Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
McLaren je aktuálně ve skvělé formě, ale zároveň čelí složité výzvě. Má nejrychlejší vůz ve startovním poli a dva jezdce, kteří se reálně ucházejí o titul mistra světa. Lando Norris a Oscar Piastri jsou na prvních dvou místech šampionátu, dělí je jen deset bodů a ani jeden z nich se nechce smířit s rolí týmové dvojky.
Šéf týmu Andrea Stella přiznává, že zvládnout takovou situaci není jednoduché, informuje Motorsport.com. „Řídit dva jezdce, kteří spolu bojují o titul ve špičkovém voze, je vždy složité. Zatím jsme to ale zvládali tak, že oba mohli ukázat své kvality a fungovalo to,“ říká.
Stella má s podobnými scénáři zkušenosti. U Ferrari zažil éru Michaela Schumachera, kdy i jasně dané role v týmu vedly ke konfliktům s Rubensem Barrichellem. Později, v roce 2010, byl u další kontroverze, když Felipe Massa neochotně pustil Fernanda Alonsa po známé větě „Fernando je rychlejší než ty“.
Právě tyto situace ukazují, jak křehké vztahy mohou v týmu panovat, když jde o vítězství. McLaren si to dobře uvědomuje. Vede Pohár konstruktérů a jeho jezdci mají více bodů než celý tým Ferrari, ale tým ví, že pokud se rivalita uvnitř nezvládne, může přijít o titul. Historie to ukazuje jasně, ať už šlo o Williams v roce 1986 nebo o McLaren v roce 2007, kdy vypukl spor mezi Alonsem a Hamiltonem.
Napětí mezi Norrisem a Piastrim se už občas projevuje. Například při kvalifikaci ve Španělsku, kde Norris chtěl využít Piastriho k větrnému stínu, ale Australan to rázně utnul a do vysílačky řekl, že to bylo drzé. Stella se k tomu postavil smířlivě, ale připustil, že tým musí být lépe připraven. „Nechceme, aby byli jezdci něčím překvapeni. Musíme si udělat víc domácích úkolů,“ řekl.
McLaren proto klade důraz na otevřenou komunikaci a rovné podmínky pro oba jezdce. „Když startují vedle sebe a čeká je dlouhá rovinka do první zatáčky, je důležité projít si každý detail,“ říká Stella. Zatím Norris i Piastri zvládají svou vnitřní rivalitu zodpovědně a to může být klíčem k tomu, aby McLaren proměnil svou aktuální sílu v titul a ne ve ztracenou příležitost.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.