Lewis Hamilton si do závodu v japonské Suzuce odveze startovní pozici ze čtvrté řady, když v sobotní kvalifikaci obsadil až osmé místo. Pro sedminásobného mistra světa jde o vyrovnání nejhoršího výsledku od příchodu do Ferrari.
Lewis Hamilton uzavřel kvalifikaci na Velkou cenu Japonska osmým místem a vyrovnal tím svou dosud nejhorší startovní pozici od příchodu do Ferrari. „Auto nebylo v ideálním stavu. Bojoval jsem s nedotáčivostí a prostě to nefungovalo tak, jak bych si představoval,“ prohlásil po sobotní části závodního víkendu čtyřicetiletý Brit.
Hamilton zajel v závěrečné části kvalifikace čas 1:27,610 a za nejrychlejším Maxem Verstappenem zaostal o 0,627 sekundy. Za týmovým kolegou Charlesem Leclercem, který obsadil čtvrtou příčku, zaostal o 0,311 s. V neděli tak bude startovat ze čtvrté řady po boku dvacetiletého nováčka Racing Bulls Isacka Hadjara, který ho v Q3 překonal o 41 tisícin.
Na Hamiltona ztráceli pouze Alex Albon z Williamsu a Oliver Bearman z Haasu. Oba piloti Mercedesu – George Russell a jeho kolega Andrea Kimi Antonelli – naopak zajeli rychleji a obsadili páté a šesté místo. Hamilton přiznal, že Ferrari po dvojité diskvalifikaci v Číně přistoupilo ke změnám, se kterými nesouhlasil. „Myslím, že jsme vůz zvedli výš, než bylo nutné. Škoda, mohli jsme z toho dostat víc,“ uvedl sedminásobný mistr světa.
Právě v Šanghaji Hamilton vybojoval první vítězství za Ferrari v sobotním sprintu, ale v hlavním závodě přišel o šesté místo kvůli nadměrnému opotřebení zadního prkna. Stejný osud potkal i Leclerca, jehož vůz byl o kilogram lehčí, než povolují pravidla. Ferrari tak zažilo vůbec první dvojitou diskvalifikaci v historii týmu.
Podle bývalého pilota F1 Marka Webbera se Hamilton stále adaptuje na nové prostředí. „Jsou to pořád začátky. Viděl jsem ho v garáži, jak je frustrovaný. Ale tohle je součást procesu. Zvyká si na nové inženýry, na nový jazyk, na to, jak se věci dělají u Ferrari,“ řekl Webber pro Channel 4.
Přechod z Mercedesu, kde Hamilton strávil dvanáct sezon, do italské Scuderie není jednoduchý ani po technické stránce. Brit doufá, že se mu brzy podaří najít správnou rovnováhu. „Potřebuju si auto přizpůsobit tak, aby mi sedělo. Věřím, že ten čas přijde,“ uzavřel.
Ferrari nyní v Poháru konstruktérů ztrácí na vedoucí McLaren 61 bodů a bude se snažit co nejdříve stabilizovat formu obou jezdců.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.