Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Jacques Villeneuve, mistr světa Formule 1 z roku 1997 a expert stanice Sky Sports F1, má jasno v otázce, kdo stojí za úspěchy Red Bullu v posledních letech. Podle něj je klíčovým faktorem Max Verstappen. „On ten tým nesl. On z nich udělal šampiony,“ řekl Villeneuve v rozhovoru pro RN365.
Villeneuve tím znovu otevřel jednu z nejčastějších otázek motorsportu: co je klíčem k vítězství, talent jezdce, technická převaha vozu nebo práce vedení týmu? Připomněl, že ačkoli se často mluví o síle monopostů Red Bullu, skutečnou zbraní týmu byl a stále je Max Verstappen. „Byl tím klíčovým faktorem, on a Adrian Newey dohromady, ale hlavní postavou byl on,“ uvedl bývalý mistr světa.
Villeneuve zároveň ocenil i Christiana Hornera, který až donedávna působil jako šéf týmu a CEO. „A také Horner, způsob, jakým řídil tým, celá skupina fungovala. Pak se to trochu zkomplikovalo. Ale Verstappen byl nesmírně, nesmírně důležitý, klíčový prvek,“ zdůraznil bývalý šampion.
Význam Verstappenových výkonů je podle něj nejvíce patrný ve srovnání s jeho týmovými kolegy. Nizozemec dokáže stabilně převyšovat každého, s kým sdílel garáž, ať už v kvalifikacích, závodních výkonech, počtu pódií či bodovém zisku.
Aktuální sezóna to jen potvrzuje. Verstappen už dokázal vyhrát dva závody a se 187 body drží třetí místo v celkovém pořadí šampionátu. Naproti tomu jeho týmový kolega Júki Cunoda má na kontě pouhých 10 bodů a figuruje až na 18. pozici.
Villeneuve proto tvrdí, že Verstappen je pro Red Bull stejně zásadní jako kdysi Sebastian Vettel, který stáji přinesl čtyři tituly mezi lety 2010 a 2013. Nyní však bude jeho vliv ještě více pod drobnohledem, zejména proto, že Red Bull se musí popasovat s novou érou bez Christiana Hornera.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.