Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Max Verstappen zaujímá k revolučním změnám pravidel Formule 1 pro rok 2026 překvapivě klidný a vyrovnaný postoj. Zatímco mnozí ve startovním poli řeší možné důsledky přechodu na zcela nové šasi i pohonné jednotky, nizozemský šampion tvrdí, že si tím hlavu příliš neláme. „Možná to bude dobré, možná špatné, uvidíme,“ prohlásil s nadhledem během rozhovorů s médii.
Sezona 2026 přinese jednu z největších technických změn v historii šampionátu. Nová pravidla zavádějí mimo jiné aktivní aerodynamiku a významné navýšení výkonu elektrické části pohonné jednotky. Tato kombinace slibuje rozkolísání zavedeného pořadí a vytváří prostor pro překvapení, ale i pro bolestivé ztráty konkurenceschopnosti některých týmů.
Pro Verstappena a Red Bull znamená nový začátek jak hrozbu, tak příležitost. Po období dominance, které v posledních měsících narušil vzestup McLarenu, se právě rok 2026 může stát bodem obratu. Red Bull má šanci znovu se stát měřítkem celé Formule 1, pokud dokáže správně reagovat na nové výzvy a pokud Verstappen v týmu setrvá.
Okolo budoucnosti trojnásobného mistra světa však panuje řada spekulací. V zákulisí se čím dál častěji mluví o jeho možném přestupu do Mercedesu, který by mohl být součástí strategického restartu kariéry. Verstappen ale zůstává zdrženlivý a tvrdí, že nezáleží, v jakém týmu bude, hlavní je, aby daný tým zvládl přechod na nová pravidla. „Ať budu kdekoliv, nějak to zvládneme,“ prohlásil, informuje RN365.
Z jeho slov je cítit odstup i určitá životní zkušenost. „Nepíšu pravidla, takže i kdybych měl obavy, stejně to nic nezmění. Sednu do auta a budu se s tím učit za jízdy, jako vždycky,“ říká Verstappen. Podle něj není důvod k panice, protože vývoj nových vozů bude přirozeným procesem, tak jako při všech předchozích změnách pravidel.
Nizozemec si tak ponechává prostor pro adaptaci a věří ve vývoj na základě dat a zkušeností. Optimalizace, ladění a postupné zlepšování podle něj rozhodnou o tom, kdo se novým podmínkám přizpůsobí nejlépe. „Budeme to průběžně vylepšovat, chápat víc do hloubky a pak se podle toho posuneme dál,“ uzavírá s typickým klidem a koncentrací na přítomnost.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.