Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Šéf McLarenu Andrea Stella odmítá, že by Oscar Piastri cítil tlak ze souboje o titul. Podle něj se Australanův nevydařený víkend v Baku nijak nevymyká zkušenostem, kterými si prošli i ti největší velikáni Formule 1.
„Pracoval jsem s více násobnými šampiony a v každé sezoně, i v té nejdominantnější, dokonce i u jednoho z nejlepších jezdců v historii Formule 1, jakým byl Michael Schumacher, jsem viděl podobné situace,“ uvedl Stella. „To, co si z toho člověk odnese, je především poučení. Jakmile špatně odhadnete přilnavost, trest přijde okamžitě.“
Piastri tak přišel o část náskoku v šampionátu, který má stále pevně v rukou. Po chaotickém startu Velké ceny Ázerbájdžánu a následném nárazu do bariéry ve čtvrté zatáčce skončil už v prvním kole. Náskok na týmového kolegu Landa Norrise se tak zmenšil na 25 bodů, přičemž před závodem činil 31. Stella však zdůraznil, že nejde o důvod k panice: „Byl to ojedinělý víkend, v němž věci prostě nešly podle plánu. Podobné chvíle zažili i ti nejúspěšnější šampioni, proto není důvod k obavám.“
Nejistota Piastriho v Baku byla přitom nečekaná. Dosud totiž působil mimořádně vyrovnaně a chladnokrevně, ať už šlo o souboje o vítězství, nebo kvalifikační bitvy. Australan letos vyhrál už sedm závodů a získal pět pole position, zatímco Norris má na kontě pět triumfů a čtyři starty z první pozice. Stella proto dodává: „Tyto chyby rozhodně nejsou pro Oscara typické. Myslím, že jsme právě viděli víkend, který bude pro něj hlavně o učení. Věřím, že se z toho poučí a už se to nebude opakovat.“
Podle něj navíc Piastri disponuje klíčovou vlastností, rychle se adaptuje. „To je důvod, proč byl úspěšný ve všech kategoriích, kde závodil. A totéž očekávám i ve Formuli 1. Uvidíme to ještě letos, že se vrátí silnější,“ dodal Stella.
Juan Pablo Montoya vidí situaci kolem Oscara Piastriho jinak než šéf McLarenu Andrea Stella. Podle něj už na mladého Australana tlak boje o titul doléhá, i když si to možná sám nechce přiznat. „Začínáme u Oscara vidět stránku, kterou jsme dosud nepoznali, a myslím, že ani on sám ji nezná,“ řekl pro F1 TV.
Kolumbijec připomněl rozhovor z Monzy, kde mu Piastri tvrdil, že se cítí v komfortní pozici a svůj přístup měnit nebude. Montoya mu však tehdy oponoval. „Řekl jsem mu, že ať chce nebo ne, mentálně se jeho přístup změní. Začne o sobě pochybovat. Na jednu stranu si bude říkat, že netlačí dost, a na druhou se bude snažit dokazovat opak, což může skončit chybou a havárií,“ vysvětlil.
Pro Piastriho tak nyní přichází zásadní test. Pokud se mu podaří rychle zapomenout na nepovedený víkend v Baku a zachová si dosavadní klid a vyrovnanost, může si udržet vedení v šampionátu. Jestli se ale Montoyovy obavy potvrdí, McLaren čeká v posledních sedmi závodech sezony velmi napínavý boj i uvnitř týmu.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.