Max Verstappen před Velkou cenou Kanady přiznal, že další vítězství na tomto okruhu je tentokrát nepravděpodobné, a varoval před silou Mercedesu. Podle něj se konkurence výrazně přibližuje a letošní sezona bude mnohem těsnější než v minulosti.
Max Verstappen před Velkou cenou Kanady otevřeně připustil, že tentokrát Red Bull zřejmě nebude schopný držet krok s McLarenem. Namísto souboje o vítězství se trojnásobný šampion soustředí spíše na boj o pódium, přičemž jako největší hrozbu v tomto ohledu vnímá Mercedes. „Je to tentokrát trochu jiné,“ řekl Verstappen v Montrealu na tiskové konferenci. „Ale myslím, že pokud dokážeme bojovat o pódium s Ferrari a Mercedesem, bude to už slušný výsledek.“
Zatímco v minulých třech ročnících na okruhu Gillese Villeneuva vždy triumfoval, letošní specifika trati podle Verstappena nahrávají především soupeřům. Absence rychlých zatáček a důraz na trakci zadní nápravy Red Bullu nevyhovují, což staví tým do defenzivní pozice. „McLareny jsou prostě rychlejší. O nich už vůbec nepřemýšlím. Soustředím se na ostatní týmy,“ přiznal. „Vím, že loni byl Mercedes tady velmi silný a letos může být ještě konkurenceschopnější.“
Verstappen zároveň připustil, že ani samotná jízda přes obrubníky a zvládání nerovností není silnou stránkou současného Red Bullu. „Samozřejmě víme, kde máme slabiny, nízké rychlosti, obrubníky, hrbolaté povrchy nejsou pro nás ideální,“ popsal Verstappen výzvy, kterým čelí. To vše dohromady dává důvod k menšímu optimismu, pokud jde o šance Red Bullu na čtvrté vítězství v řadě v Kanadě.
Max Verstappen uznává, že Red Bull letos udělal krok vpřed, ale zároveň upozorňuje, že to stále nestačí. „Oproti loňsku je naše auto lépe ovladatelné a nemáme už tak velké problémy s vyvážením,“ řekl. Přesto podle něj Red Bull pořád ztrácí na okruzích, kde je klíčová trakce a mechanická přilnavost.
Zlepšení je sice znatelné, ale nestačí k tomu, aby se tým mohl spolehnout na svou dřívější dominanci. „Směřujeme správným směrem, ale teď potřebujeme najít ještě o něco víc výkonu celkově,“ dodal Verstappen. Jeho slova tak potvrzují, že Red Bull už nemá tak výrazný náskok jako v minulých sezonách.
Velká cena Kanady tak může být dalším momentem, který ukáže, jak moc se špička letošního šampionátu vyrovnala. Pokud Red Bull nebude stačit na McLaren a bude bojovat jen o třetí místo s Ferrari a Mercedesem, může to naznačovat, že boj o vítězství bude letos mnohem otevřenější než dřív.
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.
Úřadující šampion Max Verstappen ovládl chaotický první trénink Velké ceny Kanady. Na kluzkém montrealském okruhu si nejlépe poradil s náročnými podmínkami s Williamsy v zádech.
Yuki Tsunoda zatím v barvách Red Bullu dosud nepřekročil deváté místo a před Velkou cenou Kanady přiznává, že potřebuje zlepšit výkony. Montreal vnímá jako ideální příležitost k restartu sezony a návratu do boje o body.
Max Verstappen před Velkou cenou Kanady přiznal, že další vítězství na tomto okruhu je tentokrát nepravděpodobné, a varoval před silou Mercedesu. Podle něj se konkurence výrazně přibližuje a letošní sezona bude mnohem těsnější než v minulosti.
Francouzský nováček Isack Hadjar naznačil, že by rád dokončil svou první sezonu ve Formuli 1 v barvách Racing Bulls. Po slibném začátku ročníku 2025 si buduje silnou pozici v týmu a svými výkony si říká o dlouhodobější důvěru vedení stáje. Hadjar tak dává jasně najevo, že si svou šanci v F1 hodlá udržet až do konce sezony a ideálně i dál.
Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.
S rostoucím tlakem na Freda Vasseura Ferrari zvažuje možné změny ve vedení týmu. Novým kandidátem na jeho místo je Antonello Coletta, což svědčí o nejistotě a snaze zlepšit výkonnost stáje.
Flavio Briatore už nehovoří tak jistě o budoucnosti Franca Colapinta v Alpine jako dříve, a po třech slabých závodech se pozice argentinského nováčka začíná otřásat. Tlak na výsledky roste a v týmu, kde rozhoduje výkon, nemusí mít prostor pro druhé šance.