Max Verstappen přiznal, že během sezony někdy pochyboval, zda Red Bull dokáže obrátit nepříznivý vývoj. Po nedávných vítězstvích cítí, že tým postupně nachází správný směr.
Red Bull se po dvou dominantních vítězstvích v Itálii a Ázerbájdžánu vrátil zpět do formy, která připomíná triumfy Maxe Verstappena z roku 2023. „Tyto víkendy nám opravdu připomněly, jaké to bylo, když všechno fungovalo perfektně,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Jen pár týdnů před těmito úspěchy se však situace zdála beznadějná. Na tratích jako Hungaroring Red Bull zápasil a Verstappen skončil až devátý, dokonce za vozem Racing Bulls Liama Lawsona. „V závodě jsou chvíle, kdy se ptáte sami sebe: ‚Dokážeme to ještě obrátit?‘“ přiznal Verstappen pro Motorsport.com.
„Ale nemá smysl stále přemýšlet negativně,“ pokračoval. „Musíte hledat řešení, komunikovat s lidmi v týmu a pozitivně sdílet nápady. Nakonec o to celé jde a přesně to jsme udělali.“
Od letní přestávky se situace pro tým z Milton Keynes výrazně zlepšila, a to díky nové podlaze vozu a, jak uvedl Helmut Marko, lehce odlišné filozofii. „Už nemusíme zkoušet tolik věcí během závodního víkendu. Nemusíme dělat radikální změny, a to celé dělá práci mnohem příjemnější,“ vysvětlil Verstappen.
I když Verstappen zdůrazňuje, že je příliš brzy mluvit o šanci na titul a chce vyčkat do Singapuru, pokrok Red Bullu je nepopiratelný. Atmosféra v paddocku je nyní mnohem lepší než na začátku sezony, kdy po katastrofálním závodě v Bahrajnu musel tým svolat krizové setkání.
„Prožili jsme spolu spoustu neuvěřitelných momentů. Když pak přijdou těžké chvíle, samozřejmě to není pro nikoho příjemné,“ přiznal Verstappen. „Proto jsou teď ty vítězství ještě sladší. Když vidíte, že věci fungují, každý úspěch má větší význam, zvlášť kvůli tomu, jak jsme spolu překonávali špatné chvíle.“
Podle Verstappena hraje klíčovou roli i komunikace v týmu, zejména s novým šéfem Laurentem Mekiesem a technickým ředitelem Pierrem Wachem. Dodal, že diskuse o vylepšeních vozu a testování jednotlivých komponentů tým zvládá velmi dobře. „Díky tomu jsme se posunuli a všechno teď funguje mnohem lépe,“ doplnil.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.
Sezona 2025 vstupuje do finále a napětí v McLarenu nikdy nebylo vyšší. Oscar Piastri prochází obtížným obdobím a musí se pokusit zvrátit vývoj proti svému týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Lando Norris vede před Oscarem Piastrim o 24 bodů, ale Andrea Stella odmítá řeči o tom, že by měl titul jistý. Podle něj jsou podobné úvahy jen akademické a nic nemění na pokračujícím boji o prvenství.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.