Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
McLaren je aktuálně ve skvělé formě, ale zároveň čelí složité výzvě. Má nejrychlejší vůz ve startovním poli a dva jezdce, kteří se reálně ucházejí o titul mistra světa. Lando Norris a Oscar Piastri jsou na prvních dvou místech šampionátu, dělí je jen deset bodů a ani jeden z nich se nechce smířit s rolí týmové dvojky.
Šéf týmu Andrea Stella přiznává, že zvládnout takovou situaci není jednoduché, informuje Motorsport.com. „Řídit dva jezdce, kteří spolu bojují o titul ve špičkovém voze, je vždy složité. Zatím jsme to ale zvládali tak, že oba mohli ukázat své kvality a fungovalo to,“ říká.
Stella má s podobnými scénáři zkušenosti. U Ferrari zažil éru Michaela Schumachera, kdy i jasně dané role v týmu vedly ke konfliktům s Rubensem Barrichellem. Později, v roce 2010, byl u další kontroverze, když Felipe Massa neochotně pustil Fernanda Alonsa po známé větě „Fernando je rychlejší než ty“.
Právě tyto situace ukazují, jak křehké vztahy mohou v týmu panovat, když jde o vítězství. McLaren si to dobře uvědomuje. Vede Pohár konstruktérů a jeho jezdci mají více bodů než celý tým Ferrari, ale tým ví, že pokud se rivalita uvnitř nezvládne, může přijít o titul. Historie to ukazuje jasně, ať už šlo o Williams v roce 1986 nebo o McLaren v roce 2007, kdy vypukl spor mezi Alonsem a Hamiltonem.
Napětí mezi Norrisem a Piastrim se už občas projevuje. Například při kvalifikaci ve Španělsku, kde Norris chtěl využít Piastriho k větrnému stínu, ale Australan to rázně utnul a do vysílačky řekl, že to bylo drzé. Stella se k tomu postavil smířlivě, ale připustil, že tým musí být lépe připraven. „Nechceme, aby byli jezdci něčím překvapeni. Musíme si udělat víc domácích úkolů,“ řekl.
McLaren proto klade důraz na otevřenou komunikaci a rovné podmínky pro oba jezdce. „Když startují vedle sebe a čeká je dlouhá rovinka do první zatáčky, je důležité projít si každý detail,“ říká Stella. Zatím Norris i Piastri zvládají svou vnitřní rivalitu zodpovědně a to může být klíčem k tomu, aby McLaren proměnil svou aktuální sílu v titul a ne ve ztracenou příležitost.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.