Max Verstappen přijímá pokles formy Red Bullu a soustředí se na učení s aktuálním vozem. Jeho cílem je být připraven na technické změny v roce 2026.
Max Verstappen se otevřeně vyjádřil o současné situaci Red Bullu ve Formuli 1, která se zatím neblíží dominantnímu tempu, jaké tým ukazoval v letech 2021 až 2024. Nizozemský pilot během té doby získal čtyři po sobě jdoucí tituly a vedení Milton Keynes bylo téměř neporazitelné. V letošní sezóně však tým čelí problémům s konkurenceschopností a nedokázal navázat na své předchozí úspěchy.
"Musíte jednoduše přijmout, kde se nacházíte," uvedl Verstappen pro F1.com. "Ano, momentálně nejsme nejrychlejší, ale ani nejsme nejpomalejší. Vždy chceme být lepší, a vlastně to bylo stejné i když jsme vyhrávali. Teď moc nevyhráváme, snažíme se jen lépe porozumět vozu, kde můžeme najít čas, protože příští rok přijdou nové regulace, ale myslím, že se toho letos dá stále hodně naučit."
O své zkušenosti s méně konkurenceschopnými vozy se Verstappen podělil s nadhledem. "Měl jsem mnoho let, kdy jsem neměl vítězný vůz, takže to je prostě Formule 1 a víte, jak to funguje, takže není těžké se s tím vyrovnat."
Ve 27 letech je Verstappen klíčovým tahounem Red Bullu a sám získal 187 ze 194 bodů týmu. Sezonu začínal po boku nováčka Liama Lawsona, který byl po dvou závodních víkendech nahrazen Yukim Tsunodou. Tým už delší dobu hledá spolujezdce schopného držet krok s výkony čtyřnásobného šampiona.
I přes Tsunodovy obtíže s adaptací na vůz Red Bullu Verstappen bránil svého kolegu během víkendu v Španělsku. "Yuki není palačinka," řekl s úsměvem novinářům. "Tohle [s druhým jezdcem Red Bullu] trvá už dlouho. Možná je to znamení. Znamení čeho? To si rozhodnete sami."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.