Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.
Max Verstappen se v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k triumfu, ale Lando Norris si i přes technické potíže udržel vedení. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly sehrálo klíčovou roli poškození podlahy Norrisova monopostu.
Závod na okruhu Albert Park nabídl dramatickou podívanou, když nevyzpytatelné počasí vedlo k několika nehodám a přeskupení pořadí. Verstappen nakonec dorazil do cíle jen 0,895 sekundy za Norrisem, přičemž o napínavý finiš se postarala přeháňka v závěru závodu. Ta přiměla jezdce přezout na přechodné pneumatiky a vyvolala fázi safety caru po nehodách Liama Lawsona a Gabriela Bortoletta. Po restartu zbývalo pouhých pět kol, během nichž se Verstappen pokusil využít výhody DRS k útoku na vedoucího Norrise.
Zatímco po přezutí Norris Verstappenovi ujížděl, v závěrečných kolech jeho tempo znatelně pokleslo. Stella objasnil, že příčinou byl technický problém. „Auto ztratilo aerodynamický výkon, což znamenalo, že Lando nemohl využít plný potenciál vozu,“ vysvětlil šéf McLarenu médiím. Poškození podlahy mohlo nastat při Norrisově výjezdu mimo trať v zatáčce 12 během příchodu deště nebo při agresivním přejezdu obrubníku v zatáčce 6.
Výkonnost McLarenu přesto potvrdil i druhý jezdec týmu Oscar Piastri, který se v závěru dokázal probojovat zpět do první desítky. Přestože na 44. kole vyjel mimo trať a měl problémy s přilnavostí, rychle získal zpět několik pozic.
„Situace byla napjatější, než by za normálních okolností měla být, právě kvůli tomuto poškození,“ dodal Stella. „Viděli jsme, jak silné auto ve skutečnosti bylo – Oscar během několika kol získal zpět tři nebo čtyři pozice. Za běžných podmínek by to pro Landa nemělo být tak obtížné.“
Data McLarenu potvrdila, že ztráta aerodynamického výkonu měla měřitelný dopad na Norrisovu rychlost a pomohla určit, kdy a kde k poškození podlahy došlo.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.