespravedlivou“. Incident odhalil napětí mezi týmovou strategií a ambicemi jezdců.