Max Verstappen se dostal zpět do hry o vítězství a jeho dalším cílem je dohnat 69bodovou ztrátu, aby získal svůj pátý titul mistra světa jezdců.
V moderní Formuli 1 není výjimkou, že se jezdec dokáže vrátit do boje o titul i po slabším začátku sezóny. Podobně se to nyní daří Maxu Verstappenovi. Po letní přestávce se tempo Red Bullu výrazně zlepšilo a nizozemský šampion vyhrál už dva závody za sebou.
Srovnávat dnešní výsledky s minulostí ale není jednoduché, protože bodovací systém se v průběhu let zásadně změnil. Zatímco v roce 1950 dostal vítěz závodu osm bodů, dnes stejné množství připadá až jezdci na šestém místě.
„Při srovnávání moderní F1 s minulostí musíme brát v úvahu změny v bodování. Každá sezóna má svá specifika,“ vysvětluje bývalý jezdec Anthony Davidson.
Současný systém platí od roku 2010. Vítěz bere 25 bodů, druhý 18, třetí 15 a body dostává prvních deset jezdců. V letech 2019 až 2024 navíc existoval bonusový bod za nejrychlejší kolo, který byl ale letos zrušen.
Další proměnnou jsou sprinty, zavedené v roce 2021, které přidávají do boje o titul další body. I přes všechny tyto změny ukazuje historie posledních let, že i velké ztráty lze dohnat.
V roce 2017 Lewis Hamilton dokázal otočit sezónu proti Sebastianu Vettelovi. „Po těžkém období po Monaku měl Vettel náskok 25 bodů, ale pak přišly vítězství v Kanadě a Silverstone a Hamilton ovládl zbytek sezóny,“ připomínají statistiky. Hamilton nakonec získal čtvrtý titul s náskokem 46 bodů.
V roce 2014 dokázal Lewis Hamilton zvrátit ztrátu 29 bodů na Nica Rosberga. Po sérii pěti vítězství v řadě nakonec získal titul s velkým náskokem. Sebastian Vettel v roce 2010 dokázal smazat ztrátu 31 bodů a vybojoval titul. O dva roky později to zopakoval, když dohnal dokonce 44bodové manko na Fernanda Alonsa.
Nejnovější inspirací pro Maxe Verstappena je rok 2022, kdy dokázal ztrátu 46 bodů na Charlese Leclerca proměnit ve vítězství a získat druhý titul. „Začátek sezóny byl těžký, ale s upgradem RB18 jsme se dostali zpět na špici a od té doby už nebylo návratu,“ připomíná Red Bull.
Letos čelí Verstappen ještě větší výzvě. V tuto chvíli po vítezství v Baku ztrácí 69 bodů na Oscara Piastriho před Singapurem. Přesto jeho konzistentní výkony a zlepšení vozu RB21 mu dávají šanci.
„Bude to vyžadovat hodně štěstí, ale pokud by se mi podařilo získat pátý titul, byl by to nejpůsobivější návrat v historii Formule 1,“ komentoval Verstappen svou situaci. Historie ukazuje, že i zdánlivě nepřekonatelné ztráty mohou být dohnány.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.