Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Max Verstappen dorazil na Velkou cenu Miami 2025 poprvé v roli otce. Se svou partnerkou Kelly Piquetovou v pátek oznámili narození dcery Lilly, která podle vyjádření na sociálních sítích přišla na svět zdravá a s maminkou je v pořádku.
„Naštěstí jsem s nimi mohl strávit několik dní, jakmile se narodila,“ řekl Verstappen v rozhovoru pro ESPN. „Bylo to skvělé. Nikdy nevíte, co můžete očekávat, ale bylo to velmi příjemné a velmi speciální.“
Vedle osobních novinek přichází i zásadní posun v technice. Red Bull vybavil Verstappenův monopost vylepšenou podlahou, zatímco jeho týmový kolega Yuki Tsunoda zatím pokračuje s původní verzí. Úřadující čtyřnásobný šampion se tak může spolehnout na novou zbraň v boji o titul, ve kterém zatím z pěti závodů vyhrál jen jeden.
V pátek Verstappen s novou podlahou poprvé vyjel na trať a následně si v sobotní sprintové kvalifikaci zajistil čtvrté místo. Vzhledem k problémům s vyvážením, které Red Bull trápily v úvodu sezony, je vylepšená aerodynamika vítaným krokem vpřed.
Závodní víkend v Miami navíc přinesl další budoucí jistotu – pořadatelé oznámili prodloužení smlouvy s Formulí 1 o dalších deset let. „Život pro něj bude nyní jako pro rodiče v mnoha směrech zcela jiný,“ komentoval situaci šéf Red Bullu Christian Horner. „Ale jen přemýšlím – geny toho dítěte jsou docela neuvěřitelné!“
Horner s úsměvem naznačil, že v Lilly možná roste budoucí závodní hvězda: „Když si vzpomenete na Verstappena a Piqueta – kdyby to byl dostihový kůň, stálo by to za majlant!“ dodal s nadsázkou šéf stáje.
Jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda převzal plnou odpovědnost za vážnou nehodu, ke které došlo během první části kvalifikace na Velkou cenu Emilia Romagna.
Ferrari nezvládlo kvalifikaci na domácí půdě v Imole a do závěrečné části se nedostal ani jeden jezdců. Zklamaný Leclerc připustil, že „zázraky dělat neumí“, a slabý výkon vozu SF-25 znovu vyvolal pochybnosti o jeho konkurenceschopnosti.
Oscar Piastri v Imole získal pole position před Maxem Verstappenem, který zaostal o pouhých 0,034 sekundy, zatímco George Russell skončil třetí. Naopak Ferrari a Mercedes nečekaně nepostoupily do Q3, kvalifikaci přerušily nehody Yukiho Tsunody a Franca Colapinta.
Lando Norris završil tréninkovou dominanci McLarenu na okruhu v Imole, když si v sobotní třetí volné jízdě pro Velkou cenu Emilia-Romagna připsal nejrychlejší čas. Britský jezdec tím navázal na výkony svého týmového kolegy Oscara Piastriho z předchozích dvou tréninků.
Šéf stáje Mercedes Toto Wolff nebude tento víkend přítomen na Velké ceně Emilie-Romagny. Rakouský týmový boss tak vynechá závod v Imole, přičemž důvody jeho absence zatím nebyly oficiálně upřesněny. Na místě ho pravděpodobně zastoupí sportovní vedení týmu.
Lewis Hamilton přirovnal řešení problémů s brzdami na svém voze Ferrari k „loterii“, když už jen dvě drobné úpravy během druhého tréninku na domácí Velké ceně Emilia-Romagna způsobily výrazné potíže.
Alpine oznámil, že Franco Colapinto pojede příštích pět závodů F1, ale Flavio Briatore to vzápětí popřel. Zůstává tak otázkou, co tým skutečně plánuje a jakou roli má mladý Argentinec sehrát.
Max Verstappen po tréninku v Imole přiznal, že McLaren je aktuálně rychlejší a Red Bull se mu těžko přibližuje. Tým podle něj čeká náročná práce, pokud chce do kvalifikace tempo soupeřů dohnat.
Oscar Piastri potvrdil formu McLarenu i v odpolední části tréninkového dne a zajel nejrychlejší čas druhého volného tréninku na okruhu Enza a Dina Ferrariho v Imole. Mladý Australan tak navázal na úspěšné dopoledne a podtrhl, že papájově oranžová stáj má pro víkend v Imole dobře našlápnuto.
Úvodní trénink v Imole přinesl nové tváře i pneumatiky, ale na čele zůstal starý známý Oscar Piastri. McLaren tak ovládl šestý z posledních sedmi pátečních tréninků.
Max Verstappen označil zmírnění pravidel ohledně nevhodného vyjadřování za „pozitivní začátek“ a dodal, že původní přístup FIA byl „příliš agresivní“. Na rozdíl od některých kolegů tak k debatě přistupuje smířlivěji a vítá snahu o rozumnější nastavení pravidel.
Anthony Hamilton, otec sedminásobného mistra světa Lewise Hamiltona, se stane součástí nového programu FIA zaměřeného na výchovu mladých závodníků. Do prostředí mezinárodní federace přináší nejen bohaté zkušenosti z vrcholového motorsportu, ale také důraz na rovnost příležitostí a podporu větší rozmanitosti ve světě závodění.