Lewis Hamilton po náročném víkendu v Baku varoval, že zbytek sezóny 2025 bude pro Ferrari složitý. Sedminásobný mistr světa upozornil, že tým bude mít problémy udržet krok s nejrychlejšími soupeři.
Ferrari letos nezažívá úspěšnou sezónu. Tým se nyní soustředí hlavně na přípravu vozu pro sezónu 2026, což podle sedminásobného mistra světa Lewise Hamiltona ztěžuje snahu držet krok s rychlejšími soupeři. Brit upozornil, že týmy jako McLaren a Red Bull, které nedávno představily významné upgrady, představují pro Ferrari tvrdou konkurenci.
Po trénincích v Ázerbájdžánu se zdálo, že Ferrari by se konečně mohlo vrátit do boje o vítězství. Oba piloti obsadili v druhém tréninku první dvě místa, což fanouškům dodalo naději na úspěšný víkend.
Tyto naděje se však brzy rozplynuly. Hamilton neprošel kvalifikací přes druhé kolo a jeho týmový kolega Charles Leclerc havaroval během prvních kol v Q3.
V samotném závodě si oba piloti mohli připsat jen osmou a devátou pozici. Hamilton se snažil v závěru závodu vrátit zpět osmé místo Leclercovi, ale nakonec se tak nestalo.
Po závodě Hamilton otevřeně hovořil o frustraci z tempa auta, které je letos překvapivě slabé. „McLaren je letos před námi,“ řekl. „Nepodařilo se nám udělat žádné kroky vpřed, takže jsme pár kroků pozadu. Red Bull navíc vzal v minulém závodě vylepšenou podlahu, takže teď zrychlili a lze očekávat, že vyhrají více závodů.“
Hamilton zdůraznil, že upgrady soupeřů budou zásadní pro vývoj šampionátu. „Kdybychom se kvalifikovali lépe, byli bychom v mnohem lepší pozici pro závod,“ dodal.
Britský jezdec také připustil, že Ferrari nemá aktuálně žádné významné vylepšení vozu k dispozici. „Dal bych cokoliv za upgrade, ale ten momentálně nemáme, takže se musíme soustředit na příští rok a zlepšit optimalizaci a provedení,“ vysvětlil.
Hamilton upozornil, že mnoho týmů už plně přesměrovalo svůj vývoj na vozy pro rok 2026. „V tuto chvíli se většina týmů soustředí na stroje, které budou odpovídat novým regulím pro rok 2026, a Ferrari je mezi nimi,“ dodal.
Celkově Hamiltonova prognóza pro zbytek sezóny není optimistická. Britský mistr světa naznačil, že zatímco tým postupuje v některých oblastech, konkurenční výhody soupeřů budou těžko dohánět.
Lídr šampionátu Lando Norris odstartoval víkend v São Paulu ve velkém stylu, když si na legendárním okruhu Interlagos zajistil pole position pro sobotní sprint.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.