Dvojnásobný mistr světa F1 a bývalý pilot McLarenu Mika Häkkinen vyjádřil překvapení nad tím, že Max Verstappen během Velké ceny Španělska nijak nezpochybnil rozhodnutí týmu Red Bull obout tvrdou směs pneumatik. Podle Fina bylo neobvyklé, že jezdec jeho kalibru nepokusil strategii více ovlivnit.
Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dokázal udržet v těsném kontaktu s dominantní dvojicí McLarenu, Oscarem Piastrim a Landem Norrisem. Zvolil třízastávkovou strategii, která ho měla udržet v boji o přední příčky. Jeho závod se však zlomil v momentě, kdy na trať vyjel Safety Car kvůli odstavenému vozu Andrea Kimiho Antonelliho.
Verstappen při této neutralizaci požádal tým o nasazení čerstvých pneumatik. V rádiové komunikaci zdůraznil, že nové obutí by mohlo sehrát klíčovou roli v souboji s McLareny. Red Bull měl ale k dispozici už jen tvrdou směs, se kterou měly všechny týmy během víkendu problémy.
Po restartu závodu přišlo pro Verstappena nepříjemné zjištění. Byl totiž jediným jezdcem v poli, který vyjel na tvrdé sadě pneumatik. Nedostatečná přilnavost se projevila okamžitě a závěr závodu se proměnil v hektické snažení udržet tempo. Vyvrcholením byl incident v páté zatáčce, kde došlo ke kontaktu s Georgem Russellem. Někteří pozorovatelé dokonce naznačili, že šlo o úmyslný manévr ze strany Verstappena.
Za kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci. Ta ho po dojetí do cíle odsunula z pátého na desáté místo. Pro čtyřnásobného mistra světa to byl nezvykle neklidný a rozčarovaný závěr, který opět otevřel otázku, zda Red Bull zvládá klíčová strategická rozhodnutí ve vypjatých situacích.
Napětí kolem Verstappena tím ale neskončilo. Kromě časové penalizace si připsal také tři trestné body na svou závodní licenci. Tím se přiblížil k hranici, po jejímž překročení by mohl dostat zákaz startu v jednom závodě.
Bývalý šampion Mika Häkkinen v podcastu Drive to Wynn uvedl, že byl šokován tím, že si Verstappen neuvědomoval, jaké pneumatiky má k dispozici, informuje server PlanetF1.com. Podle něj by jezdec na takové úrovni měl přesně vědět, s čím do boxů přijíždí a co mu tým může nabídnout. Häkkinen zároveň už při pohledu na tvrdé pneumatiky tušil, že Verstappen bude mít problém je zahřát a ztrácet přilnavost.
Verstappen se původně ke kontaktu s Russellem stavěl bez lítosti, později však uznal, že šlo o chybu, která neměla nastat. Týmový šéf Christian Horner mezitím vysvětlil, proč Red Bull sáhl právě po tvrdé sadě. Podle něj byla fáze Safety Caru načasovaná velmi nešťastně a narušila jinak dobře fungující strategii se třemi zastávkami.
Horner uvedl, že tým měl na výběr mezi osmi koly opotřebovanými měkkými pneumatikami nebo čerstvou tvrdou směsí. Zvolili druhou variantu s tím, že podle tehdejších dat šlo o nejlepší možné rozhodnutí.
Přesto zůstává po závodě v Barceloně pachuť zmařené příležitosti. Verstappen měl závod skvěle rozjetý a mířil k pódiu, nakonec ale odjel jen s několika body, penalizací a dalším napomenutím, které může mít v dalších týdnech vážné důsledky.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.