Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Max Verstappen se domnívá, že je nereálné, aby Red Bull během sezóny 2025 dohnal McLaren, i přesto, že tým směřuje k postupným vylepšením, která mají pomoci vyřešit problémy s vyvážením vozu. Po zklamání na Velké ceně Bahrajnu, kde skončil až na šesté pozici se ztrátou 34 sekund na vítěze Oscara Piastriho z McLarenu, se tým soustředí na drobné úpravy.
„V tuto chvíli není realistické říkat, že uděláme tak velký skok,“ řekl Verstappen. „Snažíme se najít každou sekundu na kolo, kterou můžeme zlepšit. Je těžké říct, jak moc se nám podaří zlepšit, a ostatní týmy také neodpočívají.“ Verstappen připisuje zlepšení McLarenu i bývalému designérovi Red Bullu Robu Marshallovi, který do týmu přišel loni. „Myslím, že on opravdu dělá rozdíl,“ uvedl Verstappen.
Red Bull se soustředí na vývoj nových balíčků vylepšení, které budou připraveny na Velkou cenu Imoly v květnu a na Velkou cenu Španělska v červnu. Verstappen se však cítí frustrován, že tým stále trpí stejnými problémy s vyvážením, ale je optimistický, že tým má nyní lepší pochopení toho, co je třeba změnit. „Teď alespoň víme, co jsou naše problémy,“ dodal Verstappen.
Po vydařeném pátečním tréninku na Velké ceně Saúdské Arábie, kdy Red Bull vykázal lepší kvalifikační tempo než v předchozích závodech, tým doufá, že se postupně dostane zpět na správnou cestu. „Myslím, že to byl nejlepší pátek za dlouhou dobu,“ řekl poradce týmu Helmut Marko. „Udělali jsme jiné nastavení a pro kvalifikační kolo to funguje, jsme mnohem blíž McLarenům.“
Marko uvedl, že jakákoli vylepšení v blízké budoucnosti budou spíše malá a postupná. „Udělali jsme malý krok vpřed, takže doufáme, že to samé se stane i v Miami, a v Imole máme připravené nějaké nové součástky,“ řekl. „Není to velká aktualizace, spíše krok po kroku.“
Verstappen se zdá být smířený s tím, že jeho cesta k pátému titulu mistra světa bude komplikovaná. „Tohle není to, kde bychom chtěli být, ale co s tím můžu dělat?“ povzdechl si. „Samozřejmě chci pátý titul, ale bohužel nemůžete vyhrát všechno.“
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.