Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Lewis Hamilton prozradil více o tom, jak obtížné je pro něj přizpůsobit se po přestupu z Mercedesu do Ferrari. Po dvanácti sezonách strávených v týmu z Brackley zamířil v roce 2025 do Maranella a jednou z největších výzev bylo zvyknout si na pohonnou jednotku Ferrari, protože během celé své kariéry, včetně působení u McLarenu v letech 2007 až 2012, používal výhradně motory Mercedes.
Hamilton už dříve otevřeně hovořil o tom, že mu dělá potíže adaptace na SF-25 a zvláště na brzdění motorem, které u Mercedesu nikdy nepoužíval. Sedminásobný mistr světa, jehož nejlepší letošní výsledek v Grand Prix je čtvrté místo z Imoly, teď prozradil další klíčový faktor, který mu znesnadňuje start v nové sezoně.
„Je těžké to vysvětlit, jde o charakteristiky při průjezdu zatáčkou, rovnováhu v zatáčce, výšku podvozku, mnoho věcí je jiných,“ řekl Hamilton v rozhovoru pro RacingNews365, když mluvil o obtížích, kterým čelí.
Hamilton vysvětluje, že hlavním rozdílem je, jak je auto měkké. „Když jsem jezdil za Mercedes, naše auta byla velmi tvrdá, nastavovali jsme je nízko a tvrdě, abychom získali co nejvíce přítlaku. Tady je ale všechno jinak.“
Dále zmiňuje změny v geometrii kol a chování motoru. „Náklon kol je odlišný, motor se chová jinak a také brzdění motorem je něco, co jsem nikdy předtím nepoužíval.“
Celkově jde o souhru mnoha nových věcí, na které si musí zvyknout. „Všechny tyto faktory se najednou spojí a chvíli trvá, než si na to zvyknete, ale baví mě na tom pracovat a učit se.“
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.