Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Charles Leclerc prožívá znepokojující období, co se týče jeho výkonů v kvalifikacích Formule 1, což byla dříve jeho jasná přednost. Mnozí ho považují za jednoho z nejrychlejších, ne-li vůbec nejrychlejšího jezdce v jednokolovém tempu. S 26 pole positions drží rekord mezi jezdci bez mistrovského titulu a zároveň sdílí dvanáctou příčku v historickém pořadí s legendárním Mikou Häkkinenem. Přesto v roce 2025 jeho průměrná startovní pozice činí 6,3 a poslední pole position získal na Grand Prix Ázerbájdžánu 2024, což je už více než dvacet závodů zpět.
Tento pokles je o to překvapivější, že jeho týmový kolega Lewis Hamilton, který prochází obdobím adaptace ve Ferrari, dokázal Leclerca překonat ve třech z posledních čtyř kvalifikací. V té jediné, v Rakousku, ztratil Hamilton pouze devět setin sekundy, což ukazuje, že i přes vlastní obtíže je schopen Charlese překonávat. To přidává další tlak na Monackého jezdce, který byl dosud považován za jasnou jedničku stáje.
Po kvalifikaci na šesté místo v Británii Leclerc sám sebe ostře kritizoval a označil svůj výkon za velmi špatný. Vyjádřil tím svou frustraci z nevydařeného kola, které zmařilo naději na lepší výsledek. „Nevyhovuji tomu, co se po mně očekává,“ přiznal otevřeně. „Od začátku sezóny podávám v závodech velmi dobré výkony, ale kvalifikace, která bývala mojí silnou stránkou, mě nyní mate. Často přemýšlím, co bych mohl v autě změnit, abych zajel lepší kolo.“
Leclerc dále uvedl, že i když se pravidelně dostává do závěrečné části kvalifikace, chybí mu ten správný pocit a jistota, která mu umožní zajet perfektní čas. „Kvalifikace nejsou špatné, ale nejsou ani skvělé, jak by měly být,“ řekl. Jeho přiznání naznačuje, že si je vědom problému, ale není zcela jasné, co přesně stojí za jeho poklesem formy.
Když byl dotázán na konkrétní příčiny, Leclerc zůstal zdrženlivý, ale zmínil, že to není otázka nastavení balancu ani přilnavosti vozu. „Nechci zacházet do detailů, ale je to něco zvláštního, s čím v autě bojujeme. Vysoké rychlosti to ještě ztěžují,“ vysvětlil. Přesto doufá, že tým najde řešení a pomůže mu znovu dosahovat špičkových kvalifikačních výsledků.
Situace Charlese Leclerca přináší do Ferrari nemalé starosti. V době, kdy tým potřebuje spoléhat na svého lídra při získávání co nejlepších pozic na startu závodu, je jeho pokles v kvalifikacích výraznou komplikací. Výzvou pro jezdce i celý tým je najít ztracený rytmus a znovu potvrdit, proč je Leclerc jedním z největších talentů své generace.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.