Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
McLaren je aktuálně ve skvělé formě, ale zároveň čelí složité výzvě. Má nejrychlejší vůz ve startovním poli a dva jezdce, kteří se reálně ucházejí o titul mistra světa. Lando Norris a Oscar Piastri jsou na prvních dvou místech šampionátu, dělí je jen deset bodů a ani jeden z nich se nechce smířit s rolí týmové dvojky.
Šéf týmu Andrea Stella přiznává, že zvládnout takovou situaci není jednoduché, informuje Motorsport.com. „Řídit dva jezdce, kteří spolu bojují o titul ve špičkovém voze, je vždy složité. Zatím jsme to ale zvládali tak, že oba mohli ukázat své kvality a fungovalo to,“ říká.
Stella má s podobnými scénáři zkušenosti. U Ferrari zažil éru Michaela Schumachera, kdy i jasně dané role v týmu vedly ke konfliktům s Rubensem Barrichellem. Později, v roce 2010, byl u další kontroverze, když Felipe Massa neochotně pustil Fernanda Alonsa po známé větě „Fernando je rychlejší než ty“.
Právě tyto situace ukazují, jak křehké vztahy mohou v týmu panovat, když jde o vítězství. McLaren si to dobře uvědomuje. Vede Pohár konstruktérů a jeho jezdci mají více bodů než celý tým Ferrari, ale tým ví, že pokud se rivalita uvnitř nezvládne, může přijít o titul. Historie to ukazuje jasně, ať už šlo o Williams v roce 1986 nebo o McLaren v roce 2007, kdy vypukl spor mezi Alonsem a Hamiltonem.
Napětí mezi Norrisem a Piastrim se už občas projevuje. Například při kvalifikaci ve Španělsku, kde Norris chtěl využít Piastriho k větrnému stínu, ale Australan to rázně utnul a do vysílačky řekl, že to bylo drzé. Stella se k tomu postavil smířlivě, ale připustil, že tým musí být lépe připraven. „Nechceme, aby byli jezdci něčím překvapeni. Musíme si udělat víc domácích úkolů,“ řekl.
McLaren proto klade důraz na otevřenou komunikaci a rovné podmínky pro oba jezdce. „Když startují vedle sebe a čeká je dlouhá rovinka do první zatáčky, je důležité projít si každý detail,“ říká Stella. Zatím Norris i Piastri zvládají svou vnitřní rivalitu zodpovědně a to může být klíčem k tomu, aby McLaren proměnil svou aktuální sílu v titul a ne ve ztracenou příležitost.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.