Jezdci Formule 1 nadšeně reagovali na premiéru nového filmu „F1“. Slavnostní uvedení proběhlo přímo na Times Square v New Yorku.
Ulice slavného Times Square v New Yorku zaplnily monoposty Formule 1, které lemovaly červený koberec před světovou premiérou očekávaného filmu „F1“. Atmosféra byla nabitá energií a nebyli to jen fanoušci, kdo projevoval nadšení. I samotní piloti si užívali výjimečný večer, během kterého odpovídali na otázky moderátorek Laury Winter a Madeleine White.
Lando Norris ocenil, že film vystihuje klíčový a často opomíjený aspekt závodění, tedy vztah týmových kolegů. Podle něj snímek realisticky ukazuje, jak náročné je vyvážit týmovou spolupráci s vnitřním soupeřením. „Všichni chceme být na vrcholu, nejen před týmovým kolegou, ale před všemi. Je to neustálý boj o rovnováhu,“ řekl Norris, který ocenil, že film toto napětí dokáže divákům přiblížit.
Na autentičnost filmu upozornil i Alex Albon, který ocenil množství detailů a skrytých odkazů, jež potěší skalní fanoušky motorsportu. „Jsou tam momenty, kterým porozumí jen ti, kdo F1 opravdu sledují,“ podotkl. S ním souhlasil i Esteban Ocon, který film označil za „nejlepší závodní film vůbec“ a vyzdvihl, jak se produkci pod vedením Lewise Hamiltona podařilo zachovat věrnost skutečnému závodění.
Carlos Sainz se během promítání bavil i napínal. Přiznal, že sledovat některé nehody bylo nepříjemné, a zároveň se podělil o neobvyklý zážitek z natáčení. „Bylo zvláštní být vedle Brada Pitta při grid walku. Nevěděl jsem, jestli jsem v realitě, nebo ve filmu,“ řekl se smíchem. Charles Leclerc zase ocenil, jak film podporuje globální růst F1. „Drive to Survive přivedlo nové publikum, ale tohle posune věci ještě dál,“ uvedl.
Mladičký Oliver Bearman vyzdvihl jedinečnost toho, jak hluboko se filmový štáb dokázal začlenit do skutečného paddocku, podle něj to nemá obdoby v žádném jiném sportu. I další jezdci, včetně Hülkenberga či Bortoletta, hovořili o filmu jako o silném nástroji pro přiblížení zákulisí F1 širšímu publiku. „Tahle podívaná vás vtáhne, i když o F1 zatím nevíte nic,“ ujistil Bortoleto.
Premiéra filmu „F1“ je naplánovaná na 25. června, v USA se začne promítat o dva dny později. Podle prvních reakcí jezdců to vypadá, že Formule 1 vstupuje do nové éry nejen na závodních tratích, ale i ve světě filmu.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.