Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.
Čtyřnásobný mistr světa Formule 1 Max Verstappen dokončil Velkou cenu Austrálie na druhém místě za Lando Norrisem z McLarenu. Deštivý závod skončil odjezdem šesti jezdců.
V závěrečných fázích závodu, po tom, co oba jezdci McLarenu vyjeli mimo trať v zatáčce 11, Norris okamžitě zamířil do boxů, zatímco Verstappen zůstal na trati ještě dvě kola, než se vydal do boxů i on. O důvodech, proč on a tým Red Bull zvolili tuto strategii, se Nizozemec vyjádřil na tiskové konferenci.
„Byli jsme na středních pneumatikách, a samozřejmě nikdy nevíte, jak to dopadne. Myslel jsem, že to byla celkem rozumná volba, s 15, 16 nebo 20 koly do konce, když vyjel safety car. Poté samozřejmě začalo pršet. Viděl jsem je, jak jdou mimo trať přede mnou. Snažil jsem se to udržet čisté, když jsem viděl, že Oscar se vrací na trať.
„Říkal jsem si: ‚Zůstaneme venku, protože to byly jen ty tři zatáčky. Zbytek byl stále suchý.‘ Když jsem pokračoval, první dvě sektory byly v pořádku. Bylo to jen o tom, jestli přežiji poslední sektor."
„Myslím, že kolo, které jsem jel, jsem si říkal, že pokud nebude pršet více, myslím, že to může fungovat. Musíte také vzít v úvahu, že i kdyby mě dojeli na přechodových pneumatikách, stejně by museli opět zajet do boxů pro slicky, pokud už nebude pršet. Takže to bylo v pořádku. Říkal jsem si: ‚Jo, uděláme ještě jedno kolo.‘ Ale pak, bohužel, v tom kole, první sektor byl ještě v pohodě, ale od druhého sektoru začalo pršet trochu moc.
„Pak jsme museli zajet do boxů. Myslím, že zpětně by to stejně neudělalo rozdíl. Kdybych zajel do boxů spolu s Landem, skončil bych na P2. Kdybych zajel další kolo, skončil bych na P2. A v kole, kdy jsem zajel do boxů, jsem byl také na P2. Zkusili jsme něco jiného. Možná by to tentokrát vyšlo. Nějakým způsobem to nevyšlo, ale neztratili jsme žádnou pozici, takže je to v pořádku.“
Ve srovnání se začátkem víkendu v tréninku je pilot Red Bullu „spokojen“ s druhým místem. „Myslím, že to je dobré vzhledem k týmům za námi. Ale samozřejmě, pokud se podíváte na první stint, byli jsme dost daleko. Jakmile pneumatiky začaly přehřívat, neměli jsme šanci.
„A ano, McLaren prostě odjel. Takže stále máme hodně práce před sebou, pokud chceme bojovat o vítězství. Jsem velmi spokojen, že jsme tady na druhém místě. Je to vlastně o jednu pozici lepší, než jsme měli být. A je to o 18 bodů víc, než jsem měl loni na této trati.“
Helmut Marko vysvětlil pro Viaplay, že dokázali držet krok s McLarenem šest až osm kol, než se začaly projevovat problémy s degradací pneumatik. „Můžeme je držet šest až osm kol, ale pak přichází degradace našich pneumatik, a to je hlavní problém, na kterém musíme pracovat," řekl Marko.
„Ale díky podmínkám a měnícímu se safety caru a tak dále, Max tam byl, a myslím, že v posledních šesti kolech byl rychlejší, ale samozřejmě byla jen jedna suchá stopa a předjíždění nebylo možné, takže to, co se snažil, bylo přimět Landa k chybě. Nepodařilo se to, ale myslím, že to je pro nás velmi dobrý výsledek a bude to těžká sezóna,“ prozradil.
„Ztráta na McLaren je velká, to je pravda. Nezmizí během jednoho závodu, ale musíme se snažit držet co nejblíže. To platí i pro dnešní den. Normálně bychom byli třetí, ale jsme druzí. To je dobré,“ okomentoval situaci jezdec Red Bullu.
Druhý závod se jede hned příští víkend v Číně. Red Bull stále nepočítá s dramatickým posunem výkonnosti. Aktuálně je pro tým prioritou co nejvíce omezit ztrátu na McLaren, což by jim mohlo v pozdější fázi sezóny umožnit rozjet stíhací jízdu podobnou té, kterou loni předvedl právě McLaren.
Lando Norris po triumfu v GP Austrálie zdůraznil, že McLaren zůstává realistický a nepropadá euforii. Reagoval tak na slova George Russella, který naznačil, že tým už může začít směřovat své ambice k sezoně 2026.
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.
Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu, se vrátil na čtvrté místo po úspěšném odvolání proti pětisekundovému trestu za nebezpečné vypuštění během své premiéry na Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný šampion měl během Velké ceny Austrálie problémy s novým vozem, když čelil náročným podmínkám na trati. Během závodu došlo i k několika napjatým výměnám slov mezi Hamiltonem a jeho novým závodním inženýrem.
Sezóna Formule 1 2025 odstartovala dramatickou Velkou cenou Austrálie v Melbourne, kde deštivé počasí způsobilo řadu nehod a přerušení závodu. Lando Norris nakonec uhájil vítězství těsně před Maxem Verstappenem, zatímco závod byl plný nečekaných zvratů, chyb a strategických rozhodnutí, které ovlivnily konečné pořadí.
Velká cena Austrálie 2025 v předpovědi déšť, což by mohlo výrazně ovlivnit začátek sezóny Formule 1. Po víkendových suchých podmínkách mohou mít jezdci jako Lewis Hamilton a Max Verstappen z náhlé změny počasí výhodu, kterou by mohli využít ve svůj prospěch.
Williams ukázal svou sílu... Albon a Sainz zazářili v kvalifikaci a potvrdili, že tým vsadil na správnou jezdeckou dvojici.
McLaren ovládl úvodní kvalifikaci sezóny 2025, když Lando Norris získal pole position těsně před svým týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Britský jezdec zajel čas 1'15"096 a v dramatickém finále porazil domácího favorita o pouhých 84 tisícin sekundy.
Júki Cunoda si po skvělém kvalifikačním výkonu našel chvíli, aby poděkoval muži, který mu pomohl k jednomu z nejlepších výsledků v kariéře – Landu Norrisovi, jenž si zajistil pole position.
Lewis Hamilton zatím nejel s Ferrari na mokré trati, což by mu v případě deště mohlo zkomplikovat závod v Austrálii. Sedminásobný šampion se bude muset rychle adaptovat a najít správné nastavení pro náročné podmínky.
Lando Norris získal pole position na Velkou cenu Austrálie 2025, přičemž Oscar Piastri skončil těsně druhý a Max Verstappen obsadil třetí místo. Všichni tři jezdci se připravují na nevyzpytatelný závod, který bude ovlivněn možným deštěm a novými výzvami.
Úvodní kvalifikace sezóny 2025 v Albert Parku skončila neúspěchem pro nováčky Kimiho Antonelliho a Liama Lawsona, kteří vypadli už v první části. V závěru kvalifikace si pole position zajistil Lando Norris, který porazil týmového kolegu Oscara Piastriho o 0,084 sekundy, přičemž Max Verstappen dokončil kvalifikaci na třetím místě.