Na akci F1 75 přitahoval Max Verstappen nevídanou pozornost médií. Po klidnější zimní pauze, kdy se soustředil na rodinu a osobní zájmy, se v Londýně opět dostal do centra pozornosti novinářů, kteří byli zvědaví na jeho názory a reakce na aktuální dění v motorsportu.
V zimním období se kolem Maxe Verstappena objevily dvě zprávy, které se dostaly do centra pozornosti. První byla spekulace o „miliardové“ nabídce Aston Martinu, která zvedla vlnu zájmu, a druhá se týkala návrhu na přísnější tresty za nevhodné chování ve Formuli 1.
V novoročních rozhovorech se objevily spekulace britských médií o tom, že Aston Martin má zájem o Maxe Verstappena. Tato tvrzení, která zahrnovala zmiňovanou „miliardovou“ nabídku, byla natolik extrémní, že je většina lidí považovala za nerealistická. Zprávy vyvolaly dojem, že šlo spíše o snahu zaplnit zimní období senzacechtivými titulky, než o skutečně relevantní informace.
„Je to hodně peněz,“ smál se Verstappen v Londýně. „Upřímně, když jsem to četl, bylo to poprvé, co jsem něco takového viděl. Byl jsem s nimi v kontaktu jen v souvislosti se speciály GT3 pro nadcházející sezónu.“
Max Verstappen totiž plánuje spustit svůj vlastní závodní tým, který bude závodit s Aston Martinem Vantage GT3. Tým by mohl debutovat v GT World Challenge Europe, ale složení jezdeckého týmu zatím není známé. Verstappen vyjádřil zájem o zapojení e-sportu do svého projektu a nabídnutí příležitosti virtuálním závodníkům přejít do skutečného závodního světa.
Další část dotazů se věnovala loňské Verstappenově silné kritice FIA kvůli trestu za vulgární výrok, která stále rezonuje světem F1. Piloti ale nadále zůstávají opatrní ve svých reakcích a o radikálních změnách nepadly žádné zásadní požadavky.
„Nechci mluvit za všechny, ale myslím, že jsme tu všichni zajedno,“ řekl Verstappen novinářům. „Samozřejmě rozumím tomu, že nemůžete nadávat na každém kroku, a myslím, že to chápou všichni piloti. Ale někdy, když je situace napjatá, během rozhovoru nebo v kokpitu, když jste plní adrenalinu, může vám něco uniknout.“
Max Verstappen se k otázce používání vulgarismů vyjádřil s nadhledem, když uvedl, že nadávky jsou běžnou součástí růstu, ať už ve škole, nebo při sportu. Podle něj by se na to nemělo pohlížet příliš přísně. Dále zdůraznil, že nemá v úmyslu nikomu radit, jak se má chovat v osobním životě.
Čtyřnásobný šampion k celé záležitosti uvedl, že o tomto tématu s prezidentem FIA nejednal, přičemž ji považuje za složitou. Podle něj došlo k zbytečnému vyhrocení situace, která nemusela být formalizována do písemné podoby. Dále zdůraznil potřebu otevřené diskuse, avšak s tím, že je nutné, aby se do řešení zapojili i ostatní aktéři – týmy a promotéři – protože celá problematika se týká všech zúčastněných.
Při tvorbě pravidel musí FIA respektovat určité hranice, jinak by sport ztratil svou autenticitu a proměnil se v nekonečný systém pokut. I když rozhodnutí prezidenta FIA Mohameda bin Sulajema čelí kritice, včetně bučení na londýnské O2 Areně, jezdci zůstávají zatím klidní a situaci nevyostřují.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.