Red Bull vstoupil do nové sezóny Formule 1 tím, že přitáhl pozornost médií nejen výkony na trati, ale i děním v zákulisí, které vyvolává otázky a emoce.
Red Bull Racing vstoupil do sezóny 2025 s výrazně rozdílnými výsledky na obou stranách své garáže. Zatímco Max Verstappen si již připsal vítězství ve Velké ceně Japonska a drží tým v boji o titul, druhá polovina jezdecké sestavy se potýká s nestabilitou. Liam Lawson dostal příležitost jen na dva závody a tým s jeho návratem příliš nepočítá. Jeho místo zaujal Yuki Tsunoda, který sice získal první body, ale jeho přechod do seniorského týmu provázela nepřipravenost a zmatek.
Tsunodovu zimní přípravu komplikovala nejistota ohledně jeho budoucnosti. Nejprve musel čelit spekulacím, proč jej Red Bull opomíjí, a poté se soustředil na vůz Racing Bulls. Těsně před sérií tří závodů však byl povolán do hlavního týmu, což narušilo jeho rytmus. Navzdory bodům se tak jeho působení neobešlo bez otazníků.
Vzhledem ke komplikacím v druhé části týmu zůstává hlavní zátěž na Verstappenovi, který musí opakovaně podávat mimořádné výkony, aby Red Bull zůstal konkurenceschopný. Kromě výhry v Japonsku se mu podařilo dojet na stupních vítězů, ale musel se spokojit i s šestým místem v Bahrajnu. V reakci na současné potíže se do řešení situace aktivně zapojil i jeho inženýr Gianpiero Lambiase, který hledá způsob, jak tým stabilizovat a vrátit na vítěznou vlnu.
Red Bull Racing čelí před Velkou cenou Miami tlaku, jak udržet krok s konkurencí, zejména s McLarenem. Inženýr Maxe Verstappena Gianpiero Lambiase proto navštívil továrnu týmu, aby se osobně zapojil do technických diskusí o vývoji vozu.
Podle italského serveru Autoracer přinesl zpětnou vazbu přímo od Verstappena a jeho angažmá připomnělo styl legendárního Rossa Brawna, který se proslavil důrazem na detail a technickou angažovanost.
Tým Red Bull se momentálně potýká s problémem korelace mezi daty z aerodynamického tunelu a realitou na trati, což ztěžuje přesné plánování zlepšení. Přesto doufá, že na Velkou cenu Emilia Romagna nasadí nový vývojový balíček, který by mohl přinést zisk až dvou desetin sekundy na kolo. Vzhledem k vyrovnanosti letošní sezóny se jedná o klíčové zlepšení, které může rozhodnout o udržení tempa se špičkou šampionátu.
Zatímco některé týmy už přesouvají pozornost k vývoji vozu pro rok 2026, Red Bull se nechce vzdát sezóny 2025, zejména kvůli výkonnostní klauzuli ve Verstappenově smlouvě. Pokud by do letní přestávky nebyl mezi prvními dvěma v celkovém hodnocení, mohl by tým opustit. Red Bull proto sází na intenzivní technické úsilí i přímé zapojení klíčových osobností, aby zůstal v boji o titul.
Gianpiero Lambiase, známý jako „GP“, je klíčovou postavou Red Bullu, kde působí už více než deset let. Do světa F1 vstoupil u týmu Jordan a svou loajalitu i schopnosti postupně zúročil v kariérní růst. Nedávno byl povýšen v rámci vnitřních změn v týmu, když dlouholetý sportovní ředitel Jonathan Wheatley odešel do Sauberu. Lambiase ale i nadále zůstává závodním inženýrem Maxe Verstappena a jejich spolupráce zůstává jedním z pilířů týmu.
Navzdory tomu, že je často vnímán jako chladnější hlas v týmové komunikaci, s Verstappenem tvoří sehranou dvojici. Lambiase má za sebou čtyři tituly s Red Bullem na straně jezdců a dva konstruktérské tituly, čímž se řadí mezi nejúspěšnější technické mozky současnosti. Jeho přínos je pro tým nepostradatelný i mimo trať, kde se angažuje v technickém vývoji.
Přesto má Lambiase k úspěchům legend jako Ross Brawn ještě daleko. Brawn stál nejen u dvou titulů s Benettonem a dynastie Ferrari s Michaelem Schumacherem, ale v roce 2009 dovedl pod vlastním jménem Brawn GP k titulu. Lambiase má sice talent i zkušenosti, ale zatím se podobného historického zápisu nedočkal.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.