Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
Lewis Hamilton vstupuje do druhé poloviny sezony v nezvyklé pozici jako sedminásobný mistr světa stále čeká na první pódium ve službách Ferrari. Před víkendovou Velkou cenou Nizozemska proto využil sociální sítě, aby nejen vyslal vzkaz fanouškům, ale také sám sobě připomněl nutnost zůstat soustředěný a odhodlaný i v těžkých chvílích. „Nemůžeme se odvracet. Musíme pokračovat dál, i když je to těžké,“ napsal Brit na Instagram.
Hamiltonova dosavadní mise ve Ferrari je daleko od vysněného scénáře. Místo očekávaného boje o vítězství přichází frustrace, kterou jezdec na vlastní adresu vyjádřil už v Maďarsku, kde se označil za „k ničemu“. Pro pilota se 105 triumfy v F1 to bylo nečekaně drsné hodnocení. Není proto divu, že se během letní pauzy hodně spekulovalo, zda Hamilton dokáže najít novou energii pro nadcházející část sezony.
Sám závodník však tvrdí, že pauza mu poskytla potřebný prostor k regeneraci i přehodnocení dosavadního průběhu roku. „Jsem vždy vděčný za tento čas, za možnost odpočinout si a znovu nabrat síly. Je tolik věcí, nad kterými medituji,“ uvedl Hamilton ve svém příspěvku. Jeho slova naznačují, že do Zandvoortu přijede s odhodláním hledat cestu zpět k výsledkům, které od něj fanoušci i Ferrari očekávají.
Výzvy před nimiž Hamilton stojí jsou značné. Nejenže musí ukázat zlepšení v Nizozemsku, ale jen o týden později ho čeká domácí svátek Ferrari v Monze. Tamní tifosi budou očekávat silný výkon a právě proto má Zandvoort zásadní význam. Jakýkoliv pozitivní výsledek by mohl být zárodkem kýženého obratu a dodat Britovi potřebnou sebedůvěru.
Hamilton přitom nezůstal jen u slov o závodění. Ve svém vzkazu šel hlouběji, když se dotkl i obecnějších témat. „Každý z nás čelí spoustě věcí, a to jak individuálně, tak globálně. Je nesmírně důležité, abychom přijímali světlo pravdy a lásky a starali se o sebe, abychom mohli lépe pečovat o druhé,“ napsal. Je vidět, že i v čase sportovních nezdarů hledá Hamilton sílu v hodnotách, které přesahují závodní okruhy.
Nyní se ale pozornost soustředí zpět na asfalt. Ferrari i samotný Hamilton potřebují důkaz, že spojení této legendy F1 s nejslavnější stájí světa může přinést kýžené ovoce. Zda se mu podaří odrazit ode dna právě v Zandvoortu ukáže už tento víkend a odpověď může být klíčová nejen pro zbytek sezony, ale i pro budoucí kapitolu jeho kariéry.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.