Na akci F1 75 přitahoval Max Verstappen nevídanou pozornost médií. Po klidnější zimní pauze, kdy se soustředil na rodinu a osobní zájmy, se v Londýně opět dostal do centra pozornosti novinářů, kteří byli zvědaví na jeho názory a reakce na aktuální dění v motorsportu.
V zimním období se kolem Maxe Verstappena objevily dvě zprávy, které se dostaly do centra pozornosti. První byla spekulace o „miliardové“ nabídce Aston Martinu, která zvedla vlnu zájmu, a druhá se týkala návrhu na přísnější tresty za nevhodné chování ve Formuli 1.
V novoročních rozhovorech se objevily spekulace britských médií o tom, že Aston Martin má zájem o Maxe Verstappena. Tato tvrzení, která zahrnovala zmiňovanou „miliardovou“ nabídku, byla natolik extrémní, že je většina lidí považovala za nerealistická. Zprávy vyvolaly dojem, že šlo spíše o snahu zaplnit zimní období senzacechtivými titulky, než o skutečně relevantní informace.
„Je to hodně peněz,“ smál se Verstappen v Londýně. „Upřímně, když jsem to četl, bylo to poprvé, co jsem něco takového viděl. Byl jsem s nimi v kontaktu jen v souvislosti se speciály GT3 pro nadcházející sezónu.“
Max Verstappen totiž plánuje spustit svůj vlastní závodní tým, který bude závodit s Aston Martinem Vantage GT3. Tým by mohl debutovat v GT World Challenge Europe, ale složení jezdeckého týmu zatím není známé. Verstappen vyjádřil zájem o zapojení e-sportu do svého projektu a nabídnutí příležitosti virtuálním závodníkům přejít do skutečného závodního světa.
Další část dotazů se věnovala loňské Verstappenově silné kritice FIA kvůli trestu za vulgární výrok, která stále rezonuje světem F1. Piloti ale nadále zůstávají opatrní ve svých reakcích a o radikálních změnách nepadly žádné zásadní požadavky.
„Nechci mluvit za všechny, ale myslím, že jsme tu všichni zajedno,“ řekl Verstappen novinářům. „Samozřejmě rozumím tomu, že nemůžete nadávat na každém kroku, a myslím, že to chápou všichni piloti. Ale někdy, když je situace napjatá, během rozhovoru nebo v kokpitu, když jste plní adrenalinu, může vám něco uniknout.“
Max Verstappen se k otázce používání vulgarismů vyjádřil s nadhledem, když uvedl, že nadávky jsou běžnou součástí růstu, ať už ve škole, nebo při sportu. Podle něj by se na to nemělo pohlížet příliš přísně. Dále zdůraznil, že nemá v úmyslu nikomu radit, jak se má chovat v osobním životě.
Čtyřnásobný šampion k celé záležitosti uvedl, že o tomto tématu s prezidentem FIA nejednal, přičemž ji považuje za složitou. Podle něj došlo k zbytečnému vyhrocení situace, která nemusela být formalizována do písemné podoby. Dále zdůraznil potřebu otevřené diskuse, avšak s tím, že je nutné, aby se do řešení zapojili i ostatní aktéři – týmy a promotéři – protože celá problematika se týká všech zúčastněných.
Při tvorbě pravidel musí FIA respektovat určité hranice, jinak by sport ztratil svou autenticitu a proměnil se v nekonečný systém pokut. I když rozhodnutí prezidenta FIA Mohameda bin Sulajema čelí kritice, včetně bučení na londýnské O2 Areně, jezdci zůstávají zatím klidní a situaci nevyostřují.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.