Lando Norris připustil, že rozhodnutí McLarenu o rozdělené strategii v Maďarsku nebylo „zcela harmonické jako tým“. Přesto zdůraznil, že on i jeho týmový kolega si rádi hrají se strategickými možnostmi individuálně a oceňují možnost přizpůsobit taktiku svému závodu.
Oscar Piastri a Lando Norris dali jasně najevo, že podporují pokračování rozdělených strategií u McLarenu, zatímco oba bojují o titul ve Formuli 1 pro rok 2025. Přesto oba připouštějí, že maďarská Grand Prix byla spíše výjimečná situace.
Norris během závodu v Maďarsku jel na třetí pozici a rozhodl se pro jednoklapkovou strategii, která ho dostala před Piastriho, jenž zvolil dvakrát zastávku. Tento tah mu poskytl šanci bojovat o vítězství a ukázal, že individuální strategie mohou přinést výrazný výsledek.
Rozhodnutí McLarenu rozdělit strategie obou jezdců vyvolalo otázky, ale Piastri i Norris zdůrazňují, že volba strategie by měla být individuální, a ne diktovaná jednotně pro oba piloty. „Myslím, že vždy budou situace, kdy poslední auto ve vlaku má mnohem méně co ztratit,“ vysvětlil Piastri. „Bylo by nespravedlivé neutralizovat tuto možnost jen proto, že chceme mít oba stejnou strategii.“
Piastri také dodal, že po závodě proběhly konstruktivní diskuze o tom, zda by pro něj bylo možné udělat něco jinak. „Byly to velmi produktivní debaty. Stále budeme mít možnost zvolit alternativní strategie, pokud si to přejeme,“ uvedl. Zároveň uznal, že pokrýt různé strategie je náročné, zejména vzhledem k postavení McLarenu v šampionátu.
Norris potvrdil, že situace se od té doby nezměnila, a připomněl, že by bylo „pošetilé“ následovat všechny ostatní a zvolit jednotnou taktiku jen kvůli harmonii. „Budapešť byla trochu výjimečná. Moje rozhodnutí pro jednoklapkovou strategii nebylo o tom vyhrát závod hned, ale dát si šanci dostat se před George,“ vysvětlil britský jezdec.
Norris přiznal, že závod nebyl zcela harmonický z pohledu týmu, protože strategie neseděla do obvyklého plánu. „Ale zároveň je to příklad toho, co se může stát v závodění. Chceme, aby věci nebyly příliš striktní a aby nám nebylo bráněno závodit jako jednotlivcům a zlepšovat se,“ dodal.
Oba jezdci zdůraznili, že týmové dohody a spokojenost celého McLarenu zůstávají prioritou. „Během sezóny po každém závodě provádíme drobné úpravy a máme dobré pochopení jako tým. Žádné zásadní změny nejsou, ale stále máme šanci vyhrát Pohár konstruktérů, a to je nyní hlavní cíl,“ uzavřel Norris.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.