Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Lewis Hamilton prozradil více o tom, jak obtížné je pro něj přizpůsobit se po přestupu z Mercedesu do Ferrari. Po dvanácti sezonách strávených v týmu z Brackley zamířil v roce 2025 do Maranella a jednou z největších výzev bylo zvyknout si na pohonnou jednotku Ferrari, protože během celé své kariéry, včetně působení u McLarenu v letech 2007 až 2012, používal výhradně motory Mercedes.
Hamilton už dříve otevřeně hovořil o tom, že mu dělá potíže adaptace na SF-25 a zvláště na brzdění motorem, které u Mercedesu nikdy nepoužíval. Sedminásobný mistr světa, jehož nejlepší letošní výsledek v Grand Prix je čtvrté místo z Imoly, teď prozradil další klíčový faktor, který mu znesnadňuje start v nové sezoně.
„Je těžké to vysvětlit, jde o charakteristiky při průjezdu zatáčkou, rovnováhu v zatáčce, výšku podvozku, mnoho věcí je jiných,“ řekl Hamilton v rozhovoru pro RacingNews365, když mluvil o obtížích, kterým čelí.
Hamilton vysvětluje, že hlavním rozdílem je, jak je auto měkké. „Když jsem jezdil za Mercedes, naše auta byla velmi tvrdá, nastavovali jsme je nízko a tvrdě, abychom získali co nejvíce přítlaku. Tady je ale všechno jinak.“
Dále zmiňuje změny v geometrii kol a chování motoru. „Náklon kol je odlišný, motor se chová jinak a také brzdění motorem je něco, co jsem nikdy předtím nepoužíval.“
Celkově jde o souhru mnoha nových věcí, na které si musí zvyknout. „Všechny tyto faktory se najednou spojí a chvíli trvá, než si na to zvyknete, ale baví mě na tom pracovat a učit se.“
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.