Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.
Max Verstappen se v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k triumfu, ale Lando Norris si i přes technické potíže udržel vedení. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly sehrálo klíčovou roli poškození podlahy Norrisova monopostu.
Závod na okruhu Albert Park nabídl dramatickou podívanou, když nevyzpytatelné počasí vedlo k několika nehodám a přeskupení pořadí. Verstappen nakonec dorazil do cíle jen 0,895 sekundy za Norrisem, přičemž o napínavý finiš se postarala přeháňka v závěru závodu. Ta přiměla jezdce přezout na přechodné pneumatiky a vyvolala fázi safety caru po nehodách Liama Lawsona a Gabriela Bortoletta. Po restartu zbývalo pouhých pět kol, během nichž se Verstappen pokusil využít výhody DRS k útoku na vedoucího Norrise.
Zatímco po přezutí Norris Verstappenovi ujížděl, v závěrečných kolech jeho tempo znatelně pokleslo. Stella objasnil, že příčinou byl technický problém. „Auto ztratilo aerodynamický výkon, což znamenalo, že Lando nemohl využít plný potenciál vozu,“ vysvětlil šéf McLarenu médiím. Poškození podlahy mohlo nastat při Norrisově výjezdu mimo trať v zatáčce 12 během příchodu deště nebo při agresivním přejezdu obrubníku v zatáčce 6.
Výkonnost McLarenu přesto potvrdil i druhý jezdec týmu Oscar Piastri, který se v závěru dokázal probojovat zpět do první desítky. Přestože na 44. kole vyjel mimo trať a měl problémy s přilnavostí, rychle získal zpět několik pozic.
„Situace byla napjatější, než by za normálních okolností měla být, právě kvůli tomuto poškození,“ dodal Stella. „Viděli jsme, jak silné auto ve skutečnosti bylo – Oscar během několika kol získal zpět tři nebo čtyři pozice. Za běžných podmínek by to pro Landa nemělo být tak obtížné.“
Data McLarenu potvrdila, že ztráta aerodynamického výkonu měla měřitelný dopad na Norrisovu rychlost a pomohla určit, kdy a kde k poškození podlahy došlo.
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.
Isack Hadjar zůstává plně soustředěný na svůj cíl získat sedačku v Red Bullu, i když Yuki Tsunoda čelí problémům s aktuálním vozem RB21.
Lando Norris reagoval na spekulace o možném přestupu Maxe Verstappena k Mercedesu. Zdůraznil však, že zatím není nic potvrzeno a je třeba se soustředit na současnou sezónu.
Obavy jezdců o ovladatelnost monopostů pro sezonu 2026 vyvolávají otázky, zda jsou oprávněné, nebo předčasné. Vývoj nových vozů je stále v rané fázi, a tak konečné hodnocení přijde až s prvními testy.
Ralf Schumacher rozpoutal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena, když naznačil, že hvězda Red Bullu by mohla zamířit k Mercedesu. Tato tvrzení přidávají další vrstvu nejistoty do už tak napjatého přestupového trhu ve Formuli 1.
Fernando Alonso pochválil nováčka Gabriela Bortoleta z týmu Kick Sauber za jeho první body ve Formuli 1 v Rakousku. Oba se utkali v atraktivním souboji v závěru závodu ve Spielbergu.
Ferrari čelí zásadnímu problému s nastavením světlé výšky monopostu SF-25. Tým proto instruoval oba své jezdce, Lewise Hamiltona i Charlese Leclerca, aby během závodu praktikovali „lift and coast“, tedy zvednutí nohy z plynu a brzdění bez motoru, aby snížili zatížení a pomohli situaci zvládnout.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.