Max Verstappen před Velkou cenou Kanady přiznal, že další vítězství na tomto okruhu je tentokrát nepravděpodobné, a varoval před silou Mercedesu. Podle něj se konkurence výrazně přibližuje a letošní sezona bude mnohem těsnější než v minulosti.
Max Verstappen před Velkou cenou Kanady otevřeně připustil, že tentokrát Red Bull zřejmě nebude schopný držet krok s McLarenem. Namísto souboje o vítězství se trojnásobný šampion soustředí spíše na boj o pódium, přičemž jako největší hrozbu v tomto ohledu vnímá Mercedes. „Je to tentokrát trochu jiné,“ řekl Verstappen v Montrealu na tiskové konferenci. „Ale myslím, že pokud dokážeme bojovat o pódium s Ferrari a Mercedesem, bude to už slušný výsledek.“
Zatímco v minulých třech ročnících na okruhu Gillese Villeneuva vždy triumfoval, letošní specifika trati podle Verstappena nahrávají především soupeřům. Absence rychlých zatáček a důraz na trakci zadní nápravy Red Bullu nevyhovují, což staví tým do defenzivní pozice. „McLareny jsou prostě rychlejší. O nich už vůbec nepřemýšlím. Soustředím se na ostatní týmy,“ přiznal. „Vím, že loni byl Mercedes tady velmi silný a letos může být ještě konkurenceschopnější.“
Verstappen zároveň připustil, že ani samotná jízda přes obrubníky a zvládání nerovností není silnou stránkou současného Red Bullu. „Samozřejmě víme, kde máme slabiny, nízké rychlosti, obrubníky, hrbolaté povrchy nejsou pro nás ideální,“ popsal Verstappen výzvy, kterým čelí. To vše dohromady dává důvod k menšímu optimismu, pokud jde o šance Red Bullu na čtvrté vítězství v řadě v Kanadě.
Max Verstappen uznává, že Red Bull letos udělal krok vpřed, ale zároveň upozorňuje, že to stále nestačí. „Oproti loňsku je naše auto lépe ovladatelné a nemáme už tak velké problémy s vyvážením,“ řekl. Přesto podle něj Red Bull pořád ztrácí na okruzích, kde je klíčová trakce a mechanická přilnavost.
Zlepšení je sice znatelné, ale nestačí k tomu, aby se tým mohl spolehnout na svou dřívější dominanci. „Směřujeme správným směrem, ale teď potřebujeme najít ještě o něco víc výkonu celkově,“ dodal Verstappen. Jeho slova tak potvrzují, že Red Bull už nemá tak výrazný náskok jako v minulých sezonách.
Velká cena Kanady tak může být dalším momentem, který ukáže, jak moc se špička letošního šampionátu vyrovnala. Pokud Red Bull nebude stačit na McLaren a bude bojovat jen o třetí místo s Ferrari a Mercedesem, může to naznačovat, že boj o vítězství bude letos mnohem otevřenější než dřív.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.