Max Verstappen ocenil snahu o oživení závodu v Monaku, ale pravidlo dvou povinných zastávek podle něj kýžený efekt nepřineslo. Podle šampiona je třeba hledat odvážnější změny, protože trať zůstává pro závodění příliš statická.
Max Verstappen po Velké ceně Monaka neztrácel čas s diplomatickými frázemi. Podle něj nový pravidlo o dvou povinných zastávkách, které mělo oživit tradičně pomalý a předvídatelný závod, příliš nepomohlo a možná dokonce závod ještě víc oddálilo od toho, co by měl opravdový závod být.
„Skoro jsme jeli Mario Kart. Ještě by to chtělo banány na trať,“ řekl s nadsázkou nizozemský šampion pro Sky Sports. „Chápu, že se něco zkusit muselo, ale podle mě to nefungovalo. Nemůžete tu závodit, je jedno, jestli máte jednu nebo deset zastávek. I když jsem na konci vedl a měl úplně odrovnané pneumatiky, stejně mě nikdo nemohl předjet. To o něčem vypovídá.“
Verstappen odstartoval čtvrtý poté, co profitoval z penalizace pro Hamiltona, aleneměl tempo na to, aby ohrozil jezdce před sebou. Red Bull se celý víkend trápil s nastavením na nerovném městském okruhu, což je slabina, která se u týmu opakuje právě na tratích jako je Monako.
Proto Verstappen zvolil netradiční strategii. Místo standardní výměny pneumatik čekal až do samotného závěru závodu. Vsadil na možnost, že přijde červená vlajka například po havárii a získá tak zdarma zastávku, která by ho posunula vpřed.
„Neměl jsem co ztratit. Měl jsem velký náskok za sebou, tak jsme to zkusili. Ale Monako je o kvalifikaci. Pokud se nestane nic neobvyklého, nikam se neposunete. A přesně to se stalo dnes. Ani jsme neměli rychlost, abychom bojovali s těmi vpředu,“ přiznal, informuje Motorsport.com.
Nedělní čtvrté místo tak podle Verstappena bylo maximem, na které mohl Red Bull na trati v Monaku dosáhnout. Do Barcelony míří s pětadvacetibodovou ztrátou na lídra šampionátu Oscara Piastriho. Jeho týmový kolega Lando Norris si v Monaku připsal už druhé vítězství sezony a výrazně stáhl ztrátu.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.