Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Max Verstappen vyhrál kvalifikaci v Monze a vybojoval pátou pole position této sezony. Na trati, kde loni bojoval s neposedným Red Bullem, tentokrát zvládl vůz RB21 perfektně a zajel dokonce nejrychlejší kolo v historii Formule 1.
„Od loňska jsme se samozřejmě hodně naučili a pochopili,“ vysvětlil Verstappen pro Motorsport.com. „Auto je oproti minulému roku dost jiné, i když jsme letos pořád hodně bojovali s vyvážením. Takže pro nás bylo otázkou, jak se nám tady vůbec pojede. Ale už v pátek jsem byl s autem spokojenější než obvykle a myslím, že dnes už víme lépe, jak ho nastavit. Díky tomu můžeme během víkendu dělat malé kroky, místo abychom měnili úplně všechno. A to mi hodně pomohlo i v kvalifikaci.“
Verstappen zdůraznil, že k úspěchu v kvalifikaci přispěly i zkušenosti nasbírané při domácí Grand Prix v Zandvoortu. „Tam jsme se o letošním voze hodně naučili a věřím, že tyto poznatky využijeme i v dalších závodech,“ uvedl. „Na tratích s nižším přítlakem nám to navíc vyhovuje víc, protože auto má v prostředku zatáček tendenci k nedotáčivosti, což se právě tady dá lépe kontrolovat.“
Jedním z klíčových momentů víkendu ale bylo i to, že Verstappen dokázal prosadit svůj názor při finálních úpravách nastavení před kvalifikací. „Před kvalifikací chtěli někteří z týmu zkusit něco jiného, ale já řekl: ‘Ne, tohle dělat nebudeme,’“ přiblížil. „Když jsem šel zpátky do svého pokoje, pořád jsem viděl pár lidí, kteří o tom pochybovali. Ale cítil jsem, že je to správná cesta – a naštěstí se to potvrdilo.“ Jeho vzkaz po dojezdu do rádia „Zafungovalo to! všechno v pohodě.“ tak dostal jasné vysvětlení.
Verstappen přiznal, že konečné rozhodnutí o nastavení vozu bylo týmové, i když on hrál hlavní roli. „Vždy to řešíte s několika lidmi, například s GP [Lambiasem] a dalšími kolem mě,“ vysvětlil. „Chápu, proč někteří měli jiné názory, ale já sedím v autě a cítím, co je potřeba. Stačily jen drobné úpravy, a nakonec to bylo správné.“
K samotné kvalifikaci dodal, že čisté kolo v Monze vyžaduje vyvarovat se i nejmenších chyb. „V obou kolech v Q3 jsem se vyhnul velkým chybám, což tady není jednoduché. Brzdíte z vysokých rychlostí do dvou šikan a není snadné trefit apex. Dnes ale všechno klaplo,“ řekl Verstappen.
Red Bull měl navíc drobnou výhodu v maximální rychlosti oproti McLarenu. „Máme trochu vyšší top speed, ale musíte být rychlí i v zatáčkách. V tom jsou oni vždy silní a lépe než kdokoli jiný šetří pneumatiky. To je pořád jejich velká výhoda. Já jen doufám, že se náš vůz bude cítit lépe a že se s nimi budu moct udržet,“ dodal s výhledem na závod.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.