Max Verstappen ocenil snahu o oživení závodu v Monaku, ale pravidlo dvou povinných zastávek podle něj kýžený efekt nepřineslo. Podle šampiona je třeba hledat odvážnější změny, protože trať zůstává pro závodění příliš statická.
Max Verstappen po Velké ceně Monaka neztrácel čas s diplomatickými frázemi. Podle něj nový pravidlo o dvou povinných zastávkách, které mělo oživit tradičně pomalý a předvídatelný závod, příliš nepomohlo a možná dokonce závod ještě víc oddálilo od toho, co by měl opravdový závod být.
„Skoro jsme jeli Mario Kart. Ještě by to chtělo banány na trať,“ řekl s nadsázkou nizozemský šampion pro Sky Sports. „Chápu, že se něco zkusit muselo, ale podle mě to nefungovalo. Nemůžete tu závodit, je jedno, jestli máte jednu nebo deset zastávek. I když jsem na konci vedl a měl úplně odrovnané pneumatiky, stejně mě nikdo nemohl předjet. To o něčem vypovídá.“
Verstappen odstartoval čtvrtý poté, co profitoval z penalizace pro Hamiltona, aleneměl tempo na to, aby ohrozil jezdce před sebou. Red Bull se celý víkend trápil s nastavením na nerovném městském okruhu, což je slabina, která se u týmu opakuje právě na tratích jako je Monako.
Proto Verstappen zvolil netradiční strategii. Místo standardní výměny pneumatik čekal až do samotného závěru závodu. Vsadil na možnost, že přijde červená vlajka například po havárii a získá tak zdarma zastávku, která by ho posunula vpřed.
„Neměl jsem co ztratit. Měl jsem velký náskok za sebou, tak jsme to zkusili. Ale Monako je o kvalifikaci. Pokud se nestane nic neobvyklého, nikam se neposunete. A přesně to se stalo dnes. Ani jsme neměli rychlost, abychom bojovali s těmi vpředu,“ přiznal, informuje Motorsport.com.
Nedělní čtvrté místo tak podle Verstappena bylo maximem, na které mohl Red Bull na trati v Monaku dosáhnout. Do Barcelony míří s pětadvacetibodovou ztrátou na lídra šampionátu Oscara Piastriho. Jeho týmový kolega Lando Norris si v Monaku připsal už druhé vítězství sezony a výrazně stáhl ztrátu.
Red Bull netrpělivě vyhlíží Velkou cenu Španělska, která zároveň přinese první zkoušku nové technické direktivy FIA zaměřené na pružná přední křídla. Helmut Marko doufá, že změna naruší výkonnostní vzestup McLarenu a vyrovná podmínky v boji na špici.
Velká cena Španělska nabídne v pátečních trénincích starty nováčků Ryo Hirakawy v Haasu a Victora Martinse u Williamsu. Oba jezdci využijí tuto příležitost k získání cenných zkušeností a splnění FIA kvóty nováčků.
Rubens Barrichello varuje, že jezdit za Ferrari je mentálně nejtěžší výzva v celém šampionátu. Lewis Hamilton teď podle něj čelí tlaku, který zvládnou jen psychicky nejsilnější jezdci.
Šéf motorového programu Audi F1 Mattia Binotto věří ve výkon svého motoru, ale varuje, že pravidla pro rok 2026 mohou přinést dominanci jiného týmu. „Nová pravidla mohou zásadně přerozdělit síly na startovním roštu,“ dodal.
Toto Wolff očekává, že Ferrari nejvíce vytěží ze změn pravidel ohledně flexibilních křídel, které vstoupí v platnost při Velké ceně Španělska. Podle něj mají Italové díky své rychlé reakci a inovacím šanci výrazně posílit svou konkurenceschopnost.
Alex Wurz, předseda GPDA a bývalý jezdec F1, navrhl tři úpravy trati v Monaku, které by mohly zvýšit šance na předjíždění bez ztráty jejího charakteru.
Jos Verstappen uvítal nové technické směrnice ohledně předního křídla, které vstupují v platnost o víkendu při Velké ceně Španělska v Barceloně.
Lando Norris vyhrál Velkou cenu Monaka, přestože dlouho uvízl za pomalejším Verstappenem, který oddaloval svůj druhý pit stop. Brit přesto udržel koncentraci a dočkal se zaslouženého vítězství.
Fernando Alonso se stal ambasadorem okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya a dále tak posiluje své pouto s domácí tratí, kde poprvé závodil ve Formuli 1.
Pierre Gasly obvinil týmového kolegu Yukiho Tsunodu z nehody v Monaku, která ukončila jeho závod, a tvrdí, že Cunoda změnil směr jízdy při brzdění. Incident podle něj odhaluje nejen nebezpečný manévr, ale i rostoucí napětí uvnitř týmu RB.
Lewis Hamilton skončil v Monaku pátý, což bylo dobré, ale podle šéfa McLarenu Andrey Stelly mohl dosáhnout ještě lepšího výsledku. Při ideálním průběhu závodu mohl bojovat o stupně vítězů. Výkon ukazuje, že McLaren a Hamilton mají potenciál být silnější, než naznačuje aktuální pořadí.
Fernando Alonso po smolném odstoupení v Monaku uvedl, že je ochoten přijímat letošní nezdary, pokud povedou k úspěchu v roce 2026. Zůstává motivovaný a věří, že právě tyto momenty jsou součástí cesty k budoucím vítězstvím.