Francouzský nováček Isack Hadjar naznačil, že by rád dokončil svou první sezonu ve Formuli 1 v barvách Racing Bulls. Po slibném začátku ročníku 2025 si buduje silnou pozici v týmu a svými výkony si říká o dlouhodobější důvěru vedení stáje. Hadjar tak dává jasně najevo, že si svou šanci v F1 hodlá udržet až do konce sezony a ideálně i dál.
Francouzský jezdec týmu Racing Bulls Isack Hadjar přiznal, že se zatím necítí připravený na přesun do hlavního týmu Red Bullu a raději by pokračoval ve svém současném vývoji.
Vicemistr Formule 2 z loňského roku patří k nejvýraznějším nováčkům sezony 2025. Momentálně mu patří deváté místo v šampionátu jezdců a získal 21 z celkových 28 bodů svého týmu.
Jeho působivá forma vyvolala spekulace, že by mohl být dalším jezdcem v pořadí na povýšení do hlavního týmu Red Bullu, možná už v příštím roce. Vzhledem k tomu, že Max Verstappen je jen jeden trestný bod od zákazu startu, mohl by Hadjar dostat šanci dokonce ještě dříve. Přesto ale zůstává opatrný.
„Určitě se necítím připravený, to je fakt,“ řekl Hadjar před Velkou cenou Kanady v Montrealu, informuje Autosport. „Je dobré sbírat zkušenosti tam, kde právě jsem. Každý víkend si to užívám a hodně se učím.“
„Baví mě řídit tenhle vůz, takže uvidíme, co přinese budoucnost. Jako jezdec Red Bull Junior programu je přirozené mířit výš.“
Hadjar také připustil, že při pohledu na osudy svých současných i bývalých týmových kolegů Liama Lawsona a Jukiho Cunody, kteří se v minulosti potýkali s problémy po povýšení, by unáhlený krok nemusel být tím nejlepším pro jeho kariéru.
„To je fér říct. Liam i Juki jsou kvalitní jezdci, takže je logické to tak vnímat,“ dodal. „Jediné, co mě opravdu zajímá, je, jaké by to bylo závodit vedle Maxe.“
Na otázku, co mu podle jeho pocitu zatím chybí k tomu, aby byl připravený na další krok, odpověděl: „Možná jsem zatím neměl zkušenost s obtížným autem.“
„Auta, která jsem řídil, byla velmi konzistentní a snadno ovladatelná. Neměl jsem víkend, kdy by se auto chovalo opravdu špatně. Nezažil jsem situaci, kdy bych musel během pár dnů najít cestu z ničeho k výsledku.“
„Také po technické stránce se mohu ještě zlepšit, pochopit víc, co auto F1 skutečně potřebuje, aby bylo rychlé. Surovou rychlost buď máte, nebo ne. Ale všechno ostatní je to, co dělá rozdíl,“ uzavřel.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.