Max Verstappen ovládl Velkou cenu Japonska, ale přesto varuje před Mclareny. Ačkoliv Red Bull těžil z ideální pozice a strategie, Verstappen upozorňuje na rostoucí formu soupeře, který je stále rychlý.
Max Verstappen si po čtvrté v řadě podmanil japonskou Suzuku, ale tentokrát s úsměvem přiznal, že kdyby seděl v McLarenu, nejspíš by soupeři viděli jen jeho zadní křídlo. A to doslova.
„Jsem velmi spokojený s tím, co dělám, ale ani nechci pomyslet na to, co by bylo, kdybych jel v tom druhém autě. V tom případě byste mě neviděli,“ řekl s úsměvem pro Viaplay po závodě.
Přitom ještě v pátek nevypadal Red Bull jako favorit. „Když jsem sem přijel, vůbec jsem nečekal, že tady vyhraju, a po pátku už vůbec ne,“ přiznal Verstappen.
Klíčem k úspěchu podle něj nebylo jen jezdecké mistrovství, ale hlavně perfektní týmová souhra. „Nakonec je to vždy o týmu, který funguje jako celek. S GP (Gianpierem Lambiase) to šlapalo, navíc tu byl i Hugh Bird, se kterým jsem pracoval do roku 2020, a všechno do sebe zapadlo.“
Kvalifikace byla podle něj rozhodující: „Start z pole position byl tento víkend to nejdůležitější. McLaren byl podle mě rychlejší, ale nedokázali se dostat do DRS, aby mohli zaútočit.“
Za úspěchem Red Bullu stály tři klíčové faktory: chladnější počasí, nízké opotřebení pneumatik a rozdíl mezi čistým a špinavým vzduchem. „Pomohlo nám, že dnes bylo chladněji, takže pneumatiky tolik nepřehřívaly – a to je stále náš problém,“ vysvětlil Verstappen.
Přesto si nizozemský jezdec zachovává střízlivý pohled. „Byl to skvělý výsledek, ale předjíždění tu bylo těžké a kvalifikace hrála zásadní roli. To neznamená, že teď najednou všechno půjde jako po másle a vyhrajeme každý závod. Ale s dneškem můžeme být opravdu spokojeni.“
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.