Lewis Hamilton je přesvědčen, že Ferrari disponuje všemi potřebnými prvky pro úspěch, poté co tým odhalil nový vůz, jenž má být klíčem k jeho osmému titulu mistra světa.
Lewis Hamilton a jeho týmový kolega Charles Leclerc ve středu absolvovali první testování vozu SF-25 na trati Ferrari ve Fioranu. V rozhovoru pro BBC Sport Hamilton přiznal, že o autě nemůže říct příliš mnoho, ale že má pocit, že je to vůz, s nímž si rozumí. Bývalý pilot Mercedesu také zmínil: "Vidět vášeň, vše pod jednou střechou, což je pro mě nová zkušenost, je zřejmé, že tento tým má všechny ingredience pro vítězství."
Hamilton zdůraznil, že i když tým Ferrari udělal pokroky, je stále nutné pokračovat v práci na vylepšení. „Musíme se zlepšovat a zvyšovat úroveň, ne ve všem, ale v některých oblastech, a nemám pochybnosti, že to zvládneme,“ řekl.
Sedminásobný šampion se začal seznamovat s novým prostředí v Marranellu již před měsícem. Aby co nejlépe zapadl do týmu, rozhodl se bydlet ve svém motorhomu, který má zaparkovaný přímo u továrny Ferrari.
Hamilton prozradil, že si každý den strávený u Ferrari opravdu užívá. „Je to místo, ze kterého se nechcete vrátit domů. Všechno, co potřebujete, je tu. Dokonce i můj motorhome, takže vlastně nikdy neodcházím,“ řekl.
Britský jezdec zdůraznil, že hlavním cílem je mít vše připravené ještě před prvním závodem, aby se tým vyhnul dlouhému ladění v prvních měsících sezóny. „Investovali jsme do toho obrovské množství energie, abychom urychlili proces vzájemného poznání, jak každý z nás funguje,“ řekl. Přiznal, že budování důvěry a vztahů je dlouhodobý proces, ale zároveň vyjádřil, že každý den strávený ve Ferrari je pro něj naprosto vzrušující a těší se na každý nový den s tímto týmem.
Na otázku, zda si myslí, že udělal správný krok, když se rozhodl jezdit za Ferrari v této sezóně, Hamilton odpověděl bez váhání: „Sto procentně. Nemám ani nejmenší pochybnost o tom, že jsem na správném místě ve správný čas. Je to obrovská čest být tady, připojit se k tomuto týmu a pracovat se všemi na budování a pokračování velké historické tradice Ferrari,“ informuje Motorsport.com.
Ferrari těsně přišlo o titul mistrů konstruktérů v roce 2024, když McLaren předstihl tým o pouhých 14 bodů. Vasseur pro BBC Sport uvedl, že kritériem úspěšnosti sezóny bude vítězství v šampionátu.
Šéf týmu vyjádřil, že mít ve svých řadách jezdce, jako je Leclerc, považovaný za jednoho z nejrychlejších na jedno kolo, a Hamiltona, považovaného za nejúspěšnějšího jezdce všech dob, je „dobrý začátek a zároveň dobrý problém“. Podle něj je jejich vzájemná spolupráce a respekt klíčové pro výkony týmu. Oba jezdci, Hamilton i Leclerc, doufají, že právě oni přivedou Ferrari k prvnímu jezdeckému titulu od roku 2007.
„Klíčové je, že se nikdy nechceme nechat unést. Nevíme, kde jsou ostatní týmy. Víme, že všechny ostatní týmy budou také odvádět skvělou práci, takže se soustředíme na to, abychom udělali každý krok postupně. Stále si zvykám na Ferrari. Je to hodně jiné než to, co jsem za poslední roky zažil s těmito vozy, ať už co se týče řízení, nebo dalších věcí. Za posledních 10 let jsem si zvykl na určitý způsob práce a stále se na tyto věci adaptuji,“ doplnil Hamilton.
Leclerc řekl, že vůz mu ve středu nepřinesl žádná negativní překvapení a dodal, že má pocit, že Hamilton se k týmu připojuje „ve správný čas“, díky změnám, které Vasseur provedl v posledních dvou letech.
„Fred má velkou schopnost udržet emocionální úroveň týmu na dobré úrovni,“ řekl Leclerc. „V posledních letech jsme v tomto ohledu mnohem stabilnější. Připojení Lewise k týmu bylo velkým povzbuzením a přineslo úžasné výsledky v mnoha oblastech. Mám pocit, že tým je velmi klidný a jasně ví, jakým směrem se ubírat, a není ovlivněn tím, co se děje v týmu. Měli jsme dobrý vůz, ale potřebovali jsme více výkonu, a na to jsme se soustředili u tohoto vozu. Zaměřili jsme se na malé detaily v každé oblasti.“
Hamilton o svém novém týmovém kolegovi řekl: „Charles je velmi zakořeněný v tomto týmu. Je velmi rychlý a jsem si toho plně vědom. Nebude snadné ho porazit, ale budeme spolupracovat a doufám, že nás čeká spousta skvělých závodů.“
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.