Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.
Čtyřnásobný mistr světa Formule 1 Max Verstappen dokončil Velkou cenu Austrálie na druhém místě za Lando Norrisem z McLarenu. Deštivý závod skončil odjezdem šesti jezdců.
V závěrečných fázích závodu, po tom, co oba jezdci McLarenu vyjeli mimo trať v zatáčce 11, Norris okamžitě zamířil do boxů, zatímco Verstappen zůstal na trati ještě dvě kola, než se vydal do boxů i on. O důvodech, proč on a tým Red Bull zvolili tuto strategii, se Nizozemec vyjádřil na tiskové konferenci.
„Byli jsme na středních pneumatikách, a samozřejmě nikdy nevíte, jak to dopadne. Myslel jsem, že to byla celkem rozumná volba, s 15, 16 nebo 20 koly do konce, když vyjel safety car. Poté samozřejmě začalo pršet. Viděl jsem je, jak jdou mimo trať přede mnou. Snažil jsem se to udržet čisté, když jsem viděl, že Oscar se vrací na trať.
„Říkal jsem si: ‚Zůstaneme venku, protože to byly jen ty tři zatáčky. Zbytek byl stále suchý.‘ Když jsem pokračoval, první dvě sektory byly v pořádku. Bylo to jen o tom, jestli přežiji poslední sektor."
„Myslím, že kolo, které jsem jel, jsem si říkal, že pokud nebude pršet více, myslím, že to může fungovat. Musíte také vzít v úvahu, že i kdyby mě dojeli na přechodových pneumatikách, stejně by museli opět zajet do boxů pro slicky, pokud už nebude pršet. Takže to bylo v pořádku. Říkal jsem si: ‚Jo, uděláme ještě jedno kolo.‘ Ale pak, bohužel, v tom kole, první sektor byl ještě v pohodě, ale od druhého sektoru začalo pršet trochu moc.
„Pak jsme museli zajet do boxů. Myslím, že zpětně by to stejně neudělalo rozdíl. Kdybych zajel do boxů spolu s Landem, skončil bych na P2. Kdybych zajel další kolo, skončil bych na P2. A v kole, kdy jsem zajel do boxů, jsem byl také na P2. Zkusili jsme něco jiného. Možná by to tentokrát vyšlo. Nějakým způsobem to nevyšlo, ale neztratili jsme žádnou pozici, takže je to v pořádku.“
Ve srovnání se začátkem víkendu v tréninku je pilot Red Bullu „spokojen“ s druhým místem. „Myslím, že to je dobré vzhledem k týmům za námi. Ale samozřejmě, pokud se podíváte na první stint, byli jsme dost daleko. Jakmile pneumatiky začaly přehřívat, neměli jsme šanci.
„A ano, McLaren prostě odjel. Takže stále máme hodně práce před sebou, pokud chceme bojovat o vítězství. Jsem velmi spokojen, že jsme tady na druhém místě. Je to vlastně o jednu pozici lepší, než jsme měli být. A je to o 18 bodů víc, než jsem měl loni na této trati.“
Helmut Marko vysvětlil pro Viaplay, že dokázali držet krok s McLarenem šest až osm kol, než se začaly projevovat problémy s degradací pneumatik. „Můžeme je držet šest až osm kol, ale pak přichází degradace našich pneumatik, a to je hlavní problém, na kterém musíme pracovat," řekl Marko.
„Ale díky podmínkám a měnícímu se safety caru a tak dále, Max tam byl, a myslím, že v posledních šesti kolech byl rychlejší, ale samozřejmě byla jen jedna suchá stopa a předjíždění nebylo možné, takže to, co se snažil, bylo přimět Landa k chybě. Nepodařilo se to, ale myslím, že to je pro nás velmi dobrý výsledek a bude to těžká sezóna,“ prozradil.
„Ztráta na McLaren je velká, to je pravda. Nezmizí během jednoho závodu, ale musíme se snažit držet co nejblíže. To platí i pro dnešní den. Normálně bychom byli třetí, ale jsme druzí. To je dobré,“ okomentoval situaci jezdec Red Bullu.
Druhý závod se jede hned příští víkend v Číně. Red Bull stále nepočítá s dramatickým posunem výkonnosti. Aktuálně je pro tým prioritou co nejvíce omezit ztrátu na McLaren, což by jim mohlo v pozdější fázi sezóny umožnit rozjet stíhací jízdu podobnou té, kterou loni předvedl právě McLaren.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.
Před Velkou cenou Miami se jezdci představili v netradičním průvodu, kde místo běžných vozů usedli do plně pojízdných formulí postavených z LEGO kostek. Hravá kombinace motorsportu a ikonické stavebnice nadchla fanoušky i média a stylově odstartovala závodní víkend.
Tým Andrey Stelly vstupoval do nové sezóny s tlakem šampiona – a s otázkou, zda si postavení lídra udrží.
Tým Alpine podle zákulisních informací řeší možnou jezdeckou rošádu – hned po nadcházející Velké ceně Emilia Romagna by mohl Jacka Doohana nahradit argentinský talent Franco Colapinto.
Lewis Hamilton znovu neudržel emoce za volantem. Ve Velké ceně Miami si během závodu ostře vyjel do svého inženýra a další napjatá komunikace u Ferrari nenechala nikoho na pochybách, že atmosféra v týmu je vše jen ne klidná. Po závodě ale britský jezdec otočil: „Nemyslel jsem to vážně.“
Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.