Lewis Hamilton po náročném víkendu v Baku varoval, že zbytek sezóny 2025 bude pro Ferrari složitý. Sedminásobný mistr světa upozornil, že tým bude mít problémy udržet krok s nejrychlejšími soupeři.
Ferrari letos nezažívá úspěšnou sezónu. Tým se nyní soustředí hlavně na přípravu vozu pro sezónu 2026, což podle sedminásobného mistra světa Lewise Hamiltona ztěžuje snahu držet krok s rychlejšími soupeři. Brit upozornil, že týmy jako McLaren a Red Bull, které nedávno představily významné upgrady, představují pro Ferrari tvrdou konkurenci.
Po trénincích v Ázerbájdžánu se zdálo, že Ferrari by se konečně mohlo vrátit do boje o vítězství. Oba piloti obsadili v druhém tréninku první dvě místa, což fanouškům dodalo naději na úspěšný víkend.
Tyto naděje se však brzy rozplynuly. Hamilton neprošel kvalifikací přes druhé kolo a jeho týmový kolega Charles Leclerc havaroval během prvních kol v Q3.
V samotném závodě si oba piloti mohli připsat jen osmou a devátou pozici. Hamilton se snažil v závěru závodu vrátit zpět osmé místo Leclercovi, ale nakonec se tak nestalo.
Po závodě Hamilton otevřeně hovořil o frustraci z tempa auta, které je letos překvapivě slabé. „McLaren je letos před námi,“ řekl. „Nepodařilo se nám udělat žádné kroky vpřed, takže jsme pár kroků pozadu. Red Bull navíc vzal v minulém závodě vylepšenou podlahu, takže teď zrychlili a lze očekávat, že vyhrají více závodů.“
Hamilton zdůraznil, že upgrady soupeřů budou zásadní pro vývoj šampionátu. „Kdybychom se kvalifikovali lépe, byli bychom v mnohem lepší pozici pro závod,“ dodal.
Britský jezdec také připustil, že Ferrari nemá aktuálně žádné významné vylepšení vozu k dispozici. „Dal bych cokoliv za upgrade, ale ten momentálně nemáme, takže se musíme soustředit na příští rok a zlepšit optimalizaci a provedení,“ vysvětlil.
Hamilton upozornil, že mnoho týmů už plně přesměrovalo svůj vývoj na vozy pro rok 2026. „V tuto chvíli se většina týmů soustředí na stroje, které budou odpovídat novým regulím pro rok 2026, a Ferrari je mezi nimi,“ dodal.
Celkově Hamiltonova prognóza pro zbytek sezóny není optimistická. Britský mistr světa naznačil, že zatímco tým postupuje v některých oblastech, konkurenční výhody soupeřů budou těžko dohánět.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.