Red Bull vstoupil do nové sezóny Formule 1 tím, že přitáhl pozornost médií nejen výkony na trati, ale i děním v zákulisí, které vyvolává otázky a emoce.
Red Bull Racing vstoupil do sezóny 2025 s výrazně rozdílnými výsledky na obou stranách své garáže. Zatímco Max Verstappen si již připsal vítězství ve Velké ceně Japonska a drží tým v boji o titul, druhá polovina jezdecké sestavy se potýká s nestabilitou. Liam Lawson dostal příležitost jen na dva závody a tým s jeho návratem příliš nepočítá. Jeho místo zaujal Yuki Tsunoda, který sice získal první body, ale jeho přechod do seniorského týmu provázela nepřipravenost a zmatek.
Tsunodovu zimní přípravu komplikovala nejistota ohledně jeho budoucnosti. Nejprve musel čelit spekulacím, proč jej Red Bull opomíjí, a poté se soustředil na vůz Racing Bulls. Těsně před sérií tří závodů však byl povolán do hlavního týmu, což narušilo jeho rytmus. Navzdory bodům se tak jeho působení neobešlo bez otazníků.
Vzhledem ke komplikacím v druhé části týmu zůstává hlavní zátěž na Verstappenovi, který musí opakovaně podávat mimořádné výkony, aby Red Bull zůstal konkurenceschopný. Kromě výhry v Japonsku se mu podařilo dojet na stupních vítězů, ale musel se spokojit i s šestým místem v Bahrajnu. V reakci na současné potíže se do řešení situace aktivně zapojil i jeho inženýr Gianpiero Lambiase, který hledá způsob, jak tým stabilizovat a vrátit na vítěznou vlnu.
Red Bull Racing čelí před Velkou cenou Miami tlaku, jak udržet krok s konkurencí, zejména s McLarenem. Inženýr Maxe Verstappena Gianpiero Lambiase proto navštívil továrnu týmu, aby se osobně zapojil do technických diskusí o vývoji vozu.
Podle italského serveru Autoracer přinesl zpětnou vazbu přímo od Verstappena a jeho angažmá připomnělo styl legendárního Rossa Brawna, který se proslavil důrazem na detail a technickou angažovanost.
Tým Red Bull se momentálně potýká s problémem korelace mezi daty z aerodynamického tunelu a realitou na trati, což ztěžuje přesné plánování zlepšení. Přesto doufá, že na Velkou cenu Emilia Romagna nasadí nový vývojový balíček, který by mohl přinést zisk až dvou desetin sekundy na kolo. Vzhledem k vyrovnanosti letošní sezóny se jedná o klíčové zlepšení, které může rozhodnout o udržení tempa se špičkou šampionátu.
Zatímco některé týmy už přesouvají pozornost k vývoji vozu pro rok 2026, Red Bull se nechce vzdát sezóny 2025, zejména kvůli výkonnostní klauzuli ve Verstappenově smlouvě. Pokud by do letní přestávky nebyl mezi prvními dvěma v celkovém hodnocení, mohl by tým opustit. Red Bull proto sází na intenzivní technické úsilí i přímé zapojení klíčových osobností, aby zůstal v boji o titul.
Gianpiero Lambiase, známý jako „GP“, je klíčovou postavou Red Bullu, kde působí už více než deset let. Do světa F1 vstoupil u týmu Jordan a svou loajalitu i schopnosti postupně zúročil v kariérní růst. Nedávno byl povýšen v rámci vnitřních změn v týmu, když dlouholetý sportovní ředitel Jonathan Wheatley odešel do Sauberu. Lambiase ale i nadále zůstává závodním inženýrem Maxe Verstappena a jejich spolupráce zůstává jedním z pilířů týmu.
Navzdory tomu, že je často vnímán jako chladnější hlas v týmové komunikaci, s Verstappenem tvoří sehranou dvojici. Lambiase má za sebou čtyři tituly s Red Bullem na straně jezdců a dva konstruktérské tituly, čímž se řadí mezi nejúspěšnější technické mozky současnosti. Jeho přínos je pro tým nepostradatelný i mimo trať, kde se angažuje v technickém vývoji.
Přesto má Lambiase k úspěchům legend jako Ross Brawn ještě daleko. Brawn stál nejen u dvou titulů s Benettonem a dynastie Ferrari s Michaelem Schumacherem, ale v roce 2009 dovedl pod vlastním jménem Brawn GP k titulu. Lambiase má sice talent i zkušenosti, ale zatím se podobného historického zápisu nedočkal.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.
Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.
Max Verstappen po kolizi s mladíkem Kimim Antonellim zuřil do vysílačky, jenže sotva vystoupil z vozu, ukázal naprosto jinou tvář. Fanoušky překvapil, jak klidně reagoval na pilota Mercedesu, který mu zničil závod hned v prvním kole Grand Prix Rakouska.
Letošní ročník Formule 1 pokračoval v neděli závodem na Red Bull Ringu u našich sousedů v Rakousku. Domácí stáji se tentokrát hrubě nevydařil. Max Verstappen projel jen několik zatáček, Yuki Tsunoda dokončil na posledním místě. Nejlépe se vedlo jezdcům McLarenu. Vítězem se stal Lando Norris, který ustál útoky dotírajícího stájového kolegy Oscara Piastriho.
Max Verstappen čelí nejisté budoucnosti ve formuli 1. Navzdory platné smlouvě s Red Bullem do roku 2028 se spekuluje o možném přestupu k Mercedesu. Bernie Ecclestone ale radí: zůstaň tam, kde jsi šťastný.
Yuki Tsunoda zažil na Velké ceně Rakouska zklamání v podobě předčasného vypadnutí už v Q1. Japonský jezdec se tak musí smířit s tím, že jeho víkend skončil dříve, než čekal, a bude muset v závodě najít způsob, jak napravit nepovedenou kvalifikaci.