Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly se současná specifikace vozu MCL39 potýká s výraznou slabinou, která komplikuje práci Landa Norrise i Oscara Piastriho.
Šéf McLarenu Andrea Stella v posledních dnech přiznal, že i jinak dominantní monopost MCL39 má své slabiny. Přestože tým z Wokingu v sezoně 2025 dlouho udával tempo a zdálo se, že titul v Poháru konstruktérů získá s předstihem, poslední závody ukázaly, že auto není neporazitelné.
Zlomem byl víkend v Baku. McLaren zde nenavázal na své dosavadní výkony. Oscar Piastri závod nedokončil a Lando Norris dojel až sedmý. Tím se rozplynula možnost oslavit titul už na Kaspickém pobřeží a šampionát se protáhl minimálně do Singapuru.
Problémy se ale neobjevily poprvé. Už v Monze se ukázalo, že Red Bull dokáže na tratích s nízkým přítlakem využít své přednosti. Max Verstappen tam slavil vítězství, zatímco McLaren musel uznat, že ne všude bude mít dostatečnou rychlost na čele.
Podle Stelly je slabinou MCL39 jeho charakteristika. „Auto je skvělé v dlouhých a středně rychlých zatáčkách, kde plynule projíždí stopou. Naopak při prudkém brzdění z vysokých rychlostí ztrácí. Právě to je typické pro okruhy v Baku nebo Las Vegas."
„Kdybych měl říct, kde to pro nás bude nejtěžší, vyberu Baku a Las Vegas,“ uvedl Stella. „Tyto tratě nemají tolik zatáček střední a vyšší rychlosti, kde jsme silní. Naopak je zde spousta brzdění z plného plynu, což není naše silná stránka.“
Stella jako ideální příklad uvedl první zatáčku v Zandvoortu, která perfektně sedí charakteru vozu. Podobné pasáže ale v Baku ani v Las Vegas chybí, a právě proto tam soupeři dokážou smazat náskok McLarenu.
Pozitivní zprávou je, že i přes tyto limity se tým v Baku dokázal zapojit do boje o pole position. To potvrzuje univerzálnost MCL39 i schopnost inženýrů přizpůsobit nastavení vozu i méně příznivým podmínkám. McLaren tak ví, že ani na svých slabších tratích není bez šance.
Do Las Vegas proto míří s realistickým očekáváním. Stella počítá s tím, že soupeři budou minimálně na stejné úrovni a tým čeká náročný víkend. Přesto věří, že jeho jezdci budou schopni bojovat o vítězství, i když už ne s takovou lehkostí, na jakou byli fanoušci v první části sezony zvyklí.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.