Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Max Verstappen se domnívá, že je nereálné, aby Red Bull během sezóny 2025 dohnal McLaren, i přesto, že tým směřuje k postupným vylepšením, která mají pomoci vyřešit problémy s vyvážením vozu. Po zklamání na Velké ceně Bahrajnu, kde skončil až na šesté pozici se ztrátou 34 sekund na vítěze Oscara Piastriho z McLarenu, se tým soustředí na drobné úpravy.
„V tuto chvíli není realistické říkat, že uděláme tak velký skok,“ řekl Verstappen. „Snažíme se najít každou sekundu na kolo, kterou můžeme zlepšit. Je těžké říct, jak moc se nám podaří zlepšit, a ostatní týmy také neodpočívají.“ Verstappen připisuje zlepšení McLarenu i bývalému designérovi Red Bullu Robu Marshallovi, který do týmu přišel loni. „Myslím, že on opravdu dělá rozdíl,“ uvedl Verstappen.
Red Bull se soustředí na vývoj nových balíčků vylepšení, které budou připraveny na Velkou cenu Imoly v květnu a na Velkou cenu Španělska v červnu. Verstappen se však cítí frustrován, že tým stále trpí stejnými problémy s vyvážením, ale je optimistický, že tým má nyní lepší pochopení toho, co je třeba změnit. „Teď alespoň víme, co jsou naše problémy,“ dodal Verstappen.
Po vydařeném pátečním tréninku na Velké ceně Saúdské Arábie, kdy Red Bull vykázal lepší kvalifikační tempo než v předchozích závodech, tým doufá, že se postupně dostane zpět na správnou cestu. „Myslím, že to byl nejlepší pátek za dlouhou dobu,“ řekl poradce týmu Helmut Marko. „Udělali jsme jiné nastavení a pro kvalifikační kolo to funguje, jsme mnohem blíž McLarenům.“
Marko uvedl, že jakákoli vylepšení v blízké budoucnosti budou spíše malá a postupná. „Udělali jsme malý krok vpřed, takže doufáme, že to samé se stane i v Miami, a v Imole máme připravené nějaké nové součástky,“ řekl. „Není to velká aktualizace, spíše krok po kroku.“
Verstappen se zdá být smířený s tím, že jeho cesta k pátému titulu mistra světa bude komplikovaná. „Tohle není to, kde bychom chtěli být, ale co s tím můžu dělat?“ povzdechl si. „Samozřejmě chci pátý titul, ale bohužel nemůžete vyhrát všechno.“
Jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda převzal plnou odpovědnost za vážnou nehodu, ke které došlo během první části kvalifikace na Velkou cenu Emilia Romagna.
Ferrari nezvládlo kvalifikaci na domácí půdě v Imole a do závěrečné části se nedostal ani jeden jezdců. Zklamaný Leclerc připustil, že „zázraky dělat neumí“, a slabý výkon vozu SF-25 znovu vyvolal pochybnosti o jeho konkurenceschopnosti.
Oscar Piastri v Imole získal pole position před Maxem Verstappenem, který zaostal o pouhých 0,034 sekundy, zatímco George Russell skončil třetí. Naopak Ferrari a Mercedes nečekaně nepostoupily do Q3, kvalifikaci přerušily nehody Yukiho Tsunody a Franca Colapinta.
Lando Norris završil tréninkovou dominanci McLarenu na okruhu v Imole, když si v sobotní třetí volné jízdě pro Velkou cenu Emilia-Romagna připsal nejrychlejší čas. Britský jezdec tím navázal na výkony svého týmového kolegy Oscara Piastriho z předchozích dvou tréninků.
Šéf stáje Mercedes Toto Wolff nebude tento víkend přítomen na Velké ceně Emilie-Romagny. Rakouský týmový boss tak vynechá závod v Imole, přičemž důvody jeho absence zatím nebyly oficiálně upřesněny. Na místě ho pravděpodobně zastoupí sportovní vedení týmu.
Lewis Hamilton přirovnal řešení problémů s brzdami na svém voze Ferrari k „loterii“, když už jen dvě drobné úpravy během druhého tréninku na domácí Velké ceně Emilia-Romagna způsobily výrazné potíže.
Alpine oznámil, že Franco Colapinto pojede příštích pět závodů F1, ale Flavio Briatore to vzápětí popřel. Zůstává tak otázkou, co tým skutečně plánuje a jakou roli má mladý Argentinec sehrát.
Max Verstappen po tréninku v Imole přiznal, že McLaren je aktuálně rychlejší a Red Bull se mu těžko přibližuje. Tým podle něj čeká náročná práce, pokud chce do kvalifikace tempo soupeřů dohnat.
Oscar Piastri potvrdil formu McLarenu i v odpolední části tréninkového dne a zajel nejrychlejší čas druhého volného tréninku na okruhu Enza a Dina Ferrariho v Imole. Mladý Australan tak navázal na úspěšné dopoledne a podtrhl, že papájově oranžová stáj má pro víkend v Imole dobře našlápnuto.
Úvodní trénink v Imole přinesl nové tváře i pneumatiky, ale na čele zůstal starý známý Oscar Piastri. McLaren tak ovládl šestý z posledních sedmi pátečních tréninků.
Max Verstappen označil zmírnění pravidel ohledně nevhodného vyjadřování za „pozitivní začátek“ a dodal, že původní přístup FIA byl „příliš agresivní“. Na rozdíl od některých kolegů tak k debatě přistupuje smířlivěji a vítá snahu o rozumnější nastavení pravidel.
Anthony Hamilton, otec sedminásobného mistra světa Lewise Hamiltona, se stane součástí nového programu FIA zaměřeného na výchovu mladých závodníků. Do prostředí mezinárodní federace přináší nejen bohaté zkušenosti z vrcholového motorsportu, ale také důraz na rovnost příležitostí a podporu větší rozmanitosti ve světě závodění.