Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu v posledním kole nevrátil osmé místo, jak bylo původně plánováno týmem Ferrari. Hamilton vysvětloval: „Bylo jasné, že jsem rychlejší, ale Charles byl laskavý a nechal mě projet. Na konci jsem dostal instrukci velmi pozdě a soustředil jsem se na auto před sebou, i když šance na předjetí byla téměř žádná.“
Ferrari mělo jasný plán, s deseti koly do konce měl Leclerc nechat Hamiltona předjet, aby mohl s čerstvějšími pneumatikami útočit na Liama Lawsona. Když se předjetí nepodařilo, měli si jezdci své pozice vyměnit zpět, aby Leclerc získal osmé místo, ale nestihlo se to, protože čas nebyl dostatečný.
Hamilton popsal průběh situace. „Stále jsem doufal, že se mi podaří předjet. Na rovince jsem povolil plyn a dokonce i brzdil, ale netrefil jsem to o čtyři desetiny, takže se omlouvám, Charlesi. Nakonec to skončilo osmou a devátou pozicí, nic dramatického.“ K otázce, zda se na podobnou situaci připravovali, dodal: „Protože jsme nikdy nečekali, že se v ní ocitneme, vůbec jsme to předem neprobírali.“
Leclerc situaci zlehčil a nechtěl z ní dělat zbytečně velké drama. „Pro osmé nebo deváté místo to není žádné velké téma. Vůbec mi to nevadí, nestalo se to a je to v pořádku. Nebyl bych o moc spokojenější na osmé pozici, takže mi to opravdu nevadí,“ uvedl monacký jezdec.
Šéf stáje Ferrari Fred Vasseur vysvětlil původní rozhodnutí výměny pozic a poukázal na technické problémy Leclerca. „Lewis měl výhodu pneumatik a požádali jsme Charlese, aby ho pustil, aby mohl předjet Lawsona a Tsunodu nebo Norrise. Charles zároveň řešil problém s rekuperací a motor nebyl na maximu, takže to byla podle nás nejlepší volba.“
Šéf stáje Ferrari Fred Vasseur vysvětlil, proč se plánovaná výměna pozic mezi Hamiltonem a Leclercem neuskutečnila: „Požádali jsme, aby se pozice vrátila, ale vypadá to, že Lewis se špatně odhadl u startu a cílové čáry.“
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.