Max Verstappen ocenil snahu o oživení závodu v Monaku, ale pravidlo dvou povinných zastávek podle něj kýžený efekt nepřineslo. Podle šampiona je třeba hledat odvážnější změny, protože trať zůstává pro závodění příliš statická.
Max Verstappen po Velké ceně Monaka neztrácel čas s diplomatickými frázemi. Podle něj nový pravidlo o dvou povinných zastávkách, které mělo oživit tradičně pomalý a předvídatelný závod, příliš nepomohlo a možná dokonce závod ještě víc oddálilo od toho, co by měl opravdový závod být.
„Skoro jsme jeli Mario Kart. Ještě by to chtělo banány na trať,“ řekl s nadsázkou nizozemský šampion pro Sky Sports. „Chápu, že se něco zkusit muselo, ale podle mě to nefungovalo. Nemůžete tu závodit, je jedno, jestli máte jednu nebo deset zastávek. I když jsem na konci vedl a měl úplně odrovnané pneumatiky, stejně mě nikdo nemohl předjet. To o něčem vypovídá.“
Verstappen odstartoval čtvrtý poté, co profitoval z penalizace pro Hamiltona, aleneměl tempo na to, aby ohrozil jezdce před sebou. Red Bull se celý víkend trápil s nastavením na nerovném městském okruhu, což je slabina, která se u týmu opakuje právě na tratích jako je Monako.
Proto Verstappen zvolil netradiční strategii. Místo standardní výměny pneumatik čekal až do samotného závěru závodu. Vsadil na možnost, že přijde červená vlajka například po havárii a získá tak zdarma zastávku, která by ho posunula vpřed.
„Neměl jsem co ztratit. Měl jsem velký náskok za sebou, tak jsme to zkusili. Ale Monako je o kvalifikaci. Pokud se nestane nic neobvyklého, nikam se neposunete. A přesně to se stalo dnes. Ani jsme neměli rychlost, abychom bojovali s těmi vpředu,“ přiznal, informuje Motorsport.com.
Nedělní čtvrté místo tak podle Verstappena bylo maximem, na které mohl Red Bull na trati v Monaku dosáhnout. Do Barcelony míří s pětadvacetibodovou ztrátou na lídra šampionátu Oscara Piastriho. Jeho týmový kolega Lando Norris si v Monaku připsal už druhé vítězství sezony a výrazně stáhl ztrátu.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.