Dvojnásobný mistr světa F1 a bývalý pilot McLarenu Mika Häkkinen vyjádřil překvapení nad tím, že Max Verstappen během Velké ceny Španělska nijak nezpochybnil rozhodnutí týmu Red Bull obout tvrdou směs pneumatik. Podle Fina bylo neobvyklé, že jezdec jeho kalibru nepokusil strategii více ovlivnit.
Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dokázal udržet v těsném kontaktu s dominantní dvojicí McLarenu, Oscarem Piastrim a Landem Norrisem. Zvolil třízastávkovou strategii, která ho měla udržet v boji o přední příčky. Jeho závod se však zlomil v momentě, kdy na trať vyjel Safety Car kvůli odstavenému vozu Andrea Kimiho Antonelliho.
Verstappen při této neutralizaci požádal tým o nasazení čerstvých pneumatik. V rádiové komunikaci zdůraznil, že nové obutí by mohlo sehrát klíčovou roli v souboji s McLareny. Red Bull měl ale k dispozici už jen tvrdou směs, se kterou měly všechny týmy během víkendu problémy.
Po restartu závodu přišlo pro Verstappena nepříjemné zjištění. Byl totiž jediným jezdcem v poli, který vyjel na tvrdé sadě pneumatik. Nedostatečná přilnavost se projevila okamžitě a závěr závodu se proměnil v hektické snažení udržet tempo. Vyvrcholením byl incident v páté zatáčce, kde došlo ke kontaktu s Georgem Russellem. Někteří pozorovatelé dokonce naznačili, že šlo o úmyslný manévr ze strany Verstappena.
Za kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci. Ta ho po dojetí do cíle odsunula z pátého na desáté místo. Pro čtyřnásobného mistra světa to byl nezvykle neklidný a rozčarovaný závěr, který opět otevřel otázku, zda Red Bull zvládá klíčová strategická rozhodnutí ve vypjatých situacích.
Napětí kolem Verstappena tím ale neskončilo. Kromě časové penalizace si připsal také tři trestné body na svou závodní licenci. Tím se přiblížil k hranici, po jejímž překročení by mohl dostat zákaz startu v jednom závodě.
Bývalý šampion Mika Häkkinen v podcastu Drive to Wynn uvedl, že byl šokován tím, že si Verstappen neuvědomoval, jaké pneumatiky má k dispozici, informuje server PlanetF1.com. Podle něj by jezdec na takové úrovni měl přesně vědět, s čím do boxů přijíždí a co mu tým může nabídnout. Häkkinen zároveň už při pohledu na tvrdé pneumatiky tušil, že Verstappen bude mít problém je zahřát a ztrácet přilnavost.
Verstappen se původně ke kontaktu s Russellem stavěl bez lítosti, později však uznal, že šlo o chybu, která neměla nastat. Týmový šéf Christian Horner mezitím vysvětlil, proč Red Bull sáhl právě po tvrdé sadě. Podle něj byla fáze Safety Caru načasovaná velmi nešťastně a narušila jinak dobře fungující strategii se třemi zastávkami.
Horner uvedl, že tým měl na výběr mezi osmi koly opotřebovanými měkkými pneumatikami nebo čerstvou tvrdou směsí. Zvolili druhou variantu s tím, že podle tehdejších dat šlo o nejlepší možné rozhodnutí.
Přesto zůstává po závodě v Barceloně pachuť zmařené příležitosti. Verstappen měl závod skvěle rozjetý a mířil k pódiu, nakonec ale odjel jen s několika body, penalizací a dalším napomenutím, které může mít v dalších týdnech vážné důsledky.
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.
Úřadující šampion Max Verstappen ovládl chaotický první trénink Velké ceny Kanady. Na kluzkém montrealském okruhu si nejlépe poradil s náročnými podmínkami s Williamsy v zádech.
Yuki Tsunoda zatím v barvách Red Bullu dosud nepřekročil deváté místo a před Velkou cenou Kanady přiznává, že potřebuje zlepšit výkony. Montreal vnímá jako ideální příležitost k restartu sezony a návratu do boje o body.
Max Verstappen před Velkou cenou Kanady přiznal, že další vítězství na tomto okruhu je tentokrát nepravděpodobné, a varoval před silou Mercedesu. Podle něj se konkurence výrazně přibližuje a letošní sezona bude mnohem těsnější než v minulosti.
Francouzský nováček Isack Hadjar naznačil, že by rád dokončil svou první sezonu ve Formuli 1 v barvách Racing Bulls. Po slibném začátku ročníku 2025 si buduje silnou pozici v týmu a svými výkony si říká o dlouhodobější důvěru vedení stáje. Hadjar tak dává jasně najevo, že si svou šanci v F1 hodlá udržet až do konce sezony a ideálně i dál.
Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.
S rostoucím tlakem na Freda Vasseura Ferrari zvažuje možné změny ve vedení týmu. Novým kandidátem na jeho místo je Antonello Coletta, což svědčí o nejistotě a snaze zlepšit výkonnost stáje.
Flavio Briatore už nehovoří tak jistě o budoucnosti Franca Colapinta v Alpine jako dříve, a po třech slabých závodech se pozice argentinského nováčka začíná otřásat. Tlak na výsledky roste a v týmu, kde rozhoduje výkon, nemusí mít prostor pro druhé šance.