Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Max Verstappen zaujímá k revolučním změnám pravidel Formule 1 pro rok 2026 překvapivě klidný a vyrovnaný postoj. Zatímco mnozí ve startovním poli řeší možné důsledky přechodu na zcela nové šasi i pohonné jednotky, nizozemský šampion tvrdí, že si tím hlavu příliš neláme. „Možná to bude dobré, možná špatné, uvidíme,“ prohlásil s nadhledem během rozhovorů s médii.
Sezona 2026 přinese jednu z největších technických změn v historii šampionátu. Nová pravidla zavádějí mimo jiné aktivní aerodynamiku a významné navýšení výkonu elektrické části pohonné jednotky. Tato kombinace slibuje rozkolísání zavedeného pořadí a vytváří prostor pro překvapení, ale i pro bolestivé ztráty konkurenceschopnosti některých týmů.
Pro Verstappena a Red Bull znamená nový začátek jak hrozbu, tak příležitost. Po období dominance, které v posledních měsících narušil vzestup McLarenu, se právě rok 2026 může stát bodem obratu. Red Bull má šanci znovu se stát měřítkem celé Formule 1, pokud dokáže správně reagovat na nové výzvy a pokud Verstappen v týmu setrvá.
Okolo budoucnosti trojnásobného mistra světa však panuje řada spekulací. V zákulisí se čím dál častěji mluví o jeho možném přestupu do Mercedesu, který by mohl být součástí strategického restartu kariéry. Verstappen ale zůstává zdrženlivý a tvrdí, že nezáleží, v jakém týmu bude, hlavní je, aby daný tým zvládl přechod na nová pravidla. „Ať budu kdekoliv, nějak to zvládneme,“ prohlásil, informuje RN365.
Z jeho slov je cítit odstup i určitá životní zkušenost. „Nepíšu pravidla, takže i kdybych měl obavy, stejně to nic nezmění. Sednu do auta a budu se s tím učit za jízdy, jako vždycky,“ říká Verstappen. Podle něj není důvod k panice, protože vývoj nových vozů bude přirozeným procesem, tak jako při všech předchozích změnách pravidel.
Nizozemec si tak ponechává prostor pro adaptaci a věří ve vývoj na základě dat a zkušeností. Optimalizace, ladění a postupné zlepšování podle něj rozhodnou o tom, kdo se novým podmínkám přizpůsobí nejlépe. „Budeme to průběžně vylepšovat, chápat víc do hloubky a pak se podle toho posuneme dál,“ uzavírá s typickým klidem a koncentrací na přítomnost.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.