Max Verstappen, pilot Red Bull Racing, se může s klidným svědomím zařadit mezi legendy formule 1, čímž potvrzuje své místo mezi nejlepšími jezdci v historii tohoto sportu.
Max Verstappen, který se díky svému neuvěřitelnému výkonu v F1 přiblížil rekordům Lewise Hamiltona a Michaela Schumachera, má před sebou možnost překonat všechny historické zápisy díky mladému věku a neustálému zlepšování.
I když závodí v éře, kde je kalendář plný závodů, čelí i silné konkurenci od fenomenálních jezdců jako Lando Norris, Oscar Piastri a Charles Leclerc.
Verstappenova dominantní sezóna dokonce překonala i nejlepší roky Schumachera, což potvrzuje jeho mimořádné schopnosti za volantem. Red Bull sice letos zápasí s výkonem svého vozu, ale Verstappenův talent a závodní přístup ho už dávno zařadily mezi legendy F1, kde je srovnáván s Michaelem Schumacherem a Ayrtonem Sennou.
Nizozemský komentátor Nelson Valkenburg sdílel své názory na Maxe Verstappena v rozhovoru pro F1 Maximaal. "Považuji za neuvěřitelně chytré, že ve světě formule 1, kde si všichni myslí, že byste se měli chovat tak a tak, můžete být sami sebou," řekl Valkenburg. "A že vám to vyhovuje. Nepřišel na tento svět, aby se zavděčil všem, ale pracuje s velmi jasným účelem."
Valkenburg ocenil Verstappenovu schopnost zůstat věrný sobě. "Neznám nikoho, kdo by si to pro sebe udělal tak jednoduché, tak přímočaré, a aby se od toho neodchýlil. Mám k tomu velký respekt." Podle něj je fascinující, jak Verstappen dokáže udržet rovnováhu mezi závodními požadavky a osobním přístupem. "Když se podíváte na všechno, co se od vás žádá. Podpis sem, foto tam. Je to non-stop."
V závěru Valkenburg dodal, že Verstappenova oddanost závodění je pro něj inspirující. "Skutečnost, že chce poté závodit na simulátorech, protože chce, a nezajímá ho, co si o tom kdo myslí... Je prostě velmi čistý. Je úplně sám sebou, a to je pro mě extra krásné." Podobně jako legendy jako Senna a Schumacher, Verstappen pracuje s maximálním soustředěním na dosažení svých cílů.
Max Verstappen si v průběhu své kariéry vybudoval silnou fanouškovskou základnu díky své přímé komunikaci s médii a jasnému vyjadřování názorů na různé témata. Mimo jiné se dohodl s Lewisem Hamiltonem na zavedení motorů V10 do budoucnosti Formule 1 a po sporu s George Russellem v Kataru na konci loňského roku ukázal, že je ochoten otevřeně vyjádřit své pocity.
Verstappen je také podobný legendám jako Ayrton Senna a Michael Schumacher nejen mimo trať, ale i na ní. V jeho statistice se odráží podobnosti se Sennou a Schumacherem, zejména v počtu vítězství a šampionátů. Jeho výkon v Sao Paulu, kde se ze 17. místa dostal na první pozici, připomněl Sennu a ukázal jeho neuvěřitelný talent.
Martin Brundle nedávno přirovnal Verstappena k Sennovi a je těžké ignorovat jejich podobnosti ve stylu jízdy i v přímém přístupu ke komunikaci. Verstappen doufá, že až jeho kariéra skončí, bude považován za jednoho z největších závodníků historie Formule 1, podobně jako Schumacher a Senna.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.