Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.
Max Verstappen se v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k triumfu, ale Lando Norris si i přes technické potíže udržel vedení. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly sehrálo klíčovou roli poškození podlahy Norrisova monopostu.
Závod na okruhu Albert Park nabídl dramatickou podívanou, když nevyzpytatelné počasí vedlo k několika nehodám a přeskupení pořadí. Verstappen nakonec dorazil do cíle jen 0,895 sekundy za Norrisem, přičemž o napínavý finiš se postarala přeháňka v závěru závodu. Ta přiměla jezdce přezout na přechodné pneumatiky a vyvolala fázi safety caru po nehodách Liama Lawsona a Gabriela Bortoletta. Po restartu zbývalo pouhých pět kol, během nichž se Verstappen pokusil využít výhody DRS k útoku na vedoucího Norrise.
Zatímco po přezutí Norris Verstappenovi ujížděl, v závěrečných kolech jeho tempo znatelně pokleslo. Stella objasnil, že příčinou byl technický problém. „Auto ztratilo aerodynamický výkon, což znamenalo, že Lando nemohl využít plný potenciál vozu,“ vysvětlil šéf McLarenu médiím. Poškození podlahy mohlo nastat při Norrisově výjezdu mimo trať v zatáčce 12 během příchodu deště nebo při agresivním přejezdu obrubníku v zatáčce 6.
Výkonnost McLarenu přesto potvrdil i druhý jezdec týmu Oscar Piastri, který se v závěru dokázal probojovat zpět do první desítky. Přestože na 44. kole vyjel mimo trať a měl problémy s přilnavostí, rychle získal zpět několik pozic.
„Situace byla napjatější, než by za normálních okolností měla být, právě kvůli tomuto poškození,“ dodal Stella. „Viděli jsme, jak silné auto ve skutečnosti bylo – Oscar během několika kol získal zpět tři nebo čtyři pozice. Za běžných podmínek by to pro Landa nemělo být tak obtížné.“
Data McLarenu potvrdila, že ztráta aerodynamického výkonu měla měřitelný dopad na Norrisovu rychlost a pomohla určit, kdy a kde k poškození podlahy došlo.
Sebastian Vettel by se mohl brzy vrátit do paddocku Formule 1 u týmu Red Bull. Jeho konkrétní role však zatím není známa.
Po smíšených výsledcích v Kanadě a Itálii čeká na Mercedes v Rakousku zásadní zkouška – vylepšené zadní zavěšení vozu W16 se postaví jedné z nejnáročnějších tratí kalendáře.
Max Verstappen bude mít novou závodní helmu na závody v Rakousku, Belgii a Nizozemsku. Tyto tři Velké ceny jsou součástí pěti nejbližších závodů v kalendáři F1.
Toto Wolff zavzpomínal na své skromné začátky, kdy jako teenager působil jako instruktor jízdy na Red Bull Ringu. Dnes se na stejném místě vrací jako šéf jednoho z nejúspěšnějších týmů Formule 1.
Týmy nasadí klíčové technické novinky a zároveň začínají připravovat vozy pro sezonu 2026. Ferrari, Red Bull i Mercedes chystají vylepšení, která mají rozhodnout o jejich šancích ve zbytku roku a naznačit strategické směřování do budoucna.
Formule 1 míří o víkendu na domácí trať Red Bullu do Rakouska. Do Spielbergu přijíždí týmy plné emocí po dramatickém závěru Velké ceny Kanady.
Lawrence Barretto si povídal s Nicem Hülkenbergem o jeho návratu do F1, letošních bodech pro Sauber a budoucnosti s Audi od roku 2026. Německý jezdec věří, že je součástí projektu s velkým potenciálem.
Spekulace o návratu Valtteriho Bottase do F1 v barvách Cadillacu pro rok 2026 zesílily po jeho záhadném příspěvku na sociálních sítích. Finský jezdec aktuálně působí jako rezervní pilot Mercedesu.
Alex Dunne absolvuje svůj debut ve Formuli 1, když nastoupí za McLaren v prvním tréninku na Velkou cenu Rakouska. Pro mladého talentovaného Ira jde o významný krok směrem k možné budoucnosti v F1.
Rakousko bylo dosud důležitým bodem v kariéře Landa Norrise. Velká cena v roce 2025 mu nabídne šanci napravit chybu z kanadského závodu.
Christian Horner popsal, jak byla F1 v jeho začátcích u Red Bullu méně formální a více spontánní. Dnes je podle něj šampionát výrazně profesionálnější a řízený s mnohem větší precizností.
Hungaroring se připravuje na velkou proměnu. Nové zázemí pro týmy, moderní tribuny i podzemní tunely promění legendární okruh v špičkové a moderní místo pro konání Velké ceny. Tato rozsáhlá rekonstrukce přichází právě včas na oslavu 40. ročníku maďarského závodu F1.