Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Max Verstappen a Oscar Piastri svedli napínavý souboj hned po startu Velké ceny Saúdské Arábie. Verstappen, který si pole position zajistil o pouhou setinu sekundy před jezdcem McLarenu, se musel bránit už v první zatáčce.
Navzdory mírné nevýhodě Red Bullu v porovnání s McLarenem dokázal nizozemský jezdec v kvalifikaci vytěžit maximum – i díky mírnému větrnému pytli od Yukiho Tsunody. Jeho výkon ocenil i bývalý šampion Damon Hill.
Po zhasnutí červených světel měl Piastri lepší reakci i zrychlení a krátce se dostal do čela, Verstappen však agresivním manévrem vedení znovu převzal. Následně byl kvůli incidentu penalizován, což vyvolalo smíšené reakce. Podle komentátora Martina Brundla trest neodpovídal závažnosti situace.
První kola závodu tak nabídla nejen jezdecký souboj na hraně, ale i další kontroverzní rozhodnutí sportovních komisařů.
Komentátor Sky Sports F1 Martin Brundle kritizoval rozhodnutí sportovních komisařů během přenosu ze sobotní Velké ceny Saúdské Arábie. Vyslovil se proti tomu, že Max Verstappen obdržel za incident s Oscarem Piastrim pětisekundovou penalizaci, ale nebyl nucen soupeři vrátit pozici na trati.
„To mu stále nechává výhodu,“ komentoval Brundle v přímém přenosu v 18:12 vedle kolegy Davida Crofta. „Chci říct, zapomeňme, jaké auto to je a kdo co řídí – tohle nechává jezdce vpředu ve výhodě, místo aby mu bylo nařízeno vrátit pozici. Buď to místo získali nespravedlivě, nebo ne. Nemyslím si, že ta penalizace je spravedlivá.“
David Croft na jeho poznámky navázal slovy: „Může za to penalizace, nemůže za to penalizace. To se nedozvíme, dokud se nedostaneme k zastávkám v boxech, kdy bude penalizace odpykána.“
Oba komentátoři tak vyjádřili pochybnosti nad konzistencí rozhodování během závodu a účinností penalizací při posuzování sporných situací.
Rozhodnutí sportovních komisařů udělit Maxu Verstappenovi pětisekundovou penalizaci za incident s Oscarem Piastrim během Velké ceny Saúdské Arábie vyvolalo ostrou reakci fanoušků Formule 1 na sociálních sítích. Převládá názor, že trest nebyl dostatečný a jezdec Red Bullu měl soupeři pozici vrátit přímo na trati.
„Mělo mu být řečeno, aby vrátil pozici,“ zaznělo v jednom z komentářů. Jiný fanoušek reagoval: „Udělal by Max to samé, kdyby byla bariéra z pneumatik po vnější straně první zatáčky? Ne.“
Fanoušci rovněž upozornili na výhodu, kterou Verstappen penalizací paradoxně získal: „Může diktovat restart a jet v čistém vzduchu, což mu způsobuje menší poškození pneumatik. To není trest, to je výhoda.“
„Měli ho donutit, aby se při restartu vrátil na pozici, místo toho, aby mu umožnili odstoupit,“ uvedl další příspěvek. Jiní komentující upozornili na možnou zneužitelnost pravidel: „Takže vše, co Oscar musí udělat, je dostat se vedle Maxe, a oba dostanou pět sekund, ale Oscar bude mít traťovou pozici. To nedává smysl.“
Kritika mířila i přímo na stewardy. Jeden z komentářů vyzýval k přísnějšímu postupu: „Pět sekund? Měli ho zastavit a poslat za Piastrim. Ať se konečně poučí.“ Jiný fanoušek se opřel přímo do Verstappena: „Přísahám, že si myslí, že všechna pravidla jsou pro něj jen orientační.“
Závěr shrnuje výmluvný komentář jednoho z fanoušků: „Tohle nestačí. Rozhodnutí mělo přijít během žluté fáze a pozice měla být vrácena. Cokoli jiného je loupež a není to dostatečný trest.“
Většina týmů Formule 1 představila pro Grand Prix USA speciální lakování, která slibují vizuálně atraktivní podívanou.
Ve středu se v Londýně nečekaně setkali tři nejvlivnější osobnosti F1, což vzbudilo pozornost a překvapení mezi fanoušky i odborníky motorsportu.
Mercedes po několika měsících spekulací konečně oznámil, kdo bude tvořit jejich jezdeckou dvojici v revolučním roce 2026.
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.