Max Verstappen před Velkou cenou Kanady přiznal, že další vítězství na tomto okruhu je tentokrát nepravděpodobné, a varoval před silou Mercedesu. Podle něj se konkurence výrazně přibližuje a letošní sezona bude mnohem těsnější než v minulosti.
Max Verstappen před Velkou cenou Kanady otevřeně připustil, že tentokrát Red Bull zřejmě nebude schopný držet krok s McLarenem. Namísto souboje o vítězství se trojnásobný šampion soustředí spíše na boj o pódium, přičemž jako největší hrozbu v tomto ohledu vnímá Mercedes. „Je to tentokrát trochu jiné,“ řekl Verstappen v Montrealu na tiskové konferenci. „Ale myslím, že pokud dokážeme bojovat o pódium s Ferrari a Mercedesem, bude to už slušný výsledek.“
Zatímco v minulých třech ročnících na okruhu Gillese Villeneuva vždy triumfoval, letošní specifika trati podle Verstappena nahrávají především soupeřům. Absence rychlých zatáček a důraz na trakci zadní nápravy Red Bullu nevyhovují, což staví tým do defenzivní pozice. „McLareny jsou prostě rychlejší. O nich už vůbec nepřemýšlím. Soustředím se na ostatní týmy,“ přiznal. „Vím, že loni byl Mercedes tady velmi silný a letos může být ještě konkurenceschopnější.“
Verstappen zároveň připustil, že ani samotná jízda přes obrubníky a zvládání nerovností není silnou stránkou současného Red Bullu. „Samozřejmě víme, kde máme slabiny, nízké rychlosti, obrubníky, hrbolaté povrchy nejsou pro nás ideální,“ popsal Verstappen výzvy, kterým čelí. To vše dohromady dává důvod k menšímu optimismu, pokud jde o šance Red Bullu na čtvrté vítězství v řadě v Kanadě.
Max Verstappen uznává, že Red Bull letos udělal krok vpřed, ale zároveň upozorňuje, že to stále nestačí. „Oproti loňsku je naše auto lépe ovladatelné a nemáme už tak velké problémy s vyvážením,“ řekl. Přesto podle něj Red Bull pořád ztrácí na okruzích, kde je klíčová trakce a mechanická přilnavost.
Zlepšení je sice znatelné, ale nestačí k tomu, aby se tým mohl spolehnout na svou dřívější dominanci. „Směřujeme správným směrem, ale teď potřebujeme najít ještě o něco víc výkonu celkově,“ dodal Verstappen. Jeho slova tak potvrzují, že Red Bull už nemá tak výrazný náskok jako v minulých sezonách.
Velká cena Kanady tak může být dalším momentem, který ukáže, jak moc se špička letošního šampionátu vyrovnala. Pokud Red Bull nebude stačit na McLaren a bude bojovat jen o třetí místo s Ferrari a Mercedesem, může to naznačovat, že boj o vítězství bude letos mnohem otevřenější než dřív.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.